جاباما
۴۶۴۲۷۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

کنسرت علی زندوکیلی در جشنواره موسیقی فجر

«علی زندوکیلی» برای اولین‌بار اجرا در جشنواره موسیقی فجر را تجربه کرد. این خواننده جوان شامگاه چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه در سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد با رپرتوار مفصلی روی صحنه رفت.

وب سایت موسیقی ما: «علی زندوکیلی» برای اولین‌بار اجرا در جشنواره موسیقی فجر را تجربه کرد. این خواننده جوان شامگاه چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه در سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد با رپرتوار مفصلی روی صحنه رفت. این خواننده علاوه بر قطعات خاطره‌انگیزش، برای اولین‌بار چند اثر از آلبوم جدیدش «رویای بی‌تکرار» را خواند. این مجموعه قرار بود تا پایان پاییز منتشر شود و زندوکیلی درباره تأخیر پیش آمده در ارائه این اثر هم توضیحاتی را در برنامه بیان کرد.
کنسرت علی زندوکیلی در جشنواره موسیقی فجر

پس از اورتور کنسرت و سلام ویژه علی زندوکیلی به دوستدارانش که با شعر «سلامی چو بوی خوش آشنایی» بود کنسرت این خواننده و شب پرخاطره دوستداران این خواننده آغاز شد. او در ادامه قطعه خاطره‌انگیز «به سوی تو» را با همخوانی حضار و همراهی پیانو و تار و کمانچه خواند.

«دعا کن» قطعه بعدی این برنامه بود که این خواننده با اکت‌های مختص خودش و همراهی سولوی کمانچه و ضرب سازهای کوبه‌ای اجرا کرد. قطعه پرطرفدار «آه سرد» انتخاب بعدی زندوکیلی برای دوستدارانش بود که با همراهی آنسامبل زند حال و هوای ایرانی این کار بیشتر از نسخه اصلی بود. اما پس از این قطعه که اشک برخی مخاطبانش را جاری کرد، به سراغ قطعه شاد «عطر خاطره» رفت. او سپس گفت: «قول داده بودیم تا اواخر آذرماه آلبوم رویای «بی‌تکرار» منتشر شود اما متأسفانه بنا به دلایلی این اتفاق رخ نداد. اما امشب می‌خواهیم قطعاتی از آلبوم «رویای بی‌تکرار» را برایتان رونمایی کنیم.»
کنسرت علی زندوکیلی در جشنواره موسیقی فجر

با این توضیحات رنگ و بوی ارکستر «زند» تغییر کرد و اولین آهنگ از آلبوم جدید اجرا شد و نوازنده کمانچه با ویولن این قطعه را آغاز و پیانو هم به رنگ‌آمیزی عاشقانه این اثر کمک کرد. با پخش افکت صاعقه و اجرای ملودی آغازین قطعه «بی‌تابانه» توسط نوازنده گیتار باز هم صدای تشویق‌های حاضرین، در سالن پیچید. قطعه‌ای که چندی پیش از طریق «تماشاخانه» سایت «موسیقی ما» منتشر شد و زندوکیلی پس از این کار برادرش محمد را که آهنگساز «بی‌تابانه» است را معرفی کرد.

یکی دیگر از کارهای آلبوم «رویای بی‌تکرار»، «جانانه» نام داشت و ریتم رگه آن و همراهی تمبک و ویولن تشویق‌های حاضرین را به دنبال داشت. قطعه بعدی که این خواننده اجرا کرد با مطلع «رفیقم چی بگم بارونه حالم» هم از کارهایی بود که در آهنگسازی آن از اوج صدای زندوکیلی به خوبی استفاده شده بود. او بعد از اتمام این قطعه گفت: «این اثر یکی دیگر از شاهکارهای علیرضا افکاری و افشین مقدم بود.»
کنسرت علی زندوکیلی در جشنواره موسیقی فجر

علی زندوکیلی با اتمام قطعه پرخاطره و معروف «شهزاده رویاها» گفت: «یادی کنیم از بزرگان تاریخ موسیقی ایرانی که قدمت کارهایی مثل شهزاده رویا و به سوی تو به چهل پنجاه سال قبل باز می‌گردد. با تشویق‌های شما یادی کنیم از استاد همایون خرم، استاد بیژن ترقی، استاد معینی کرمانشاهی و استاد مجید وفادار.»

خواننده «یادی به رنگ امروز» در ادامه باز به سراغ آلبوم جدیدش و قطعه دیگری با مطلع «لحظه شیرین قرارم تویی» رفت. این کار شش و هشت توانست انرژی سالن را همراه گروه کند و پتانسیل هیت‌شدن را دارد. «لالایی» یکی از آثاری بود که از ابتدای برنامه توسط دوستداران زندوکیلی درخواست می‌شد و بالاخره با هم‌نوازی ملودی این اثر توسط کمانچه و پیانو شروع شد.
کنسرت علی زندوکیلی در جشنواره موسیقی فجر

این خواننده با ذکر خاطره‌ای جالب به یکی از خصوصیت‌هایی که در مورد شیرازی‌ها به کار می‌برند اشاره کرد: «به نظرتان ما شیرازی‌ها تنبل هستیم؟! من یک مسترکلاس در شیراز داشتم و بخشی از کار ما نت‌خوانی است و در این کلاس گفتم که نت‌ها را آرام و سپس سریع باید بخوانیم. آن هنرجو پنج دقیقه مات من را نگاه کرد و گفت هم باید برم بالو و هم بیام پایین؟! خودم ابتدا برای او تکرار کردم ولی گفت که من حوصله‌ام نمی‌شود. ما شیرازی‌ها هم فقط حوصله‌مان نمی‌شود!»
کنسرت علی زندوکیلی در جشنواره موسیقی فجر

او با بیان این خاطره با لهجه اصلی قطعه «بهار شیراز» خواند. شب پرانرژی این پسر شیرازی خوش‌اخلاق با این قطعه ریتمیک و سولوی کمانچه و حضور پرقدرت نوازندگان کوبه‌ای گروهش تکمیل شد. «رفتی» یکی دیگر از قطعات نوستالژیک زندوکیلی در این کنسرت بود که فضای ایرانی سازها در اجرای آن غالب بود و تنظیم جدید آن هم برای مخاطبان جذابیت داشت. این خواننده در ادامه گفت: «دوست داشتیم همه کارهای منتشرشده را بخوانیم اما می‌خواستیم قطعاتی را هم از آلبوم «رویای بی‌تکرار» اجرا کنیم و به همین دلیل موفق نشدیم.»
کنسرت علی زندوکیلی در جشنواره موسیقی فجر

اما سورپرایز اصلی برنامه اجرای خود قطعه «رویای بی‌تکرار» بود. تنظیم این کار کمی فضای والس داشت و در عین مدرن بودن، حس و حال ایرانی همیشگی کارهای زندوکیلی را داشت. «سیه مو» قطعه پایانی رپرتوار این کنسرت بود و علی زندوکیلی در پایان برنامه دو قطعه «لالایی» و «بهار شیراز» را به درخواست دوستدارانش دوباره خواند.

سینا علم (کمانچه)، سحاب علم (تار و پیانو)، رامتین اتابکی (گیتاربیس)، افشین بابایی (سازهای کوبه‌ای)، شایان ریاحی (سازهای کوبه‌ای) و امید غفاری (پیانو و گیتار الکتریک) اعضای گروه زند در این برنامه بودند.
کنسرت علی زندوکیلی در جشنواره موسیقی فجر

یکی از نکاتی که در اجرای شب گذشته «محمد علیزاده» و همچنین کنسرت امشب علی زندوکیلی وجود داشت ناهماهنگی ستاد برگزاری جشنواره و دست‌اندرکاران برج میلاد بود. به دلیل اینکه برای برخی صندلی‌های سالن هم از سوی ستاد برگزاری جشنواره موسیقی فجر و هم از سوی برج میلاد، بلیت صادر شده بود و این موضوع باعث سردرگمی مخاطبان شده بود. این اتفاق با حضور و هماهنگی تیم برگزارکننده کنسرت‌های جشنواره در برج میلاد، مدیریت شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج