جاباما
۴۶۲۹۲۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

کارگردان «ترمیناتور» آثار علمی خیالی را واکاوی می‌کند

جیمز کامرون یک سریال مستند می‌سازد

جیمز کامرون، سازنده‌ی فیلم‌هایی چون «تایتانیک»، «ترمیناتور» و «آواتار» که هر چندسال یک بار با فیلم‌هایش رکورد فروش تاریخ سینما را جا‌به‌جا می‌کند، تصمیم دارد در سریالی مستند آثار مختلف علمی خیالی را واکاوی کند.

وب سایت فیلم نت نیوز: جیمز کامرون، سازنده‌ی فیلم‌هایی چون «تایتانیک»، «ترمیناتور» و «آواتار» که هر چندسال یک بار با فیلم‌هایش رکورد فروش تاریخ سینما را جا‌به‌جا می‌کند، تصمیم دارد در سریالی مستند آثار مختلف علمی خیالی را واکاوی کند.

جیمز کامرون این سال‌ها برنامه‌ی فشرده و شلوغی دارد. او حسابی مشغول ساخت دنباله‌های بعدی آواتار است و هر سه قسمت را همزمان فیلمبرداری می‌کند. اما به نظر می‌رسد این کارگردان برنامه‌های دیگری هم در سر دارد. روز گذشته شبکه‌ی amc در نشست مطبوعاتی انجمن منتقدان تلویزیونیخود خبر ساخت یک سریال مستند به کارگردانی جیمز کامرون را داد. در این مستند سریالی که فعلاً روایت جیمز کامرون از علمی خیالی(James Cameron's Story of Science Fiction) نام دارد، جیمز کامرون در هر قسمت به واکاوی یک سؤال و دغدغه‌ی بزرگ مطرح شده در آثار مختلف عملی تخیلی تا به امروز (اعم از کتاب، فیلم، بازی‌های کامپیوتری و سریال) می‌پردازد. جیمز کامرون در بیانیه‌ای در مورد این مستند گفت: «وقتی من بچه بودم، هر کتابی را که روی جلدش عکس سفینه‌ی فضایی داشت می‌خواندم.
جیمز کامرون یک سریال مستند می‌سازد
فیلم ۲۰۰۱: یک ادیسه‌ی فضایی را بارها و بارها دیده‌ام. اصلاً همین فیلم به من انگیزه داد که فیلمساز شوم. از جلوه‌های ویژه‌اش خوشم آمده بود، ولی در اصل عاشق ایده‌اش شده بودم و سؤال‌هایی که مطرح می‌کرد: این که دنیا چگونه به پایان می‌رسد؟ آیا تکنولوژی باعث نابودی ما خواهد شد؟ انسان بودن چه معنایی دارد؟ این‌ها مضامینی هستند که ژانر علمی خیالی هیچ‌گاه ترسی برای مطرح کردنشان نداشته است. در این سریال، ما قرار است به ریشه‌های این ژانر برگردیم و سرمنشأ این ایده‌ها را بررسی کنیم.»

او ادامه می‌دهد: «اگر ژول ورن و اچ. جی ولز نبودند، ری بردبری و رابرت آنسون هاین‌لاین به وجود نمی‌آمدند. و بدون آن‌ها، دیگر کارگردانانی مثل جرج لوکاس، استیون اسپیلبرگ، ریدلی اسکات و خودم را نداشتیم. به عنوان کارگردانی که در ساخت فیلم‌های عملی خیالی تبحر دارد، دوست دارم چالش‌ها و موفقیت‌هایی که منجر به خلق هر کدام از این داستان‌های بی‌نظیر شده‌اند را بررسی کنم. دوست دارم ببینم که چطور هنر از روی زندگی تقلید می‌کند، و ژانر علمی خیالی هم چگونه از روی علم و دانش تقلید می‌کند و گاهی اوقات هم چیزهایی به علم می‌افزاید.»

داستان علمی تخیلی جیمز کامرون توسط خود او ماریا ویلم، کن دراکمن و بنکس تراوربه صورت انحصاری تولید خواهد شد. موزه‌ی پاپ کالچر سیاتل (MoPOP) که مکانی برای ارائه‌ی این نوع فیلم‌ها است، به عنوان مشاور در کنار سازنده‌گان این مجموعه خواهد بود.

روایت جیمز کامرون از علمی خیالی قرار است سال ۲۰۱۸ در شش اپیزود یک ساعته از شبکه‌ی amc پخش شود. قسمت دوم آواتار هم سال آینده (ماه دسامبر) اکران خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج