۴۶۵۹۸۳
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

حسن روحانی قدرت مردم را باور دارد

حسن روحانی به خوبی با ادبیات بيشتر ملت ايران ارتباط برقرار کرده است. همان‌طور که او مردم را تکیه‌گاه خود می داند، بيشترمردم نیز او را تکیه‌گاه می‌دانند و براي ايجاد بسياري از فضاهاي لازم براي پيشرفت به او دل بسته‌اند.

قانون نوشت: حسن روحانی به خوبی با ادبیات بيشتر ملت ايران ارتباط برقرار کرده است. همان‌طور که او مردم را تکیه‌گاه خود می داند، بيشترمردم نیز او را تکیه‌گاه می‌دانند و براي ايجاد بسياري از فضاهاي لازم براي پيشرفت به او دل بسته‌اند.

اما سوالی که در اینجا مطرح است، اینکه آیا حسن‌روحانی به تنهایی می تواند مطالبات و آرزوهای تحقق نیافته را بر دوش بکشد و آن‌ها را اجرايي كند؟! نقش مردم در به نتيجه رسيدن اين آرزوهای تحقق نیافته چیست؟!

همواره جوامعی که از یک تعادل نسبی برخوردار هستند راه و روش توسعه‌یافتگی را پیدا می کنند. بيشتر جهان بینی حسن روحانی در راستاي جهان‌بینی آیت ا... هاشمی بوده و هست.

اما روحانی خود نیز صاحب سبک و روش است، روشی که هم منافع ملی، هم ادبیات توسعه‌یافتگی و هم روابط متوازن و متناسب با نظام بین الملل را در كنار يكديگر دارد؛ البته با حفظ اصول و تکیه بر فقهی که پویایی و نوگرایی را نیز در بطن خود دارد.

ريیس دولت تدبیر و امید به خوبی پیام اکثریت ملت را دریافت کرده است، اما برای تحقق آرزوهایی که مردم دارند ، موانع را باید با کمک ملت برطرف کرد.

ناگفته نماند، مسیری که روحانی و آحاد جامعه دوست دارند بپیمایند ، مسیری بوده که بعد از آزمون و خطاهای بسیار پیدا شده است. گفتمان اعتدال که اصلاح گام به گام امور را در بطن خود دارد(برخلاف جرياني كه به هيچ وجه اعتدال را گفتمان نمي‌دانند) گفتمانی به حساب مي‌آيد که مورد پذیرش اکثریت ملت است.

اما نکته ای که می توان آن را مورد ارزيابي دقيق قرار داد، اين است كه اين ملت ما بود که گفتمان خود را به كشور دیکته کرد. به عبارتی ملت، مسیر خودش را با توجه به روند رشد و جايگاه عصر ارتباطات که آورده‌های همگانی برای جامعه جهانی داشت، پیدا کرده است و سیاستمداران هوشمند، این واقعیت را درک کردند و همراه و همگام ملت شدند.نقش مردم به عنوان واقعیت بی بدیل هر نظام و حکومتی این است که خودشان در خصوص سرنوشت شان تصمیم‌گیری داشته باشند.

مردم اکنون در موقعیتی هستند که با توجه به حجم وسیع رسانه‌ها و واقعیت شبکه های مجازی که لحظه به لحظه مخابره‌گر اتفاقات متعادل و نامتعادل دهکده جهانی هستند، از سواد عمومی متناسبی برخوردار شده اند و نیک می دانند که تفاوت بین آدم ها، در انتخاب‌هایشان است. پس اگر هر موقعیتی را در حال تجربه‌کردن هستند به دلیل انتخاب هایي بوده كه در طول مسير عمر خود آن را برگزيدند.

البته به تبع افزایش سواد عمومی و سواد تخصصی ، باید این نکته را به مردم گوشزد کرد که برای آنكه دوباره در مسیر سنگلاخ و غیر قابل عبور قرار نگیریم، باید این نقیصه را که می گویند: « حافظه تاریخی ملت ایران ضعیف است » را تغيير داده و به نقطه قوت تبدیل کنیم و از آنچه گذشته است درس بگیریم تا ديگر شاهد بروز و ظهور گزينه‌هايي نامناسب نباشيم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قبل انتخابات یا بعدش ??

    • بدون نام

      دروغ چرا

    • بدون نام

      چقدر لوس.

    • بدون نام

      همان باور دارد کفایت میکند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج