جاباما
۴۶۱۵۷۶
۱ نظر
۹۴۶۱
۱ نظر
۹۴۶۱
پ

۷ نوشیدنی داغ برای مهمانی در روزهای سرد

این نوشیدنی می‌تواند یک فنجان چای معمولی باشد یا یک لیوان شیرکاکائو. البته عادت به خوردن هر یک از آنها به دلیل داشتن موادمغذی مختلف، فواید گوناگونی دارد.

وب سایت سوران: این نوشیدنی می‌تواند یک فنجان چای معمولی باشد یا یک لیوان شیرکاکائو. البته عادت به خوردن هر یک از آنها به دلیل داشتن موادمغذی مختلف، فواید گوناگونی دارد و زیاده‌روی در مصرفشان نیز می‌تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد اما آنچه هنگام نوشیدن تمامی آنها باید مورد توجه قرار گیرد، این است که نباید داغ خورده شوند زیرا به مخاط مری آسیب می‌رسانند و در مواردی حتی می‌توانند زمینه بروز سرطان مری را افزایش دهند، بنابراین همیشه نوشیدنی‌تان را گرم بنوشید، نه داغ!

هات چاکلت سفید
7 نوشیدنی داغ برای مهمانی در روزهای سرد

ابتدا ۳ فنجان خامه رقیق را با ۲۰۰ گرم شکلات سفید مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید تا شکلات‌ها ذوب شوند. سپس به آن یک قاشق چایخوری وانیل و یک‌چهارم فنجان پودر بادام بیفزایید، سپس این مخلوط را در فنجان سرو کنید و روی آن کمی دارچین بپاشید.

نوشیدنی کاراملی
7 نوشیدنی داغ برای مهمانی در روزهای سرد

برای تهیه این نوشیدنی، یک‌سوم فنجان شکر، پودرکاکائو و آب را با هم مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا شکر حل شود. سپس 200 گرم شکلات کاراملی به این مخلوط بیفزایید تا شکلات‌ها ذوب شوند. آنگاه 6 فنجان شیر را به آنها اضافه کنید و بگذارید تا به جوش آید. در آخر نوشیدنی‌تان را در ماگ سرو کنید و روی آن کمی خامه بریزید.

چای انار و لیمو
7 نوشیدنی داغ برای مهمانی در روزهای سرد

برای تهیه این نوشیدنی کافی است، ۷ فنجان آب را با ۱ فنجان شکر، کمی زنجبیل تازه، ۳ عدد میخک و یک عدد چوب دارچین مخلوط کنید و بگذارید تا آب جوش بیاید سپس ۱ دقیقه اجازه دهید تا تمامی مواد با هم جوش بخورند. سپس به تعداد افراد، از چای کیسه‌ای استفاده کنید و آنها را در این مخلوط قرار دهید. در مرحله پایانی، به این مخلوط یک فنجان آب انار و یک چهارم فنجان آبلیموی ترش اضافه کنید و بعد از ۱۰ دقیقه آن را صاف و در فنجان‌های مورد نظر بریزید. روی هر فنجان چای نیز یک حلقه نازک لیموترش تازه قرار دهید و آن را گرم سرو کنید.

چای رازیانه و میخک
7 نوشیدنی داغ برای مهمانی در روزهای سرد

ابتدا به اندازه ۴ فنجان آب جوش بیاورید و به آن کمی چای سیاه، هل، رازیانه و میخک اضافه کنید. بعد از گذشت ۵ دقیقه آن را صاف و با عسل شیرین کنید، البته مقدار عسل باتوجه به ذائقه‌تان می‌تواند کم یا زیاد شود. بعد از چند دقیقه، چای شما آماده سرو شدن خواهد بود

شکلات داغ
7 نوشیدنی داغ برای مهمانی در روزهای سرد

برای تهیه این نوشیدنی، ۴ فنجان شیر را با نصف فنجان شکر و آب مخلوط کنید و بگذارید تا به‌جوش آید. سپس آن را از روی حرارت بردارید و ۲۵۰ گرم شکلات تخته‌ای را به آن اضافه کنید تا ذوب شود، سپس این نوشیدنی را در فنجان سرو کنید و روی آن کمی پودر کاکائو بپاشید.

چای دارچین و عسل
7 نوشیدنی داغ برای مهمانی در روزهای سرد

ابتدا در یک ماگ، ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری عسل را با ۳ تا ۴ قاشق چایخوری لیموترش مخلوط کنید و به آن ۳ عدد هل، ۳ عدد میخک و یک قاشق چایخوری زنجبیل اضافه کنید. در آخر به این مخلوط آب جوش بیفزایید و بگذارید تا چند دقیقه مواد با هم بمانند. سپس برای هم زدن از یک چوب دارچین استفاده کنید تا چای حاصل، طعم دارچین به خود بگیرد.

نوشیدنی نارگیلی
7 نوشیدنی داغ برای مهمانی در روزهای سرد

برای تهیه این نوشیدنی، ۳ فنجان شیر را با یک قوطی شیر نارگیل (۲۵۰ سی‌سی) مخلوط و به آنها ۲ قاشق غذاخوری پودر نارگیل اضافه کنید و این مخلوط را روی حرارت قرار دهید. سپس به آن نصف قاشق چایخوری وانیل و یک‌چهارم فنجان شکلات ذوب‌شده اضافه کنید. به این ترتیب، نوشیدنی شما آماده سرو کردن خواهد بود. البته پس از ریختن این مخلوط در فنجان‌های مورد نظر، روی آن خامه و شکلات رنده شده نیز قرار دهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مبینا

      خوب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج