جاباما
۴۶۵۷۰۳
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

احتمالا ۱۰ تن از زیرآوار ماندگان مردم هستند

معاون وزیرکشور با تاکید براینکه پیام مقام معظم رهبری برای نجات آتش نشانان زیرآوار مانده ساختمان پلاسکو، راهبرد کار را برای دستگاه ها مشخص کرد، افزود: پیام رهبری تسکین دهنده آلام بود و بر اساس همین پیام، آواربرداری و نجات احتمالی آتش نشانان به عنوان دستور اصلی کار ستاد مدیریت بحران کشور تعیین شد.

خبرگزاری ایرنا: معاون وزیرکشور با تاکید براینکه پیام مقام معظم رهبری برای نجات آتش نشانان زیرآوار مانده ساختمان پلاسکو، راهبرد کار را برای دستگاه ها مشخص کرد، افزود: پیام رهبری تسکین دهنده آلام بود و بر اساس همین پیام، آواربرداری و نجات احتمالی آتش نشانان به عنوان دستور اصلی کار ستاد مدیریت بحران کشور تعیین شد.

اسماعیل نجار اظهارداشت: بررسی ابعاد دیگر حادثه فرو ریختن ساختمان پلاسکو پس از آوار برداری، در اولویت دوم کاری این ستاد دنبال خواهد شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در جلسات ستاد مدیریت بحران کشور همه مسئولین مثل شخص رئیس جمهوری، وزیرکشور، معاون اول رئیس جمهوری و جمعی از مسئولان ومقامات کشوری حضور داشتند، افزود: در این جلسات که درمکانی در مجاورت محل حادثه تشکیل شد، تصمیمات لازم اتخاذ شد. همچنین امکانات و نیازمندی های موردنیاز آوار برداری این حادثه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا همه دستگاه ها، امکانات و تجهیزات خود را در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار دهند.

نجار اظهار داشت: با توجه به اینکه مسئولیت حادثه رخ داده با شهردار تهران به عنوان مسئول اصلی شهر و زیرمجموعه های آن مدیریت بحران شهر تهران و سازمان آتش نشانی تهران است به همین دلیل مقرر شد تا ملکی سخنگوی آتش نشانی، مسئولیت سخنگویی ستاد مدیریت بحران کشور را برعهده گیرد و همه اطلاعات از این کانال در اختیار مردم و رسانه ها قرار داده شود.

* آمار زیرآوار ماندگان ساختمان پلاسکو حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر است

معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: براساس شواهد و قرائن واصله، آخرین آمار زیرآوار ماندگان ساختمان فروریخته پلاسکو حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر است.

نجار افزود: براساس یک آمارسرانگشتی مشخص شده است که حدود ۲۰ تن از آتش نشانان و یا کمتر زیر آوار مانده اند. همچنین پیش بینی می شود که حدود ۱۰ تن از زیرآوار ماندگان مردم عادی باشند که از طرق مختلف مفقود شده اند .

معاون وزیرکشور در حوزه بحران تاکید کرد: هم اینک بررسی های لازم در زمینه تعداد مفقودین از سوی نیروی انتظامی در حال انجام است.

وی ابراز امیدواری کرد که با تلاشهای در حال انجام مسئولان، بتوان تعدادی از مفقودین این حادثه را زنده نجات داد .

معاون وزیرکشور در ادامه به برخی اظهارات نادرست و دروغ پراکنی های شبکه های مجازی در حادثه فروریختن ساختمان پلاسکو اشاره کرد و گفت: متاسفانه آمار مفقودین این حادثه از ۲۵ تا ۶۰ نفراعلام می شود که آماری کذب و نادرست است و مردم نباید به این اخبار نادرست توجه کنند.

نجار تعداد آتش نشانان مصدوم این حادثه را حدود ۸۴ نفر اعلام کرد وافزود: از این تعداد ۳۳ تن دچار سوختگی شدید شدند که در بیماستان بستری و تحت مداوا قرار گرفتند. ۵۱ آتش نشان مصدوم نیز بصورت سرپایی مداوا شدند. در حال حاضر نیز ۴ تن از آتش نشان بدلیل مصدومیت بالا و سوختگی در بیمارسنان بستری هستد.

نجار تعداد شهدای آتش نشان این حادثه را تا صبح امروز ۳ تن اعلام کرد و گفت: یک آتش نشان در بیمارستان و دو تن دیگر نیز زیر آوار جان خود را از دست دادند و به درجه شهادت نائل آمدند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در حادثه رخ داده در ساختمان پلاسکو نباید دنبال مقصر بگردیم، تاکید کرد: همه به نوعی مقصر هستیم .

ساختمان پلاسکو واقع درخیابان جمهوری، پنجشنبه هفته گذشته دچار آتش سوزی درطبقات بالایی شد که پس از ۴ ساعت سوختگی به یکباره بطور عمودی فرو ریخت.
این ساختمان دارای قدمتی 54 ساله بود که بیش از 570 باب واحد تجاری را درخود جای داده بود و گفته می شود که تنها صد باب از این واحدها بیمه بوده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بیش از صد نفر مردم زیر آوارن شایدم بیشتر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج