۴۶۰۹۰۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

طنز؛ سازمان گیر سه پیچ به مفاسد اقتصادی

اوایل که سرمان خلوت بود، هر پرونده فساد اقتصادی ای دستمان می رسید، پس از بررسی مدارک، به عوامل آن فساد لعنت می فرستادیم و سال بعد که با پرونده سنگین تری مواجه می شدیم، اول یک پدر بیامرزی برای آن پارسالی ها ارسال می کردیم و بعد افراد درگیر پرونده دوم را لعنت می کردیم که روی قبلی ها را سفید کرده اند.

ماهنامه خط خطی - سیامک ظریفی:

خدا پدر اولی را بیامرزد

اوایل که سرمان خلوت بود، هر پرونده فساد اقتصادی ای دستمان می رسید، پس از بررسی مدارک، به عوامل آن فساد لعنت می فرستادیم و سال بعد که با پرونده سنگین تری مواجه می شدیم، اول یک پدر بیامرزی برای آن پارسالی ها ارسال می کردیم و بعد افراد درگیر پرونده دوم را لعنت می کردیم که روی قبلی ها را سفید کرده اند. الان دیگر حجم کار آن قدر بالا رفته است که وقت ناله و نفرین کردن نداریم، لذا صبح که می آییم، اولین پرونده که دستمان می رسد، همان اول کار، برای سلامتی آن جرثومه های گرامی دعا می کنیم و به خاطر قناعتی که در مقایسه با کلاهبرداران بعدی به خرج داده اند، به پدر و مادر آنان درود می فرستیم و تا آخر وقت اداری، همین کار را به ترتیب و بدون وقفه برای پرونده های بعدی انجام می دهیم.

ندانستن حسن است

از قدیم گفته اند ندانستن عیب نیست. پس اینکه در مبارزه با مفاسد اقتصادی، ما هم نمی دانیم از کجا باید شروع کنیم، نه تنها عیب نیست، بلکه حسن است. چون ثابت می کند ما چه غنای فرهنگی و ضرب المثل های کار راه اندازه داریم.

اعتقاد با تمام وجود

یکی در دادگاه بدوی به رانت خواری محکوم شده بود. قبلا او را می شناختم، برای خودش کسی بود. اصلا به او نمی آمد این کاره باشد. آمدم به او یک دل داری باکلاس بدهم. گفتم: «فلانی، یک پایان تلخ بهتر از یک تلخی بی پایان است.» غمی عمیق در چشمانش موج زد و گفت: «بله، ولی در عوض یک رانت خواری بی پایان بهتر از پایان یک رانت خواری است. البته ما امیدمان را از دست نمی دهیم.»

واقعا چه شخصیت استواری. می گویند اگر به چیزی با تمام وجود اعتقاد داشت باشی، حتما به آن می رسی.

بزرگ شدی، چی کاره می شی؟

قبلا که از بچه ها می پرسیدیم عمو جان بزرگ شدی می خوای چی کاره بشی، یا می خواستن دکتر بشن یا مهندس، یا خلبان یا کارخانه دار. الان به کمتر از زمین خوار رضایت نمی دهند. تازه، آن هم یا توی منطقه یک تهران یا گردنه حیران. مرحبا، بچه هفت ساله از همین الان برنامه عملیاتی هم دارد.

صبر بیشتر، فساد کمتر

با وجود این همه دستگاه ها، سازمان ها و نهادهای تعزیراتی، بازرسی، مراقبتی، حفاظتی، حراستی، نظارتی و با توجه به این همه دقت، وسواس، بررسی، موشکافی، رسیدگی عقیدتی، سیاسی، اخلاقی و اطلاعاتی د رجریان انتصاب، انتخاب، استخدام و گزینش مدیران و مسئولان عالی، میانی و جزء، در کلیه دستگاه ها و کارکنان در تمامی سطوح از کارشناسان عالی رتبه تا آبدارچی، کشور ما در سال ۲۰۱۵ از نظر فساد و مبارزه با آن، رتبه ۱۳۰ را بین ۱۶۷ کشور دنیا کسب کرده است.
فقط این را بگویم، من چهار شاخ مانده ام که این مردم صبور دانمارک، فنلاند و سوئد برای استخدام در یک اداره، برای گرفتن حداقل حقوق تا حال چقدر فرم پر کرده اند و سین جیم شده اند و کروکی نشانی مهدکودک تا دانشگاهشان را کشیده اند و پرونده زندگی خودشان و فک و فامیل و هفت پشت و همسایه هایشان زیر و رو شده که توانسته اند به جایگاه کشورهایی با کمترین فساد دست یابند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج