جاباما
۴۶۰۷۲۶
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

روزنامه جمهوری اسلامی: ممنوع‌ التصویر کردن نتیجه عکس می‌دهد

روزنامه جمهوری اتسلامی نوشت: آنچه در مسجد اعظم قم و صحن‌های حرم در شب جمعه رخ داد، برای معاندین درس عبرت بزرگی است. آنها باید این واقعیت را درک کنند که توسل به دروغ و تهمت و تخریب نمی‌تواند مردم را از خدمتگزارانشان جدا کند. باید بفهمند که سانسور و ممنوع‌الخبر کردن و ممنوع‌التصویر کردن نه‌تنها آنها را به اهدافشان نزدیک نمی‌کند بلکه نتیجه عکس دارد.

روزنامه جمهوری اتسلامی نوشت: آنچه در مسجد اعظم قم و صحن‌های حرم در شب جمعه رخ داد، برای معاندین درس عبرت بزرگی است. آنها باید این واقعیت را درک کنند که توسل به دروغ و تهمت و تخریب نمی‌تواند مردم را از خدمتگزارانشان جدا کند. باید بفهمند که سانسور و ممنوع‌الخبر کردن و ممنوع‌التصویر کردن نه‌تنها آنها را به اهدافشان نزدیک نمی‌کند بلکه نتیجه عکس دارد.

ملت ایران، این روزها که یاد و نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت پرواز آسمانی او بر سر زبان‌هاست، با شگفتی‌های زیادی مواجه می‌شود. در سرتاسر کشور، عموم مردم از اقشار مختلف، اقوام مختلف و مذاهب مختلف، در شهرها و روستاها به احترام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قیام کرده‌اند، مجالس عزاداری و بزرگداشت برگزار می‌کنند و حتی غذا می‌دهند.

این تکریم کم‌نظیر در تاریخ نظام جمهوری اسلامی فقط برای امام خمینی و شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی دیده شده بود. مردم، این روزها به دلیل مظلومیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عنوان «مظلوم ثانی» را برای او به زبان می‌آورند و همین مظلومیت بود که این خیزش عمومی را در سرتاسر کشور پدید آورد. دولت، سه روز را عزای عمومی اعلام کرد ولی مردم هنوز مشغول برپائی مجالس عزاداری هستند و چنان تدارکی دیده‌اند که تا اربعین رحلت این مرد تاریخ‌ساز، جامه سیاه بر قامت ایران باقی خواهد ماند و برگزاری مجالس بزرگداشت ادامه خواهد داشت.

نکته مهم‌تر، حضور کم‌نظیر مردم در مجالس و محافل عزاداری مربوط به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است. شب جمعه در قم، حضور اقشار مختلف مردم، مراجع و علما و فضلا و طلاب حوزه علمیه چنان گسترده و چشمگیر بود که علاوه بر شبستان‌ها و حیاط مسجد اعظم، در صحن‌های حضرت معصومه سلام‌الله علیها نیز مردم حضور داشتند. چنین حضور گسترده‌ای را هیچ‌کس بعد از مراسم مربوط به رحلت امام خمینی سراغ ندارد.

این حضور پرشور مردمی در قم برای تکریم هاشمی رفسنجانی بسیار پرمعنی است، چراکه قم همان شهری است که عده‌ای با دردست داشتن اهرم‌های قدرت در طول سال‌های گذشته هرچه توانستند علیه این مرد بزرگ تبلیغ کردند، راهپیمایی به راه انداختند، شعار «مرگ بر هاشمی» سر دادند، در جلسه سخنرانی او تشنج ایجاد کردند، به او توهین کردند و حتی در پستوهای قدرت، علیه او نقشه‌ها کشیدند و برای اجرای این نقشه‌ها پول‌های کلان از بیت‌المال هزینه کردند تا کسی جرأت به زبان آوردن نام هاشمی رفسنجانی را نداشته باشد، ولی دیدیم که خدای مظلومان تمام آن نقشه‌ها را نقش بر آب کرد و قلب‌ها را چنان به تسخیر این رادمرد مظلوم درآورد که حتی مجلس بزرگداشت او نیز تاریخ‌ساز شد. اینها صحنه‌هایی هستند که در سینه تاریخ ثبت و ضبط می‌شوند حتی اگر رسانه‌های رسمی نخواهند.

شب جمعه بعد از نماز مغرب و عشا، رسانه‌های مجازی لحظه به لحظه از صحنه‌های پرشور و پرجمعیت هجوم مردم به مجلس بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گزارش تصویری می‌دادند و مردم سراسر کشور در جریان این حضور حماسی قرار می‌گرفتند. این، یعنی ریشخند مردم به تمام کسانی که به نام دین و به نام انقلاب و نظام سال‌ها تلاش کردند چهره بهترین و قوی‌ترین و دلسوزترین خادم انقلاب و نظام و مردم را مخدوش جلوه دهند و او را از چشم مردم بیندازند.

آنچه در مسجد اعظم قم و صحن‌های حرم در شب جمعه رخ داد، برای معاندین درس عبرت بزرگی است. آنها باید این واقعیت را درک کنند که توسل به دروغ و تهمت و تخریب نمی‌تواند مردم را از خدمتگزارانشان جدا کند. باید بفهمند که سانسور و ممنوع‌الخبر کردن و ممنوع‌التصویر کردن نه‌تنها آنها را به اهدافشان نزدیک نمی‌کند بلکه نتیجه عکس دارد. این، کار خداست که از مؤمنان واقعی دفاع می‌کند و توطئه‌های بدخواهانشان را خنثی می‌نماید زیرا خدا خائنان را دوست ندارد. «ان‌الله یدافع عن الذین آمنوا ان‌الله لایحب کل خوان کفور»

تجلیل مردم قم و علما و فضلا و طلاب قم از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را نباید واقعه‌ای عادی پنداشت کما اینکه تشییع پیکر مطهر این مجاهد راستین راه خدا را نیز نباید امری عادی دانست. حضور حماسی مردم در این دو مراسم و خیزش عام مردم ایران برای تجلیل از مظلوم‌ترین انقلابی دوران ما از مصادیق کنار رفتن پرده‌ها و به نمایش درآمدن واقعیت هاست. درست است که «یوم تُبلی السرائر» به آخرت مربوط است ولی در این دنیا هم خدا گاهی پرده‌ها را کنار می‌زند و آنچه را که عده‌ای می‌خواستند پنهان بماند تا ماهیت شیطانیشان برای مردم آشکار نشود، در برابر چشمان مردم نمایان می‌کند و این روزها پرده‌های ضخیم تزویر، دروغ، تهمت، هتاکی، تخریب و سانسور کنار رفتند و آنچه بدخواهان می‌خواستند پنهان بماند تا آنها به اهداف پست دنیائی خود برسند، آشکار شد.
اینان اگر چشم خود را از هم اکنون باز کنند و علاوه بر حضور حماسی مردم ایران در تجلیل از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به انعکاس جهانی فقدان این استوانه نظام بنگرند، شاید به فطرت خود برگردند و کارنامه خود را اصلاح کنند. در خارج از ایران به مناسبت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۵۶ کشور پرچم‌های خود را به حالت نیمه افراشته در آوردند، ۲۹ رئیس کشور پیام تسلیت فرستادند و در سفارتخانه‌های ۶۶ کشور دفتر یادبود برای تجلیل از ایشان گشایش یافت. هر چند هاشمی رفسنجانی به این تجلیل‌ها و تکریم‌ها نیازی ندارد ولی اینها برای کسانی که درصدد بررسی کارنامه خود برآیند و بخواهند برای جبران اشتباهات و قصورها و تقصیرهایشان اقدامی به عمل آورند و در روز قیامت به داد خود برسند صفحات قابل مطالعه خوبی هستند، همان روزی که خدا در وصف آن می‌فرماید: «یوم تُبلی السرائر فماله من قوه ولاناصر»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      با سلام
      مرحوم آیت الله هاشمی گرچه خدماتی بسیار زیادی داشته اند ولی نمی توان عنوان "بهترین و قوی‌ترین و دلسوزترین خادم انقلاب و نظام و مردم" به ایشان داد چون به گفته خودشان ایشان رهرو رهبر معظم انقلاب هستند پس اگر شایسته این القاب هم باشند بعد از رهبر معظم قرار دارند

    • بدون نام

      افرین..حرف حساب

    • بدون نام

      احسنت

    • بدون نام

      سعديا مرد نكو نام نميرد هرگز - مرده آنست كه نامش به نكوهي نبرند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج