جاباما
۴۶۴۶۸۵
۸ نظر
۵۰۰۵
۸ نظر
۵۰۰۵
پ

کاتن:

ترامپ فشار بر ایران را افزایش می دهد

سناتور تندروی جمهوری‌خواه گفت هرچند ترامپ توافق هسته‌ای را لغو نمی‌کند، اما به تقابل با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران پرداخته و برجام را سخت‌گیرانه‌تر اجرا می‌کند.

خبرگزاری فارس: «تام کاتن» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی روز پنج‌شنبه گفت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید این کشور تلاش خواهد کرد تا فشارها بر این را افزایش دهد.

کاتن که رویکردی به شدت ضدایرانی دارد، گفت ترامپ برجام را پاره نمی‌کند، اما سیاست‌های وی نهایتا به بر هم خوردن این توافق منجر می‌شود. او به همین جهت گفت که از نظر او «کار توافق تمام است.»

این سناتور آمریکایی به نشریه «واشنگتن اگزمینر» گفت: «دونالد ترامپ در اجرای بندهای توافق هسته‌ای سخت‌گیرانه‌تر عمل خواهد کرد و ممکن است همین مسئله موجب شود آیت‌الله‌ها از آن کناره‌گیری کنند.»

وی افزود: «اما می‌دانم که او قصد دارد با تجاوزگری منطقه‌ای ایرانی‌ها و پروژه امپراطوری آن‌ها در منطقه مقابله کند.»

کاتن ادامه داد: «تصور می‌کنم دیگر خیلی شاهد این نباشیم که قایق‌های ایرانی قایق‌ها ما را تعقیب کنند یا هواپیماهایشان هواپیماهای ما را بهرسانند. احتمالا شاهد مقابله قاطعانه‌تر با اقدامات ایران در مناطقی چون یمن و عراق خواهیم بود. کاری که "باراک اوباما" (رئیس‌جمهور کنونی) از انجامش خودداری می‌کرد.»

ترامپ که در جریان رقابت‌های انتخاباتی به شدت از توافق هسته‌ای انتقاد کرده بود، بعد از پیروزی تنها یک بار در مورد این توافق صحبت کرده و با تکرار انتقاداتش گفته است که فعلا نمی‌خواهد بگوید که برنامه‌اش در قبال برجام چیست.

«جیمز متیس» گزینه وزارت دفاع و «نیکی هیلی» گزینه نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در جریان جلسات بررسی صلاحیتشان در سنا از ادامه اجرای توافق حمایت کرده‌اند. «رکس تیلرسون» گزینه ترامپ برای وزارت خارجه هم گفت واشنگتن باید این توافق را به دقت مورد بررسی قرار دهد.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنج‌شنبه تأکید کرد که تهران برای پاسخ به اقدامات احتمالی ترامپ در قبال برجام گزینه‌های لازم را در اختیار دارد و در صورت لغو یکجانبه توافق از سوی واشنگتن، ترامپ از واکنش ایران «غافل‌گیر خواهد شد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یک ایرانی الاصل اریایی

      اهای ابله خیال نکن بیشه خالیست. ....اول بنگرشایدشیر درآن خفته باشدتوخیلی احمقی زمانی که مادست خالی بودیم حریفمان نشدید الان که اصلانمی شوید کمتر هارت وپورت کن. .اگرامکان داره اینهارا بفرستیدبرای این افسار گسیخته که بفهمه اینجا سرزمین شیران مهددلیران

    • بدون نام

      هدف جنگه

    • بدون نام

      ترامپ هیچ غلطی نمیتونه بکنه از ایران می تر سه /تا سایه آ قا زیر سرمان هست راحتیم

    • محمد سلطان

      اتفاقا این امپراطوری امریکاست که دوره اش به سر آمده .امریکا اگر قطب اقتصاد بود که اینهمه کارتم خواب وآواره نداشت.هنوز ایران وایرانی را نشناخته اند.ترامپ هنوز جای پای خودرا درآمریکا محکم نکرده ومطمءنن سیلی که از ایران میخورد فقط و فقط منفورتر خواهد شد.

    • بدون نام

      هرچی بدبختی داریم میکشیم از مسئولین بی فکر این کشور ک مردما ب نکبت وبدبختی انداختن،اینم نتیجه مذاکرات

    • mehdi

      اینا سیاسته همش اینقدر نظر های احمقانه نزارید
      اوباما هم خیلی حرفا میزد و میگفت تاسیسات هسته ای رو بمبارون میکنیم ولی نشست پای مزاکره ترامپ هم میگه برجام رو نابود میکنم ولی شک نداشته باشید که ترامپ از اوباما بهتره و امتیازات بیشتری به ایران میده چون سودش تو ایرانه یه تاجر هم نمیاد از سود خودش بزنه
      واقعا نمیدونم چرا یه عده که از هیچی سردرنمیارن میان یه سری نظراتی میزارن که کاملا میشه به حماقت اینجور ادما پی برد

    • ناشناس

      آمریکاهیچ غلطی نمیتواندبکندبقول دوستمون مابادست خالی جنگیدیم الانم درخدمتیم این گوئ واینم میدان بیاین جلوتادنیاتون جهنم کنیم

    • بدون نام

      بنظرم بهتره ماایرانیان اول فاجعه پلاسکورودرست کنیم که امکانات اولیه خاموش کردنشونداریم بعدوقت شدبه قدرت نمایی فکرکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج