جاباما
۴۶۲۳۸۴
۹ نظر
۵۰۰۳
۹ نظر
۵۰۰۳
پ

توضیح جالب اتحادیه درباره گرانی گوشت

رییس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی که موافق تاثیر دلالی در بالا رفتن قیمت گوشت نیست، گفت: تقاضای خرید در اول هر ماه به دلیل واریز حقوق‌ها افزایش می‌یابد و به همین دلیل قیمت نیز افزایش می‌یابد. اگر این عرضه گوشت از سوی سازمان پشتیبانی امور دام اول ماه انجام می شد قیمت‌ها تا این اندازه افزایش پیدا نمی‌کرد.

خبرگزاری ایسنا: رییس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی که موافق تاثیر دلالی در بالا رفتن قیمت گوشت نیست، گفت: تقاضای خرید در اول هر ماه به دلیل واریز حقوق‌ها افزایش می‌یابد و به همین دلیل قیمت نیز افزایش می‌یابد. اگر این عرضه گوشت از سوی سازمان پشتیبانی امور دام اول ماه انجام می شد قیمت‌ها تا این اندازه افزایش پیدا نمی‌کرد.

علی اصغر ملکی درباره طرح عرضه گوشت وارداتی به بازار برای متعادل کردن قیمت گوشت، اظهار کرد: این طرح مقداری تاثیرگذار بوده و قیمت ها را متعادل کرده است. توزیع این گوشت‌ها به بازار هنوز مرتب نشده است و فقط در یکی از مناطق تهران، میدان بهمن عرضه شده است.

وی درباره قیمت گوشت در آینده گفت: اگر این عرضه تداوم داشته باشد می تواند قیمت گوشت را کاهش دهد. عرضه گوشت پیشنهاد خودمان بود و با توجه به رکودی که در کل بازار وجود دارد این عرضه می تواند باعث متعادل شدن قیمت شود که این بستگی به این دارد که میزان ذخیره گوشت سازمان پشتیبانی امور دام چقدر است و تا چه اندازه می تواند بازار را شارژ کند. هر چقدر میزان گوشت تزریقی به بازار بیشتر باشد تاثیر آن در کاهش قیمت بیشتر خواهد بود.

رییس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی که موافق تاثیر دلالی در بالا رفتن قیمت گوشت نیست، در همین رابطه گفت: نمی توانیم نام توزیع را دلال بنامیم و به جای آن از الفاظ عرضه و تقاضا استفاده می کنیم. تقاضا در اول هر ماه به دلیل واریز حقوق ها افزایش می یابد و به همین دلیل قیمت گوشت نیز افزایش می یابد. اگر این عرضه گوشت اول ماه انجام می شد قیمت ها تا این اندازه افزایش پیدا نمی کرد.

ملکی در پاسخ به این سوال که اگر این افزایش قیمت تنها معلول افزایش تقاضای اول ماه است چرا در ماه های قبل این افزایش تقاضا باعث افزایش قیمت تا این حد نشده بود؟ گفت: اوایل ماه به دلیل افزایش قدرت خرید، تقاضا افزایش می یابد اما از روز ۱۰-۱۱ ماه به بعد خریدار ضعیف تر می شود و همین مساله باعث تاثیر در قیمت ها می شود.

وی ادامه داد:‌ حالا که به اواخر سال نزدیک می شویم و روزهایی مانند عید قربان یا تاسوعا و عاشورا را پشت سر گذاشته ایم ذخایر گوشتی با کمبود مواجه شده اند، زیرا مردم در این روزها به قربانی کردن گوسفند متمایل می شوند و بزرگترین مشکل این موضوع این است که اوایل سال بره ماده هایی که زایمان نکرده اند، ذبح می شوند و این باعث کمبود ذخایر گوشتی در آخر سال می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا توجیه شدم برای اینکه گران بخرم
      الان دیگه با اطمینان و رضایت کامل پول برای خرید گران میدهم و هیچ اعتراضی هم ندارم

    • بدون نام

      تا پیش بینی کجاهارو کردن..تا تخته از زیر پا مردم رو بکشن

    • بدون نام

      وقتی همچین اشخاصی رو میزارن مسعول دیگه چه توقعی دارین دلیل از این مضحکتر وجود داره

    • باریک بین

      اینو میگن اظهارنظرآبگوشتی.(مایه اصلیش هم گوشته دیگه)

    • داغون

      یعنی قول میدی ما وسط ماه گوشت رو بخریم 10 هزارتومن

    • بدون نام

      خیلی ممنون از شفاف سازی شما واقعا ملت قانع وروشن شدند اگر لازمه بازم گرونترش کنید شماکه بلدین توجیه کنید

    • محمد

      از زمان دولت اقای احمدی نژاد گوشت نخورم .بی انصا فا سبد کالامون رو قطع کردن.بخدا دستام از کمبود ویتامین پوسته میزنه .قبلا تو کوچه ها ی شهرمون مردم مرغاشونو میاوردن دم در حیاط ول مکردن ولی الان چند وقتی هست میرم گربه میکشم میبرم خونه تا جولو زنو بچم شرمنده نشم.

    • بدون نام

      طرف خودش و فکرش گوسفندی شده !!!

    • بدون نام

      توضیح نمیخواد حالا کی چیزی گفته داداش ما وقتی 8 تمن بود هم پول نداشتیم بخوریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج