جاباما
۴۶۱۶۰۲
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

بازسازی چهره مرد ۹۵۰۰ ساله

دانشمندان برای طراحی و بازسازی چهره این مرد از علوم پزشکی قانونی و آخرین فناوری‌های شبیه‌سازی سه‌بعدی استفاده کردند.

خبرگزاری فارس: جمجمه جِریکو (Jericho) که قدمت ۹۵۰۰ ساله دارد برای سال‌های طولانی یکی از مهم‌ترین اشیای موجود در موزه ملی انگلیس بود و البته قدیمی‌ترین پرتره‌ای که از این جمجمه کشیده شده بود نیز همواره در کنار آن خودنمایی می‌کرد.
بازسازی چهره مرد 9500 ساله

این جمجمه یکی از هفت کشف بزرگ باستان‌شناسان انگلیسی بود که حدود ۶۰ سال قبل در منطقه‌ای موسوم به جِریکو در کرانه باختری یافت شد.
بازسازی چهره مرد 9500 ساله

هم‌اکنون پس از گذشت ۶ دهه از این کشف بزرگ، بازدیدکنندگان موزه ملی انگلیس می‌توانند با چهره واقعی این جمجمه رودررو شوند. دانشمندان در آخرین اقدام خود با ترکیب پیشرفته‌ترین فناوری‌ و علوم پزشک موفق شدند چهره مردی که این جمجمه در سر او قرار داشت را بازسازی کنند.

بازسازی چهره مرد 9500 ساله

ترکیب‌هایی که برای صورت این مرد در نظر گرفته شده کاملا مدرن است. دکتر «الکساندار فلچِر» مدیر این موزه که برای سال‌های طولانی روی جمجمه مذکور مطالعه کرده بود توضیح داد: «شکل ظاهری او بسیار مدرن است. ولی می‌توان گفت او شبیه انسان‌های مدرنی بوده است که در شهر جِریکو زندگی می‌کرده است».
بازسازی چهره مرد 9500 ساله

پیش از این تصور می‌شد این جمجمه متعلق به شخصی باشد که صورت پرمو داشته است. ولی با اسکن‌های علمی و بررسی‌های دقیق متوجه شدیم او به گروه انسان‌های مدرن تعل داشته است و از این نظر می‌توان این مرد را شبیه به انسان‌های امروزی دانست.
بازسازی چهره مرد 9500 ساله

دانشمندان برای طراحی و بازسازی چهره این مرد از علوم پزشکی-قانونی و آخرین فناوری‌های شبیه‌سازی سه‌بعدی استفاده کردند و در این پروژه موزه تاریخ ملی، کالج سلطنتی و بیمارستان Charing Cross انگلستان حضور داشتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج