۴۶۰۸۳۱
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

ادعای رویترز درباره بشار اسد و برادرش

خبرگزاری رویترز با استناد به "یک سند" مدعی شده، بازرسان بین‌المللی برای نخستین‌بار به بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و برادرش مظنون شده‌اند که در استفاده از سلاح‌های شیمیایی در جنگ داخلی سوریه دست داشته‌اند.

خبرگزاری ایسنا: خبرگزاری رویترز با استناد به "یک سند" مدعی شده، بازرسان بین‌المللی برای نخستین‌بار به بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و برادرش مظنون شده‌اند که در استفاده از سلاح‌های شیمیایی در جنگ داخلی سوریه دست داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پیش از این تحقیقات مشترک انجام شده توسط بازرسان سازمان ملل و سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی تنها واحدهای نظامی سوریه را به دست داشتن در چنین حملاتی متهم کرده بود و از هیچ فرمانده یا مقامی به طور مستقیم نام نبرده نشده بود.

این در حالی است که رویترز می‌گوید براساس گزارش جدید، اکنون بازرسان فهرستی از یکسری افراد مرتبط با حملات شیمیایی در سال‌های ۲۰۱۴ - ۲۰۱۵ با گاز کلر تهیه کرده‌اند که در آن اسم بشار اسد و برادرش ماهر اسد و برخی دیگر از مقامات رده بالای سوریه دیده می‌شود.

بنا به گفته یک منبع نزدیک به این تحقیقات، تصمیم برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی از رده‌های بسیار بالا در دولت سوریه صادر شده است.

هنوز بشار اسد و خانواده‌اش درباره این ادعا اظهار نظر نکرده‌اند اما یک مقام دولت سوریه گفت: اتهام زنی‌ها درخصوص دست داشتن نیروهای دولتی در حملات با استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه هیچ پایه و اساسی در واقعیت ندارد.

دولت سوریه بارها دست داشتن در استفاده از چنین سلاح‌هایی را در طول جنگ داخلی سوریه رد کرده است و گفته که همه حملاتی که در تحقیقات مشخص شده‌اند کار شورشیان یا تروریست‌های داعش بوده‌اند.

با این حال ویرجینیا گامبا،‌ دستیار دبیرکل سازمان ملل و رئیس تیم تحقیقات مشترک سازمان ملل و سازمان منع استفاده از سلاح های شیمایی این مساله را که فهرستی از افراد مظنون توسط این تحقیقات تهیه شده باشد، ‌تکذیب کرد.

او گفت: در حال حاضر هیچ گونه مساله‌ای مربوط به شناسایی افراد مظنون مدنظر نیست.

خبرگزاری رویترز اما مدعی است که این فهرست را مشاهده کرده اما آن را علنی نکرده است. این سند ظاهرا مبتنی بر ترکیبی از مدارک و شواهد جمع آوری شده از سوی تیم سازمان ملل و سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه بوده و همچنین به اطلاعات ارائه شده از سوی آژانس‌های اطلاعاتی غربی و منطقه‌ای استناد کرده است.

تیم تحقیقات سازمان ملل و سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی تحت عنوان "مکانیسم تحقیقی مشترک" تحت رهبری یک هیات متشکل از سه کارشناس مستقل بود و از سوی تیمی از پرسنل اداری و فنی حمایت می‌شد که شورای امنیت سازمان ملل به آنها حکم داده بود افراد و سازمان‌های مسئول در حملات شیمیایی در سوریه را شناسایی کنند.
آمریکا اخیرا 18 مسئول سوری و چند نهاد نظامی سوریه را به اتهام دست داشتن در چنین حملاتی در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      که چی؟؟؟؟

    • بدون نام

      سانسورچی حرف حق تلخه،نه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج