جاباما
۴۶۰۵۴۴
۶ نظر
۵۰۲۲
۶ نظر
۵۰۲۲
پ

حادثه‌ای دیگر در نی‌ریز برای اتوبوس سربازان

در یک حادثه رانندگی که پیش از ظهر جمعه در محور سیرجان - نی‌ریز رخ داد، یک دستگاه اتوبوس مسافربری بعد از قطروئیه واژگون شد. تعدادی از مسافران اتوبوس نی‌ریز که دیروز دچار سانحه شد، سرباز بودند، همچنین یکی از زخمیان حادثه جان باخت. این در حالی است که چند ماه قبل نی‌ریز شاهد بروز سانحه‌ای برای اتوبوس حامل سربازان شده بود.

روزنامه آرمان نوشت: در یک حادثه رانندگی که پیش از ظهر جمعه در محور سیرجان - نی‌ریز رخ داد، یک دستگاه اتوبوس مسافربری بعد از قطروئیه واژگون شد. تعدادی از مسافران اتوبوس نی‌ریز که دیروز دچار سانحه شد، سرباز بودند، همچنین یکی از زخمیان حادثه جان باخت. این در حالی است که چند ماه قبل نی‌ریز شاهد بروز سانحه‌ای برای اتوبوس حامل سربازان شده بود.
حادثه قبل، در ساعت یک و بیست دقیقه بامداد در محور سیرجان - نی‌ریز رخ داده بود و در پی آن، یک دستگاه اتوبوس از مسیر خود خارج شد و به دره سقوط کرد. فرمانده انتظامی شهرستان نی‌ریز در این باره گفت: یک دستگاه اتوبوس که از کرمان به سمت شیراز در حرکت بود ساعت یک بامداد در گردنه لای رز نی‌ریز به دره سقوط کرد که بر اثر این حادثه ۱۹ سرنشین کشته و ۲۹ نفر مجروح شدند. عزیز برزگر افزود: انحراف از جاده و ناتوانی راننده در کنترل اتوبوس علت این حادثه خونین بوده است.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور در مورد اینکه اتوبوس متعلق به چه نهادی بوده، گفت: اتوبوس شخصی اما در اختیار پادگان ۰۵ ارتش در کرمان بوده و سرنشینان آن نیز همگی سربازانی بودند و از این پادگان به مقصد فارس حرکت می‌کردند که متاسفانه این حادثه رخ داد. مرتضی سلیمی، قائم مقام سازمان امداد و نجات نیز شمار قربانیان حادثه را ١٩ تن اعلام کرده و گفته بود که ۱۶ تن آنها در صحنه و سه تن نیز در مرکز درمانی جان باختند. به فاصله کمی از حادثه، اتوبوس دومی خبرساز شد؛ در واژگونی اتوبوس محور سروستان - شیراز ۵۰ سرباز راهی بیمارستان شدند که حال ۱۳ تن از آنان وخیم اعلام شد.
این دومین حادثه ای بود که کمتر از یک ساعت برای سربازان در فارس اتفاق افتاد. در همین رابطه مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس با اعلام این خبر گفت: در این حادثه در محور سروستان - شیراز کیلومتر ۶۵ واژگونی اتوبوس حادثه ساز شد و ۵۰ سرباز را راهی بیمارستان کرد. حسن همتی افزود: این حادثه در ساعت دو و هجده دقیقه به مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ شیراز گزارش شد که ۱۵ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شدند و مصدومان این حادثه پس از اقدامات درمانی به بیمارستان‌های نمازی و شهید رجایی شیراز منتقل شدند.
فرمانده پلیس راه کشور درباره دلیل حادثه رخ داده برای اتوبوس حامل سربازان پادگان آموزشی ۰۵ کرمان در نی‌ریز اعلام کرد: بررسی کارشناسان نشان می‌دهد که کافی نبودن مهارت راننده در کنترل وسیله و همچنین عدم نصب حفاظ در قوس راه باعث وقوع این حادثه شده است. محمدحسین حمیدی درباره علت حادثه دوم که در سروستان برای اتوبوسی رخ داد که حامل سربازان بوده است، افزود: در حادثه سروستان خستگی و خواب‌آلودگی راننده به عنوان علت حادثه تشخیص داده شده است.
داستان پرتکرار حادثه برای سربازان
اما آنچه حادثه دیروز را قابل تامل می‌کند، تکرار این نوع حوادث برای اتوبوس حامل سربازان است که در همان محور رخ داده است. تعدادی از مسافران اتوبوس نی‌ریز که دیروز دچار سانحه شد، سرباز بودند. این سربازان برای گذراندن دوره مرخصی به زادگاه خود می‌رفتند و تعدادی از مسافران بین راه سوار اتوبوس شده بودند.همچنین یکی از زخمیان حادثه جان باخت. در این حادثه رانندگی که باز هم در محور سیرجان- نی‌ریز رخ داد، یک دستگاه اتوبوس مسافربری بعد از قطروئیه واژگون شد.
این اتوبوس ۲۴ مسافر داشت که از این تعداد ۱۵ نفر، از سربازان پادگان شهید باکری دزفول بودند. وضعیت جسمانی راننده اتوبوس نیز وخیم گزارش شده است. جانشين رئيس پليس راه ناجا، جزئيات واژگوني اتوبوس ولوو در ني ريز فارس را اعلام كرد. وهاب زاده گفت: حوالي ساعت ده و چهل دقیقه جمعه در كيلومتر ۴۰ محور سيرجان در شمال استان فارس يك دستگاه اتوبوس با ١٧ سرنشين واژگون شد.
او با اشاره به اينكه در اين حادثه ۵ تن مجروح شدن، افزود: اتوبوس مذكور از شيراز به كرمان درحال حركت بود كه دچار اين حادثه شد. به گفته جانشين رئيس پليس راه راهور ناجا، تخطي از سرعت مطمئنه دلیل اين حادثه بوده است. بر اثر این حادثه، ۱۳دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد که آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است این حادثه ۲۱ مصدوم در برداشت که مصدومان به بیمارستان شهدای نی‌ریز منتقل شدند. به گزارش مهر، ۵ مصدوم این حادثه پس از دریافت اقدامات درمانی اولیه از بیمارستان نی‌ریز به بیمارستان ولی عصر فسا اعزام شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرش

      خدا کنه جنگ نشه چون تا نیروها رو برسونن به جبهه و خط مقدم با این وضعیت کلی تلفات میدیم

    • بدون نام

      سلام ؛ آقایون چرا بررسی نمیکنید ؛ چرا شب سربازان را میفرستید ؛ چرا راننده خسته را برمیگزینید ؛ چرا ؛ مگه سرباز چکار کرده که در عرض 3 الی 4 ماه کشته میدن .؟

    • بدون نام

      تاکی باید کشته بدهم تا مسولان بیدار شوند بیچاره ملت که گرفتار چه جماعتی شده اند

    • بدون نام

      ای بابا حالا دو تا سرباز توی ی اتوبوس باشن و تصادف کنه هی تیتر بزنید اتوبوس سربازان. بس کنید دیگه.
      ده نفر افغانی هم توی اتوبوس بودن بنویسید اتوبوس افغانیها.

    • ایرانی

      آخه چرا بفکر سربازان نیستید وسیله بهتری براشون در نظر بگیرید خبر ناراحت کننده ای بود خدا همشون حفظ کنه در جواب دوست عزیز افغانی ها مجبور نیستن بیان ایران بمونند تو کشورشون

    • بدون نام

      راننده های عزیز خاهشا بیشتر دقت کنید...دختر جوانی ک تو اتوبوس روز جمعه فوت کردن دوست مابود ترم ۵رشته پرستاری باکلی ارزو اماهمه ارزو هاش ازبین رفت...دوستان براشادی روح دوست ماهمه یه صلوات بفرسین ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج