۴۶۴۷۲۴
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

چگونگی مدیریت روانی اخبار حادثه پلاسکو

معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت توصیه‌هایی را درباره چگونگی مدیریت روانی اخبار حادثه توسط مردم و رسانه‌ها ارائه کرد.

خبرگزاری ایسنا: معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت توصیه‌هایی را درباره چگونگی مدیریت روانی اخبار حادثه توسط مردم و رسانه‌ها ارائه کرد.

علی اسدی درباره ضرورت مدیریت روانی اخبار حادثه توسط مردم و رسانه‌ها توضیح داد و گفت: مردم می‌توانند با عدم پخش تصاویر و صحنه‌های ناگوار و دلخراش حادثه از طریق شبکه‌های مجازی در کاهش استرس دیگران و آرامش جامعه موثرباشند. همچنین باید از تلگرام خود برای اطلاع رسانی مثبت مثل اصلاح اخبار نادرست، دادن پیام‌های آرام بخش، حضور به موقع نیروهای امدادگر، اورژانس و مسئولان استفاده کنند.

وی افزود: بهتر است از بحث و گفت‌وگو درباره اخبار ناخوشایند در جمع‌ها و گروه‌ها و بیان و انتشار اخبار نادرست و نامطمئن به ویژه تعداد مصدومان و فوتی‌ها در بین مردم خودداری شود. مهمترین کمک سلامت روان در شرایط بحران، ارائه اطلاعات و اخبار صحیح است.

معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت به مردم توصیه کرد: در مورد حادثه به صورت هیجانی صحبت نکنید و اگر در اطراف شما افرادی مبتلا به بیماری‌های جسمی و روانی هستند، از دادن اخبار حوادث به آنها خودداری کنید.

اسدی همچنین با اشاره به تاثیر رسانه‌ها در کاهش بار آسیب روانی ناشی از این حوادث، اظهار کرد: رسانه‌ها به ویژه روزنامه‌ها و مجلات از درج تصاویر دلخراش مثل جسدهای سوخته و متلاشی خودداری کنند. همچنین نیازی به توضیحات زیاد و پرداختن به جزییات اخبار ناگوار و دلخراش کشته‌ها و مصدومان در صفحات اول آنها نیست. آنها باید دقت کنند که تا حد امکان از بزرگ کردن ابعاد این تصاویر در صفحات روزنامه‌ها و رسانه‌ها خودداری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • انصاری

      من تسلیت میگم که این اتفاقه غمناک ؟ واقلا شهرداری یا مسولین دیگ مقصرن چون اونها باید قبلا جلوی این ساختمانهارا بگیرن تااین فاج نیفتد

    • الیسا پور حسین

      من خیلی این برنامرو دوست دارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج