جاباما
۴۶۱۱۴۲
۱۰ نظر
۵۰۰۲
۱۰ نظر
۵۰۰۲
پ

بررسی آخرین بیانیه سرمربی تیم ملی

با شما به کجا خواهیم رفت آقای کی‌روش ؟

بیانیه جدید سرمربی تیم فوتبال ایران نکات جالب توجهی را به همراه دارد که بررسی آنها می تواند به کشف هدف کی روش از انتشار این بیانیه کمک کند.

ورزش سه: یادداشت جدید کارلوس کی روش روز شنبه در حالی منتشر شد که با تلاش بزرگان و مدیران فوتبال بسیاری امیدوار بودند از تنش میان او و اهالی فوتبال ایران کاسته شود اما به نظر می رسد کی روش همچنان بر مواضع خود پا فشاری دارد.

این بیانیه چند نکته جالب توجه در دل خود جای داده که بررسی آنها اهمیت زیادی دارد:

*نکته اول : سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در بیانیه جدید خود به این موضوع اشاره کرده که با لغو اردوها ، مسئولیت نتیجه نگرفتن احتمالی تیم ملی فوتبال ایران با فدراسیون فوتبال و مسئولان آن است و سرمربی تیم ملی هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد. صحبتی شبیه آنچه برانکو پس از برگزاری اردوی تیم ملی بر زبان آورد و بیش از آنکه استدلال منطقی داشته باشد، بوی لجبازی می دهد.

نکته دوم : موضوعی که کی روش به آن تاکید دارد ، لغو برنامه ها ، نیمه کاره ماندن یک اردوی پیش بینی نشده آن هم برای 7 بازیکن است . تیم ملی باید 3 فروردین ماه در دوحه برابر تیم ملی قطر قرار بگیرد و بر اساس برنامه از پیش اعلام شده با توجه به برگزاری فشرده بازی های لیگ و جام باشگاه های آسیا در 23 و 24 اسفندماه، تیم ملی برنامه طولانی مدتی پیش از این نیز در دستور کار خود نداشت و قرار بود اردوی تیم ملی از 27 اسفند آغاز شود که هنوز این شانس وجود دارد و در آن زمان کسی بابت اردو به کی روش انتقادی نخواهد کرد.

*نکته سوم : در حالیکه حریفان تیم ملی با برگزاری اردوهای کوتاه مدت مطابق با تقویم فیفا برابر ایران قرار می گرفتند، شاگردان کی روش برای هر بازی زمان زیادی در اختیار داشتند. حالا اگر سرمربی تیم ملی تصمیم داشته باشد تا پیش از برگزاری بازی با قطر اردویی مطابق برنامه فیفا برگزار کند، در شرایطی مساوی با دیگر حریفان به میدان خواهد رفت و کی روش آزمونی جدید را تجربه خواهد کرد. سرمربی تیم ملی در این بیانیه در بند شماره ۷ آورده است " از حالا به بعد، برخلاف سایر تیم هایی که برای رسیدن به جام جهانی تلاش می کنند، تیم ملی ایران به تمرین و بازی در تاریخ ها، استانداردها و ضوابط فیفا محدود است." این صحبت او در حالی بیان می شود که تیم هایی مانند کره جنوبی که همواره فوتبال ایران خود را با آن مقایسه کرده یا ژاپن و استرالیا که در سطح قاره سطحی متفاوت از دیگران دارند بر خلاف تیم ملی فوتبال ایران همواره در چارچوب تقویم فیفا گام برداشته اند.

*نکته چهارم : استعفای کی روش پذیرفته نشده و اقای سرمربی کارش را در ایران ادامه می دهد . سرمربی تیم ملی ایران خوشحال است که به دلیل " اعتماد و اطمینان از تعهد شخصی و حرفه ای و مهارت " یا " صداقت و تعهد کامل " با این استعفا مخالفت شده . این شبیه پیش بینی های بعد از اعلام خبر آخرین استعفاست .این که در ایران کسی این تهدید به کناره گیری را جدی نگرفت .

*نکته پنجم : با وجود سکوت برانکو ایوانکوویچ کی روش در سومین حمله متوالی علیه سرمربی پرسپولیس حرف می زند . ما آنقدر بدبین نیستیم که فکر کنیم این حربه ای برای به هم زدن تمرکز و زیر فشار گذاشتن برانکوست ، اما دیگران چطور ؟ هواداران پرسپولیس فعلا روزبه روز بیشتر علیه تیم ملی و کی روش موضع می گیرند .

*نکته ششم : کی روش اشاره نکرده که تا کی کنار فوتبال ایران و مشکلات حل نشده اش خواهد ماند . فوتبالی که همچنان بلاشک دور جدید بازی های مقدماتی را با مشکل زمین ، اتوبوس ، دستمزد و... آغاز می کند اما هدایت تیم ملی آن نیز وسوسه ای غیرقابل چشم پوشی است .

*نکته هفتم : تیم ملی ایران با سازوبرگ مناسب و البته هدایت فوق العاده کی روش خود را به شرایط صدرنشینی در دوررفت مرحله مقدماتی جام جهانی رسانده است .اما بیانیه اخیر ناامیدمان می کند چرا که سلب مسئولیت از نتایج اینده نکته ایست بی سابقه در بین همه مربیان ملی جهان . با شما به کجا خواهیم رفت اقای کی روش ؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرزاد

      از تحلیل واقع گرایانه و به دور از تعصب شما سپاسگزارم.کی روش یک دلال حفه باز موزامبیکی است که از بی لیاقتی مدیران فدراسیون نهایت استفاده را کرده و فوتبال و شعور مردم را به سخره گرفته...

    • ارش کاظمی

      باید کارشو انجام بده ببینیم به کجا میرسه..خدایش تیم ملی تا الان عالی بوده...به امید موفقیت.

    • بدون نام

      کی روش حق داره، به هر حال ما که نمیتونیم و نباید هم خودمون رو با اینکه ایران فعلاً بهترین تیم آسیاست گول بزنیم، سطح فوتبال و استاندارد فوتبال ایران با ژاپن و کره جنوبی قابل مقایسه نیست، اونها خیلی خیلی از ما بهتر و پیشرفته تر هستند، استادیومهای مدرن، بازیکنان تراز بالا، فدراسیون فوتبال فوق حرفه ای، کاش میشد به این سرمربی تراز اول دنیا اجازه میدادیم اونطوری که میخواد کار کنه، ولی افسوس

    • بدون نام

      بابا این دیگه شورشه درآورده

    • مهدی

      ای بابا اینم دیگه خییییییلیییییی داره خودشو لوس میکنه

    • خاسر

      چقدردوپلومطلب زدید،تمام تلاشهای شمادرجهت تخریب وبرکناری اقای کی روش است وگرنه اگرکمی دقت میکردیدصحبت های اقای کی روش باتوجه به این همه جبهه گیریها بی دلیل نیست شماها بازیکنان مارا به بازیکنان کره واسترالیا مقایسه میکنیدکه اکثرانها درلیگ های معتبرجهان بازی میکنندوبازیهای تدارکاتی بابهترین تیمهارا دارنداما فدراسیون ماحتی نتوانست باتیم ملی عراق یک دیدارتدارکاتی برگزارکندتیمهای درجه یک پیشکش حالا که همه تلاش دارندتااوضاع را ارام کنند دیگه شماها اتیش بیارمعرکه نشویدوسکوت کنیدتا27اسفندکه تیم یه اردو5روزه داردتااماده بازی باقطرشودقطررادست کم نگیرید. چون باهرترفندی می خواهد ایران راببرد

    • بدون نام

      واقعا تاسف باید خورد که کی روش مربی ایرانه

    • ایرانی

      بابا ولش کنید بره.
      رفتن به جام جهانی (البته فقط رفتن و حذف در مرحله اول)به چه قیمتی !
      چقدر توهین و تحقیر؟

    • مهدی

      بدون کیروش مثلا قراره کجا برین؟ شرم بر شما باد . یکی نیست به این کیروش بگه ولشون کن بابا . مثل بقیه بچرخ پولتو بگیر چیکار داری با این جماعت بی لیاقت

    • ایرانی

      آقای مهدی همون تحقیرهای کی روش کافیه ما خودمون دیگه خودمون رو تحقیر نکنیم.
      مگر فوتبال چیه که به خاطرش چوب حراج به تمام افتخاراتمون بزنیم بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا مثل چین یا آمریکا فوتبالشون جهانی نیست خوب چی از دست دادند. پول بدیم نتیجه نگیریم تحقیر هم بشیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج