جاباما
۴۶۳۰۱۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بازی های Dota ۲ و Counter Strike رکورددار شدند

در سال ۲۰۱۶، پر‌طرفدار‌ترین‌های شبکه‌ی Steam دو عنوان محبوب Dota ۲ و Counter Strike بودند، که در سال ۲۰۱۵ هم جایگاه اول و دومی را از آن خود کرده بودند.

وب سایت کلیک: در سال ۲۰۱۶، پر‌طرفدار‌ترین‌های شبکه‌ی Steam دو عنوان محبوب Dota ۲ و Counter Strike بودند، که در سال ۲۰۱۵ هم جایگاه اول و دومی را از آن خود کرده بودند.
بازی های Dota 2 و Counter Strike رکورددار شدند

جای تعجب نیست، هنوز عنوان کمپانی Valve یعنی بازی DOTA ۲ در بخش پلتفرم بازی‌های دیجیتالی شبکه‌ی Steam به سلطنت خود ادامه می‌دهد. هیچ کدام از ۵ بازی که در سال ۲۰۱۶ به عنوان بازی‌های بیشتر بازی شده بر اساس میانگین تعداد گیمرهایی که آن‌ها را بازی کرده‌اند، در سال گذشته منتشر نشده‌اند

۴ بازی از ۵ بازی که بر روی سکوی برتر شبکه‌ی Steam در سال ۲۰۱۶ به عنوان بازی‌های بیشتر بازی شده بر اساس تعداد بازی کنند‌گان و تعداد ساعاتی که بازی کرده‌اند، قرار گرفته‌اند در سال ۲۰۱۵ هم به خوبی درخشیده‌اند و مقام‌های خود را حفظ کرده‌اند. بازی‌های DOTA ۲، Counter-Strike: Global Offensive، Team Fortress ۲ و Grand Theft Auto V به ترتیب در مقام‌های اول، دوم، چهارم و پنجم در سال ۲۰۱۵ قرار گرفته بودند. فقط بازی Fallout ۴ بود که از مقام سوم خود در سال ۲۰۱۵ سقوط کرد و جایگاهش را به بازی Sid Meier's Civilization V داد.

DOTA ۲ با ۶۳۶۶۰۷ تعداد بازی‌کننده در ساعت (رتبه‌ی اول در سال ۲۰۱۵)

Counter-Strike: Global Offensive با ۳۶۰۶۰۰ تعداد بازی‌کننده در ساعت (رتبه‌ی دوم در سال ۲۰۱۵)

Team Fortress ۲ با ۵۰۸۰۲ تعداد بازی‌کننده در ساعت (رتبه‌ی چهارم در سال ۲۰۱۵)

Grand Theft Auto V با ۴۰۲۵۸ تعداد بازی‌کننده در ساعت (رتبه‌ی پنجم در سال ۲۰۱۵)

Sid Meier's Civilization V با ۳۷۸۸۵ تعداد بازی‌کننده در ساعت (رتبه‌ی نهم در سال ۲۰۱۵)

بر‌اساس گزارش سایت GitHyp بازی No Man's Sky دارای بیشترین تعداد بازیکن همزمان بود، یعنی ۲۱۲۰۰۰نفر در یک زمان در حال انجام بازی No Man's Sky در سال ۲۰۱۶ بوده‌اند. بازی های XCOM و Dark Souls ۳ به ترتیب با ۱۳۲ هزار و ۱۲۹ هزار بازیکن آنلاین شده به صورت همزمان این بازی را انجام داده‌اند.
با این حال این بازی‌ها جزو پنج بازی برتر بیشتر انجام شده توسط بازی‌کنندگان در شبکه‌ی استیم در سال ۲۰۱۶ نیستند. بازی Call of Duty: Infinite Warfare در مقایسه با تعداد بازی‌‌کنندگان بازی Call of Duty Black Ops ۳ در سال ۲۰۱۵ که ۶۳۶۸۱ بازی‌کننده بود با تجربه‌ی افت ۷۶٪‌ای مواجه شد و این میزان به ۱۵۲۸۰ بازی‌کننده رسید. بازی Watch Dogs ۲ در مقایسه با نسخه اصلی و اول خودش سقوط ۶۱٪ را از لحاظ تعداد بازی‌کننده در پی داشت و این بدین معنی است که تنها ۳۹٪ در حال بازی Watch Dogs ۲ بر روی شبکه‌ی Steam بوده‌اند.

عنوان شوتر اول شخص کمپانی Hi-Rez یعنی Paladins به خوبی توانست درسال ۲۰۱۶ بدرخشد. بیش از ۲۲ هزار بازی‌کننده در ساعت این بازی را بر روی شبکه‌ی Steam در سال ۲۰۱۶ انجام داده‌اند. برخلاف تصور اشتباه مردم درباره‌ تشابه این بازی با بازی Overwatch کمپانی Blizzard، بازی ساخته شده‌‌ی کمپانی Hi-Rez بازخورد خوبی را در مقایسه با سایر بازی‌های منتشر شده‌ی سال ۲۰۱۶ Steam، دریافت کرد. این عنوان برای یک کمپانی مستقل خلاق که در کارنامه‌ی بازی‌سازی‌اش تجربه‌های ساخت بازی‌های چندنفره‌ی آنلاین Global Agenda، Tribes و SMITE را دارد؛ تجربه‌ی بدی نبود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج