جاباما
۴۶۴۳۷۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

درخشنده: فیلمسازان با دغدغه‌هایشان فیلم می‌سازند

پوران درخشنده کارگردان سینما که یکی از کارگردان‌های حاضر شده در جشنواره فیلم فجر است در ارتباط با حضور پررنگ فیلم‌سازان جوان گفت: حضور جوان‌ترها را مثبت ارزیابی می‌کنم و خوشحال هستم که آنها هم وارد میدان شده‌اند و فیلم می‌سازند.

فارس: نباید فراموش کنیم مردم و مخاطبین سینمای ایران به تمام ژانرها نیاز دارند و سینما هم نیاز به تنوع در این زمینه خواهد داشت که باید مورد توجه قرار بگیرد.

درخشنده: فیلمسازان با دغدغه‌هایشان فیلم می‌سازند

پوران درخشنده کارگردان سینما که یکی از کارگردان‌های حاضر شده در جشنواره فیلم فجر است در ارتباط با حضور پررنگ فیلم‌سازان جوان گفت: حضور جوان‌ترها را مثبت ارزیابی می‌کنم و خوشحال هستم که آنها هم وارد میدان شده‌اند و فیلم می‌سازند، اگر بخواهیم تقسیم بندی کنیم یا درصدی را در نظر بگیریم متوجه می‌شویم که حضور جوان‌ها در جشنواره فیلم فجر بیشتر است، اما باید نگاه اصلی ما این باشد که جشن سینمای ایران متعلق به همه است و همه در این موضع سهیم هستند.

وی در ادامه افزود: با تمام این‌ها فکر می‌کنم با رعایت کردن موارد حرفه‌ای و اخلاقی رقابت سالم و شیرینی می‌تواند میان فیلم‌سازان جوان و کارگردان‌های پیشکسوت‌تر شکل بگیرد. اتفاقا این کنار‌ هم قرار گرفتن‌ها با رعایت مواردی که بیان شد می‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشد در غیر این صورت تاثیرات آن مخرب خواهد بود.
درخشنده: فیلمسازان با دغدغه‌هایشان فیلم می‌سازند

کارگردان فیلم سینمایی «هیس دختر‌ها فریاد نمی‌زنند» در پاسخ به این پرسش که انتخاب داوران و هیئت‌ انتخاب در جشنواره‌های فیلم همواره باید به چه شکل و شیوه‌ای باشد تا شاهد انتخاب‌‌های برجسته باشیم اظهار کرد: همیشه انتخاب بر اساس کیفیت آثار بوده است در نتیجه فرم و محتوا هر دو برای انتخاب کنندگان باید مهم باشد. هر سینماگری ساختاری برای فیلم خود در نظر گرفته که باید به درستی ارزیابی شود.

درخشنده درباره دلایل گرایش فیلم‌سازان به سمت آثاری با موضوع اجتماعی عنوان کرد: به نظرم نیازی است که حتما فیلم‌سازان احساس می‌کنند قطعا این روند نیاز به بررسی بیشتری دارد، اما نباید فراموش کنیم مردم و مخاطبین سینمای ایران به تمام ژانرها نیاز دارند و سینما هم نیاز به تنوع در این زمینه خواهد داشت که باید مورد توجه قرار بگیرد. به هر حال فیلمسازان ما بر اساس دغدغه‌های‌شان سوژه‌های خود را انتخاب می‌کنند.
درخشنده: فیلمسازان با دغدغه‌هایشان فیلم می‌سازند

او در ادامه در ارتباط با فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» که با آن در جشنواره فیلم فجر بخش سودای سیمرغ حضور پیدا کرده است گفت: برای نگارش فیلمنامه «زیر سقف دودی» با محوریت طلاق زوجین نزدیک به دو سال تحقیق و پژوهش داشته‌ام. برخی طلاق ها پیش از آنکه رسمی شوند به صورت عاطفی بین زن و شوهر رخ داده است.

فیلم‌های سینمایی چون «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند»، «بچه‌های ابدی» و «شمعی در باد» از دیگر آثار درخشنده هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج