جاباما
۴۶۳۳۷۰
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

کری: اگر آمریکا توافق را کنار بگذارد، ضرر می کند

وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه در مجمع اقتصادی داووس در سوئیس تأکید کرد که اگر آمریکا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، توافق هسته ای با ایران را کنار بگذارد، متحمل زیان خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا: وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه در مجمع اقتصادی داووس در سوئیس تأکید کرد که اگر آمریکا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، توافق هسته ای با ایران را کنار بگذارد، متحمل زیان خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از داووس، جان کری در سخنان خود در این مجمع گفت: دولت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا بیشترین مشارکت را در عرصه بین الملل با سایر کشورهای جهان داشته است؛ مشارکت دولت اوباما در عرصه بین الملل با سایر کشورها، موضوعی است که همه به آن اذعان دارند و به هیچ عنوان با دولت های قبلی قابل مقایسه نیست.
وی همچنین درباره تحریم های واشنگتن در قبال مسکو اظهار کرد: باید بگویم که تحریم های گسترده دولت باراک اوباما علیه روسیه، تا حد بسیار زیادی به اهداف خود رسید. کافی است نگاه کنید به همه آنهایی که از ناکارآمدی این تحریم ها سخن می گویند؛ می گویم که اکنون اقتصاد روسیه بیش از زمان های دیگر در تنگنا قرار دارد و ارزش واحد پولی این کشور (روبل)، روز به روز در حال سقوط است.

کری در بخشی دیگر از سخنانش به همکاری واشنگتن و اتحادیه اروپا در دوران ریاست جمهوری اوباما اشاره و اضافه کرد: حمایت ما از اتحادیه اروپا این اتحادیه را از امنیت و رفاه بیشتری برخوردار کرد.

وزیر امورخارجه آمریکا با اشاره به کنفرانس صلح پاریس نیز گفت: من یکی از بزرگترین حامیان کشور اسرائیل هستم اما همواره تأکید کرده ام که این نزاع و درگیری میان اسرائیلی ها و فلسطینی ها بدون حمایت عملی از راه حل تشکیل دو کشور پایان نخواهد یافت. با این حال باید بگویم که سیاست آمریکا مخالف سیاست شهرک سازی اسرائیل است؛ زیرا مانع تلاش ها برای صلح می شود.

کری در بخشی دیگر از سخنان خود به توافق هسته ای میان ایران و غرب اشاره کرد و گفت: توافق هسته ای با ایران یکی از دستاوردهای مهم دولت باراک اوباماست.

وی در عین حال در اظهاراتی تکراری مدعی شد: دولت اوباما با این توافقنامه بخوبی توانست بلندپروازی های هسته ای ایران را مهار کند. آمریکا در صورتی که حمایت از توافقنامه هسته ای ایران را کنار بگذارد، متحمل زیان بسیاری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، چهل و هفتمین نشست مجمع جهانی اقتصاد از روز سه شنبه به مدت چهار روز با حضور مقامات و رهبران ارشد سیاسی و اقتصادی کشورهای جهان در شهر داووس واقع در رشته کوه های آلپ سوئیس، گشایش یافت.

نشست امسال که در سایه تشدید جریانات عوام گرای راست افراطی (پوپولیستی) در جهان به ویژه در آستانه آیین ادای سوگند ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا برگزار می شود، عنوان «رهبری پاسخگو و مسؤول» را به خود اختصاص داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امریکایی ها هم فهمیده بودند که این توافق به ضرر ما و به نفع اوناست ولی نمی دونم چرا مسولین ما نفهمیدند در صورتی که حضرت اقا از اول گفته بودند که امریکا قابل اعتماد نیست و به ضرر ماست

    • وجدان

      چقدرباآقای روحانی همفکره....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج