۴۶۵۰۹۹
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

فقط ۱۰۰ واحد کسبی پلاسکو بیمه بوده اند

معاون شهردار تهران با اشاره به حادثه ریزش ساختمان پلاسکو گفت: مالکان این مغازه‌ها می‌توانستند با پرداخت کسر ناچیزی شرایط را برای عدم این اتفاق فراهم می‌کردند.

خبرگزاری ایسنا: معاون شهردار تهران با اشاره به حادثه ریزش ساختمان پلاسکو گفت: مالکان این مغازه‌ها می‌توانستند با پرداخت کسر ناچیزی شرایط را برای عدم این اتفاق فراهم می‌کردند.

پژمان پشمچی زاده با حضور در برنامه تهران بیست اظهار کرد: بخشی از این حادثه به مسئولیت‌پذیری افراد در برابر خودشان و مسئولیت اجتماعی آنان برمی‌گردد. فقط ۱۰۰ واحد کسبی بیمه بوده‌اند که این نمونه‌ای از مسئولیت‌پذیری کسبه دربرابر آینده خودشان و فضای اطراف‌شان بوده است.

معاون شهردار تهران افزود: در شهری زندگی می‌کنیم که بسیاری از ساختمان‌ها و اماکن عمومی و اختصاصی در سال‌هایی ایجاد شدند که در مقایسه با شرایط حاضر از ضوابط، مقررات و استانداردهای ایمنی بهره نگرفتند.

وی با اشاره به اینکه برخی مشاغل ریسک بالایی دارند و ستون ایمنی در آن‌ها رعایت نمی‌شود گفت: این مشاغل به عنوان پشتوانه بازار عمل می‌کنند که می‌توان به کارگاه‌های تولیدی در شهر تهران اشاره کرد که در ساختمان‌های بلندمرتبه و اغلب در طبقات فوقانی ساختمان‌ها ایجاد شده‌اند.

معاون شهردار تهران اظهار کرد: ساختمان پلاسکو در سال ۱۳۳۷ مجوز گرفته و از اولین ساختمان‌های اسکلت فلزی در کشور به حساب می‌آید که در زمان خود با ساختارها و استانداردهای روز در کشورهای دیگر تطابق داشته که طی سنوات مختلف با تغییر کارکرد و عملکرد روبه‌رو شده است. از طبقه چهارم این ساختمان شاهد وجود کارگاه‌های تولیدی هستیم که مملو از مواد اشتعال‌زا، پارچه، چسب و حتی منبع سوخت بوده است که وجود این مواد در تشدید این حادثه موثر بوده است.

وی با اشاره به اینکه این ساختمان قبل از طرح جامع ساخته شده که موظف به دریافت پایان کار نبوده است گفت: در موضوع بافت فرسوده کارنامه قابل قبولی در شهر تهران داریم. از محدوده ۳۷۰۰ هکتاری بافت فرسوده ۳۵ درصد نوسازی شده است. همچنین تسهیلات ارائه شده به بافت فرسوده کمک کرده تا بر ناپایداری و نفوذناپذیری این منطقه غلبه کنیم. همچنین توجهی که به بخش بافت فرسوده مسکونی شده شرایطی را فراهم ساخته تا مردم زندگی بهتری داشته باشند.

پشمچی زاده در ادامه افزود: اما در اماکن مربوط به کسب و کار این شرایط فراهم نشده و اکنون شاهد آن هستیم ۵۷۰ واحد کسبی در ساختمان پلاسکو مشغول به فعالیت بوده که با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز فعالیت آن‌ها تشدید شده که لازم بوده است تصمیم بزرگی در این رابطه گرفته می‌شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید هجری

      آیا وقت آن نرسیده علل عدم رغبت وتمایل مردم به بیمه کردن راریشه یابی کنید???
      یااینکه همچنان بدنبال برخوردهای قهری نظیر جریمه وافزایش مبالغ ویا جوایز تخفیف هستید?
      واقعا کدام تشکیلات بیمه ای تاکنون نحقیق چرایی ترجیح مردم بجای برخورداری منافع بیمه تن به ضرروزیان حوادث انجام داده است?
      وقتی یک خودرو سواری معمولی باید 1میلیون تومان بیمه ثالث بدهد ولی دو موقع حادثه بیمه گزار فقط به منافع خودش بنگرد وتازه درصورت عدم استفاده تخفیف ناچیزی شاملش بشود واقعا این بیماری سیستم بیمه نیست?
      میگویند تنها شرکتهای بیمه سوداور دنیا بیمه های ایران هستند چون بجزایران تمام بیمه های جهان واقعا بیمه گزارند ونه کاسب?
      خدا همه مارا هدایت کند وبیچاره مامردم!!!

    • محمدرضا بختیار

      واقعا وقتی خود دولتها قوانین را رعایت نمی کنند باید چیکار کرد؟طبق قانون هر واحد تجاری یا مسکونی که قبوض خدماتی دولت اعم از قبوض گاز وبرق و آب ویا تلفن و...را دریافت می کنند آن واحد تجاری یا اداری یا مسکونی با توحه به تبصره های قبوض محل مورد نظر بیمه می باشند!!!! ولی در عمل آیا چنین است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج