۴۶۲۸۶۸
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

۸ عامل افزایش جعل و کلاهبرداری در کشور

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا گفت: عدم آشنایی برخی از ارگان ها و سازمان ها در خصوص نحوه احراز هویت واقعی افراد و نیز عدم ساماندهی انتشار آگهی در رسانه ها از جمله وزارت ارشاد و صدا و سیما باعث سوءاستفاده و کلاهبرداری های بسیاری در جامعه شده است.

خبرگزاری ایسنا: معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا گفت: عدم آشنایی برخی از ارگان ها و سازمان ها در خصوص نحوه احراز هویت واقعی افراد و نیز عدم ساماندهی انتشار آگهی در رسانه ها از جمله وزارت ارشاد و صدا و سیما باعث سوءاستفاده و کلاهبرداری های بسیاری در جامعه شده است.

سرهنگ کارآگاه محمد رضا اکبری با اشاره به برگزاری نشست تخصصی روسای ادارات مبارزه با جعل و کلاهبرداری استان های سراسر کشور، اظهارداشت: یکی از اهداف مهم برگزاری این نشست، افزایش رضایتمندی مردم و ارتقاء کشف به وقوع جرایم این حوزه است.

وی به بازدید کارآگاهان از چاپخانه اسناد امنیتی کشور اشاره کرد و بیان داشت: این بازدید در راستای ارتقاء سطح شناخت تخصصی کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری انجام شد که مورد استقبال قرار گرفت.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا بیان کرد: کاهش اختلاف آماری جرایم بین سامانه های جامع و رخدادها، آشنایی کارکنان با روش های علمی جرایم، کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار ، شناسایی و دستگیری متهمان تحت تعقیب گذشته از اهداف برگزاری این نشست به شمار می آید.

این مقام انتظامی با اشاره به کاهش فاصله وقوع تا کشف پرونده های جعل وکلاهبرداری، گفت: کشف جرایم با استفاده از توانمندی های علمی و تشخیص هویت از اهمیت ویژه ای در این حوزه برخوردار است.

سرهنگ اکبری با اشاره به افزایش جعل در سطح جامعه به برخی عوامل در ایجاد جعل افراد سودجو، گفت: اخذ تسهیلات کلان از بانک‌ها، پایین بودن ضرایب امنیتی بعضی از اسناد، دریافت کارت عابر بانک، دسته چک و نیز ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری با مدارک مفقودی و مسروقه از دیگر عوامل وقوع جعل به شمار می آید.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: عدم آشنایی برخی از ارگان ها و سازمان ها در خصوص نحوه احراز هویت واقعی افراد و نیز عدم ساماندهی انتشار آگهی در رسانه ها از جمله وزارت ارشاد و صدا و سیما باعث سوءاستفاده و کلاهبرداری های بسیاری در جامعه شده است.

سرهنگ کارآگاه اکبری، عدم ساماندهی درفروش سیم کارت های اعتباری، نبود نظارت جدی و مستمر بر زندان های کشور در خصوص ورود سیم کارت و گوشی تلفن همراه به داخل زندان از عوامل افزایش وقوع کلاهبرداری به شمار می آید.

وی تصریح کرد: پلیس آگاهی نیروی انتظامی تا کنون توانسته درصد بسیار بالایی از جرایم جعل و کلاهبرداری را کشف کند اما باید توجه داشت هوشیاری مردم سهم زیادی در جلوگیری از افزایش وقوع چنین جرایمی دارد.

براساس گزارش سایت پلیس، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با تاکید بر اینکه افراد سود جو همیشه مشغول طراحی نقشه ای تازه برای فریب شهروندان هستند، گفت: هوشیاری شهروندان اغلب می تواند نقشه‌های جاعلان و کلاهبرداران را ناکام کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج