۴۶۲۳۵۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

هشدار پنتاگون در مورد جاسوسی لنوو از آمریکا

پنتاگون به‌تازگی در گزارشی، نسبت به استفاده از تجهیزات ساخته‌شده، توسط کارخانه چینی محصولات رایانه‌ای لنوو و خطر حمله به زیرساخت‌های شبکه داخلی پنتاگون هشدار داد. یکی از مقامات رسمی پنتاگون دراین‌باره مدعی شد که چین از این طریق، به جاسوسی از شبکه پنتاگون می‌پردازد و تاکنون توانسته اطلاعات ارزشمندی را در این میان به دست بیاورد.

وب سایت سایبربان: شرکت‌های چینی نظیر لنوو و هووآوی، به وحشت دائمی مقامات آمریکایی تبدیل شده‌اند.

پنتاگون به‌تازگی در گزارشی، نسبت به استفاده از تجهیزات ساخته‌شده، توسط کارخانه چینی محصولات رایانه‌ای لنوو و خطر حمله به زیرساخت‌های شبکه داخلی پنتاگون هشدار داد. یکی از مقامات رسمی پنتاگون دراین‌باره مدعی شد که چین از این طریق، به جاسوسی از شبکه پنتاگون می‌پردازد و تاکنون توانسته اطلاعات ارزشمندی را در این میان به دست بیاورد.
هشدار پنتاگون در مورد جاسوسی لنوو از آمریکا

پنتاگون، استفاده از تجهیزات این کارخانه چینی در زنجیره تأمین پنتاگون را، راهی برای ورود جاسوسان خارجی به بخش محرمانه‌ترین اسرار آمریکایی قلمداد کرده است. زنجیره تأمین، به چرخه‌ای گفته می‌شود که در آن، وزارت دفاع آمریکا از طریق شبکه جهانی، تجهیزات کلیدی برای سلاح‌ها و سایر سامانه‌های نظامی خود را تأمین می‌کند.

در این گزارش، بر این موضوع تأکید شده که لنوو، به دنبال فروش محصولات خود، به شرکت‌های فناوری اطلاعات آمریکایی است تا از این طریق، بتواند به اطلاعات نظامی وزارت دفاع و سایر بخش‌های دفاعی و نظامی آمریکایی، دست پیدا کند. همچنین وزارت دفاع، یادآور شده است که استفاده از تجهیزات لنوو، سبب آسوده‌تر شدن دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی‌شده و نشده و بعضاً حیاتی شبکه نظامی آمریکا می‌شود.

یک مقام نظامی آمریکایی دراین‌باره گفت که تجهیزات لنوو، درگذشته نیز مورد بررسی قرار گرفته و از همان زمان، نشانه‌هایی مبنی بر ارتباط‌گیری مخفیانه این تجهیزات، به کاربران از راه دور و کمک به جمع‌آوری اطلاعات از این طریق در آن‌ها یافت شده است و همین موضوع، می‌تواند دلیلی برای قطع کامل همکاری با این شرکت چینی باشد.

این مقام ارشد نظامی، ادامه داد: «بعد از رخدادهای اخیر و حملات سایبری صورت گرفته علیه مواضعی در آمریکا، دیگر نباید هیچ ردپایی از این شرکت یا هر شرکت چینی دیگر در آمریکا وجود داشته باشد و ما باید همکاری خود را با آن‌ها، قطع کنیم یا به حداقل برسانیم.»

در حدود ۲۷ درصد از سهام شرکت چینی لنوو، متعلق به آکادمی علوم چین که یک موسسه دولتی محسوب می‌شود، است و همین موضوع، نگرانی‌ها از در اختیار قرار گرفتن اطلاعات محرمانه و حساس دفاعی آمریکا، نزد دولت چین را افزایش داده است. البته برخی از مقامات آمریکایی نیز گزارش وزارت دفاع در مورد جاسوسی خارجی‌ها از صنعت دفاعی آمریکا را قبول ندارند اما معتقدند صنعت نظامی، محل جذابی برای حضور هکرها و جاسوسی از آن‌ها است.

البته لنوو نیز به این گزارش واکنش نشان داده و اعلام کرده است که چنین گزارش‌هایی، تأثیری بر حضور لنوو در بازارهای بین‌المللی ندارد. در بخشی از بیانیه لنوو در رابطه با این گزارش آمده است: «ما شرکتی هستیم که در عرصه بین‌الملل جستجو کرده و از فرصت‌های پیش رویمان، بهره‌برداری می‌کنیم تا هم ارزش محصولاتمان را بالا ببریم و هم مشتریانمان را با محصولات جذاب‌تر و بهتر آشنا کنیم و از طرفی، رشد منابع مالی هم داشته باشیم.»

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، البته به این نکته نیز اشاره کرد که محدودیت‌های اعمال‌شده روی محصولات لنوو، شامل تمامی این محصولات نمی‌شود و برخی از گونه‌های خاص محصولات این شرکت را دربر می‌گیرد.

ماجرای اختلاف بین طرف آمریکایی و شرکت چینی لنوو، تا آنجا بالا گرفته است که حتی برخی مقامات آمریکایی، شرکت لنوو را مسئول غیرمستقیم سرقت ایمیل‌های کلینتون و برخی حملات دیگر سرقت اطلاعات در این کشور می‌دانند. در حقیقت، لنوو از سال 2005 و از زمان خرید اولین سری لپ تاپ‌های تجاری از IBM، به نگرانی بزرگ مقامات آمریکایی و یک خطر جاسوسی تبدیل شده است.

به ادعای وزارت امنیت داخلی آمریکا، لنوو از سال ۲۰۱۴ و از طریق برنامه تبلیغاتی سوپر فیش، به سازمان‌دهی حملات مردمیانی در آمریکا پرداخته و از این طریق، اطلاعات رمزنگاری‌شده بسیاری را به سرقت برده است. آمریکایی‌ها معتقدند که شرکت لنوو، قصد دارد تا با خرید شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات در سطح جهان، علاوه بر در اختیار گرفتن بخش بزرگی از این صنعت راهبردی در دنیا، به‌راحتی بتوان به گنجینه اطلاعات کشورهای بزرگ هم دست پیدا کند و هیچ رقیبی در عرصه مخابرات برای خود باقی نگذارد. در این راستا، لنوو بخش تلفن همراه شرکت موتورولا را نیز به‌تازگی خریداری کرده و از چند سال پیش، به دنبال خرید شرکت کانادایی بلک‌بری نیز هست.

البته لنوو، تنها شرکت چینی نیست که مقامات آمریکایی نسبت به خطر جاسوسی آن هشدار داده‌اند و هووآوی، یکی دیگر از شرکت‌هایی است که آمریکایی‌ها نسبت به آن حساسیت بالایی دارند. چند سالی نیز می‌شود که اتحاد پنج چشم، متشکل از کشورهای انگلیسی‌زبان آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا و نیوزلند نیز استفاده از تجهیزات شرکت چینی لنوو را به شدت ممنوع کرده و آن را تهدیدی جدی برای امنیت ملی خود قلمداد می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج