جاباما
۴۶۶۲۱۵
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

بازیگران مرد موفق دهه ۸۰ و ۹۰ فیلمی در جشنواره ندارند

فجر سی و پنجم بدون چهار ستاره

هر سال با اعلام اسامی فیلم های جشنواره فیلم فجر جای خالی چند نفر از ستاره‌های مشهور در بین بازیگران حاضر در جشنواره احساس می‌شود. لیست غایبان جشنواره سال به سال قابل تغییر می‌کند و امسال نوبت به چهار چهره سرشناس دیگر رسیده است.

وب سایت آی سینما: هر سال با اعلام اسامی فیلم های جشنواره فیلم فجر جای خالی چند نفر از ستاره‌های مشهور در بین بازیگران حاضر در جشنواره احساس می‌شود. لیست غایبان جشنواره سال به سال قابل تغییر می‌کند و امسال نوبت به چهار چهره سرشناس دیگر رسیده است. شهاب حسینی، بهرام رادان، رضا عطاران و محمدرضا گلزار. سه تای اول فیلم داشتند که به جشنواره راه پیدا نکرد و نفر چهارم هم که امسال برخلاف سه سال گذشته فیلمی برای ارائه به جشنواره نداشت.
فجر سی و پنجم بدون چهار ستاره

شهاب حسینی پس از موفقیت در جشنواره کن ۲۰۱۶ و اضافه کردن جایزه بهترین بازیگر مرد از این جشنواره به ویترین سینمای ایران سال کم کاری را گذراند که شاید دلیل اصلی آن حضور در فصل دوم سریال «شهرزاد» باشد. حسینی در سال جاری تنها در فیلم «لابی» به کارگردانی محمد پرویزی بازی کرد که این فیلم با وجود بازیگران سرشناسش نتوانست نظر هیات انتخاب را نه برای بخش مسابقه و نه حتی برای بخش خارج از مسابقه به خود جلب کند. حسینی سال گذشته با دو فیلم «برادرم خسرو» به کارگردانی احسان بیگلری و «چهارشنبه» به کارگردانی سروش محمدزاده در جشنواره سی و چهارم حضور داشت که یکی در بخش «نگاه نو» بود و دیگری در بخش «هنر و تجربه».

اما بهرام رادان هم یکی دو سال است کم کار شده، او سال گذشته تنها فیلم «بارکد» به کارگردانی مصطفی کیایی را در بخش مسابقه جشنواره سی و چهارم داشت، فیلمی که گیشه بسیار موفقی داشت و تبدیل به یکی از ۶ فیلم بالای ۱۰ میلیارد تومان فروش در اکران سال ۹۵ شد. رادان امسال هم تنها در یک فیلم حضور پیدا کرد: «زرد» به کارگردانی مصطفی تقی زاده. جالب است که این فیلم مثل «لابی» ترکیب بازیگران خوبی داشت اما هیات انتخاب جشنواره از کنار نام این فیلم هم گذشتند. البته با انصراف یکی دو فیلم از جشنواره خبرهایی منتشر شد که «زرد» یکی از گزینه‌های جایگزین است اما این اتفاق نیفتاد و رادان امسال به عنوان بازیگر فیلمی در جشنواره فجر ندارد. رادان با کسب دو سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم‌های «شمعی در باد» و «سنتوری» جزو موفق‌ترین بازیگران نسل خود در جشنواره فجر است.

رضا عطاران سومین نفر این لیست است. بازیگری که در چند سال اخیر در جشنواره حضور پررنگی داشته و حتی برای کارگردانی و بازیگری‌اش سیمرغ هم برده است. سیمرغ بازیگری او بر می‌گردد به سال ۹۲ که برای فیلم‌ «طبقه حساس» کمال تبریزی این جایزه را به دست آورد. جایزه‌ای که البته حسابی حرف و حدیث برایش به وجود آورد. عطاران سال گذشته می‌توانست در یک اتفاق نادر هم به عنوان کارگردان با «دراکولا» در جشنواره حاضر باشد هم به عنوان بازیگر در «آبنبات چوبی» محمد حسین فرحبخش. اما سرانجام فقط به عنوان بازیگر در جشنواره حاضر شد. احتمال می‌رفت فیلم «نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا» تنها حضور عطاران در جشنواره باشد اما آن هم با نظر کارگردان و به دلیل تمام نشدن مراحل فنی زودتر از موعد از جشنواره سی و پنجم انصراف داد.

و بالاخره ستاره‌ای که با آغاز دهه نود تلاش کرد کمی از بازی کردن در مدل فیلم‌های عامه پسند گذشته‌اش جدا شود و در سینمای جدی‌تری فعال باشد در سه سال گذشته هر آنچه بازی کرد پشت در جشنواره فجر ماند. محمدرضا گلزار در سه سال اخیر فیلم‌های «دلم می‌خواد» بهمن فرمان آرا، «مادر قلب اتمی» علی احمدزاده و «خشکسالی و دروغ» پدرام علیزاده را بازی کرده که هر کدام بنا به دلایلی فرصت حضور در جشنواره فجر را به دست نیاوردند. اما امسال برخلاف سه سال اخیر گلزار اصلا فیلمی نداشت که بخواهد با آن امید به حضور در جشنواره داشته باشد.این سوپراستار سینمای ایران در یک سال گذشته عمده وقت خود را صرف بازی در فیلم «سلام بمبئی» قربان محمدپور کرد و با قرار گرفتن این فیلم در بین ۵ فیلم پرفروش سال مشخص شد او هنوز هم در سینمای بدنه ایران وزنه قابل اتکایی است. از آخرین حضور گلزار در جشنواره فجر ۷ سال می گذرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اخه گلزار در حد اون سه تای دیگه است؟؟؟؟

    • بدون نام

      آخه من نمیدونم شما چرا گلزار رو جزو این سوپر استار های ماندگار به شمار آوردین:(

    • بدون نام

      وای بهرام رادان چقد توی این عکس خوشگل افتاده

    • darya

      گلزار فوق العاده اس یک سوپر استاره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج