۴۶۵۹۸۲
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

آغاز به کار ترامپ بازارها را منفی کرد

بلافاصله بعد از تحلیف رسمی دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا، شاخص سه بازار بزرگ بورس امریکا (نزدک، داو‌جونز و S&P) سقوط کرد. روی کار آمدن ترامپ البته در بازارهای داخل ایران تأثیری نداشت.

روزنامه ایران: بلافاصله بعد از تحلیف رسمی دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا، شاخص سه بازار بزرگ بورس امریکا (نزدک، داو‌جونز و S&P) سقوط کرد. روی کار آمدن ترامپ البته در بازارهای داخل ایران تأثیری نداشت.
درست دقایقی بعد از مراسم رسمی تحلیف دونالد ترامپ، به‌عنوان رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا، بازارهای مالی به سخنرانی وی واکنش نشان دادند.
بر این اساس، شاخص سه بازار بزرگ بورس امریکا یعنی نزدک، داوجونز و اس‌اند پی سقوط کرد. او البته به این نکته هم اشاره کرد که امریکا از این پس، یک شعار ساده خواهد داشت و آن اینکه، «امریکایی بخر و نیروی امریکایی استخدام کن.»
ترامپ بار دیگر بر این نکته پافشاری کرد که کشورش، تریلیون‌ها دلار را به خارج فرستاده، در حالی که زیرساخت‌های خودش آسیب دیده است. او همچنین بر ضرورت حفظ شغل‌ها، مرزها و رؤیاهای امریکا تأکید کرد و گفت: دوباره برنده می‌شویم، آنگونه که هیچگاه نبرده‌ایم، پس امریکا را با دستان امریکایی و با کارگران امریکایی می‌سازیم.
قیمت جهانی طلا افزایش یافت
قیمت جهانی طلا ساعاتی پس از شروع معاملات روز جاری، در واکنش به سخنان مراسم تحلیف دونالد ترامپ با افزایش روبه‌رو شد. به گزارش پایگاه خبری اسپوتنیک، ساعاتی پس از برگزاری مراسم تحلیف «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری جدید امریکا، قیمت جهانی طلا به حضور رسمی وی در کاخ سفید واکنش نشان داد و با افزایش قیمت روبه‌رو شد. این در حالی است که درصد سود اوراق قرضه ۱۰ ساله امریکا هم با رشد ۴۶ /۰ درصدی روبه‌رو شد. قیمت جهانی طلا در بازار معاملات آتی برای تحویل در ماه فوریه با ۳ دلار افزایش (۲۵ /۰درصد) با روندی صعودی در بازار «کومکس» نیویورک معامله شد. همچنین قیمت جهانی نقره هم برای تحویل در ماه مارس از رشد ۱۱ /۰ درصدی برخوردار شد.
روی خوش بازار نفت به«ترامپ»
همزمان با آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ در امریکا، بازار نفت آن روی خوش خود را نشان داد و طلای سیاه در ادامه سیری صعودی به‌جای کاهش با افزایش قیمت همراه شد.
در نخستین ساعات آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ در امریکا هر چند شاخص سه بازار بزرگ بورس این کشور شامل نزدک، داوجونز و اس‌اند پی با سقوط ارزش روبه‌رو شدند اما بازار نفت آن روی خوش خود را به رئیس جمهوری تازه‌کار امریکا نشان داد و قیمت طلای سیاه به‌جای کاهش با افزایش همراه شد.
بر این اساس در آخرین معاملات روز گذشته، قیمت هر بشکه نفت در دو بازار استراتژیک جهان یعنی لندن و نیویورک با جهشی بیش از یک دلاری همراه شد.

قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال بلافاصله پس از پایان مراسم تحلیف دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا در بازار لندن با یک دلار و ۳۳ سنت (معادل ۲.۴۶ درصد) افزایش به سطح ۵۵ دلار و ۴۹ سنت رسید و قیمت هر بشکه نفت خام سبک و شیرین امریکا در معاملات بازار نیویورک با یک دلار و پنج سنت افزایش (۲.۰۴ درصد) در محدوده بشکه‌ای ۵۲ دلار و ۴۲ سنت داد و ستد شده است. به اعتقاد تحلیلگران نگاه دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا به رونق صنایع داخلی این کشور می‌تواند منجر به افزایش تقاضا برای انواع حامل‌های انرژی بویژه نفت خام و گاز طبیعی شود که این افزایش تقاضا قطعاً تحریک‌کننده قیمت نفت خام به سطوح بالاتر خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این ریزش دلار موقتی و کاذب است بزودی دلار بالا میره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج