۴۶۶۰۱۵
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

نحوه پرداخت عیدی کارگران

مدیر کل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار با تشریح نحوه پرداخت عیدی برای گروههای مختلف کارگری گفت: حداقل عیدی کارگران یک میلیون و ۶۲۴هزار تومان و حداکثر ۲ میلیون و ۴۳۶هزار تومان خواهد بود.

خبرگزاری مهر: مدیر کل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار با تشریح نحوه پرداخت عیدی برای گروههای مختلف کارگری گفت: حداقل عیدی کارگران یک میلیون و ۶۲۴هزار تومان و حداکثر ۲ میلیون و ۴۳۶هزار تومان خواهد بود.

اسماعیل ظریفی‌آزاد درباره آخرین وضعیت پرداخت عیدی کارگران گفت: طبق قانون، عیدی امسال کارگران معادل ۶۰ روز (دو ماه حقوق) کارگر است؛ البته به شرطی که این میزان از ۳ برابر پایه حقوق بیشتر نشود.

وی افزود: با این حساب حداقل عیدی برای کارگران یک میلیون و ۶۲۴ هزار تومان و حداکثر آن ۲ میلیون و ۴۳۶ هزار تومان خواهد بود.

مدیر کل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بر اساس قانون مصوب سال ۱۳۷۰ در صورتی که میزان کارکرد کارگر در طول سال کمتر از یک سال تمام باشد عیدی وی به نسبت محاسبه و پرداخت خواهد شد.

ظریفی آزاد اظهار کرد: در خصوص کارگرانی که به صورت کارمزدی کار می‌کنند و یا به هر ترتیب مزد دریافتی آنان متغیر است، ملاک محاسبه دریافتی آخرین ماه کارکرد خواهد بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین عیدی کارگرانی که به صورت پاره وقت یا کمتر از ساعات کار تعیین شده قانونی به کار اشتغال دارند، عیدی بر مبنای ۶۰ روز مزد محاسبه می شود لیکن سقف تعیین شده (۹۰ روز حداقل مزد) به نسبت ساعات کارکرد و ماخذ حداکثر ساعت کار قانونی تعیین می شود.

این مقام مسئول در وزارت کار افزود: همچنین عیدی کارگران مشمول قانون کار شاغل در دستگاه های دولتی بر اساس رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری بر اساس قانون مصوب ۱۳۷۰ مجلس شورای اسلامی محاسبه و پرداخت نخواهد شد بلکه عیدی این قبیل کارگران همانند کارکنان دولت بر اساس مصوبه هیات وزیران خواهد بود.

ظریفی‌آزاد با بیان اینکه عیدی کارگران از سوی کارفرمایان باید تا پایان سال پرداخت شود و پرداخت آن در سال آینده غیرقانونی است، در پاسخ به این سوال که در صورت عدم پرداخت عیدی تا پایان امسال و موکول شدن آن به سال آینده تکلیف چیست؟ گفت: کارفرمایان باید عیدی را حداکثر تا پایان سال پرداخت کنند و این یک الزام قانونی است.

مدیر کل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار گفت: اگر عیدی کارگری تا پایان سال پرداخت نشود، تخلف کارفرما تلقی شده و امکان شکایت برای کارگر وجود دارد اما طبیعتا رسیدگی به شکایت به سال بعد موکول می‌شود؛ البته مراجع حل اختلاف نیز نمی‌توانند مبلغی اضافه تر از عیدی کارگر در نظر بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      يه پولي ميدن به عنوان عيدي در عوض حقوق اسفند و بهمن را ميندازن سال بعد

    • مجید اصفهان تیران

      وقتی حقوق بهمن و اسفند رو نمیدن ...انتظار دارید عیدی رو تو این سال بدن؟خب شکایتم که بکنی حقوق و عیدی رو میدن ولی از کار اخراج میشی.تکلیف چیه؟

    • بدون نام

      این مصوبه که کارگران قانون کار شاغل در دستگاه های دولتی همانند کارکنان دولت عیدی میگیرند از امسال اجرایی میشه یا از سال قبل هم بود؟

    • قربان اسعدی

      والا ما کارگر پمپ بنزینیم با دوازده سال سابقه حقوقمونو نصف میدن چه برسه به عیدی .اول اسفندم برگه امضا میگیرن که به کل حق وحقوق وسنوات رسیدن در طی سال .اداره کارم که بوقه هزار بار شکایت کردیم دریغ از یه پیگیری ....

    • علی

      خوب بود دولت برای کارگران ساختمانی نیز فکری کند که آنها از همه غریبترند در این مملکت نه کسی به آنها خق عائله پرداخت می کند و یا خق مسکن و یا عیدی و غیره اگر دولت کاری کند که به این بنده خداها هم حقی بدهند موجب رضایت جامعه نیز خواهد شد. البته اگر دولت ترتیبی اتخاذ کند که این کارگرها بتوانند برای شناسایی یک لباس متحد الشکل داشته و بپوشند و این لباس فقط توسط دولت باید در اختیار کارگران قرار بگیرند تا شناسایی آنان در جامعه آسان و نسبت به حق و حقوق آنهانماید بسی جای سامان دهی در این قشر نیز میسر خواهد شد و کارگران این مجموعه نیز می توانند برای آینده بهترشان امیدوار شوند و اگر در این رابطه نیز دولت بخواهد کاری کند من از نظر این ایده حاضرم کمک کنم.

    • بدون نام

      ماهم عیدی میخوایم ولی زیاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج