جاباما
۴۶۰۳۸۴
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

ویژگی های یک «انقلابی» از دیدگاه رهبر انقلاب

نشریه خط حزب الله در شماره این هفته خود گفتارهایی از رهبر معظم انقلاب درباره ویژگی‌های یک «انقلابی» در جامعه را منتشر کرده است.

خبرگزاری ایسنا: نشریه خط حزب الله در شماره این هفته خود گفتارهایی از رهبر معظم انقلاب درباره ویژگی‌های یک «انقلابی» در جامعه را منتشر کرده است.
در «سخن هفته» شصت و پنجمین شماره نشریه «خط حزب الله» آمده است:

یکی از نویسندگان ضدانقلاب فراری که سالهاست به انگلستان پناه برده و در بی. بی. سی علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند در یکی از شبکه‌های اجتماعی گفته است: "انتخابات آینده را باید بهانه‌ای برای حمله به قوه‌قضائیه قرار داد". پیشنهادهای مشابهی نیز از سوی رسانه‌ها و عوامل بیگانه برای سپاه، بسیج، شورای نگهبان و برخی دیگر از نهادهای انقلابی در ماه‌های اخیر مطرح شده است.

اول. تاریخ جنگ را به یک اعتبار می‌توان به قبل و بعد از ورود غلامحسین افشردی، معروف به حسن باقری تقسیم‌بندی کرد. کار بزرگی که او انجام داد، ایجاد واحد اطلاعات عملیات سپاه بود. تا پیش از آن، بزرگ‌ترین ضعف جبهه خودی، عدم شناخت درست از استعداد، ساختار، اهداف و نقشه‌های عملیاتی دشمن بود. حسن باقری اما با تأسیس این واحد توانست این نقطه تهدید را به فرصت تبدیل کند. کل حضور حسن باقری در جنگ، فقط ۲۸ ماه بود، اما تمام فرماندهان جنگ، برای او القابی چون نابغه، طراح و استراتژیست به کار برده و می‌برند. حسن باقری، بدون شک، الگوی یک «جوان مؤمن انقلابی» در یک نهاد انقلابی است که توانست کل تاریخ جنگ را مؤثر از خود کند.
ویژگی های یک «انقلابی» از دیدگاه رهبر انقلاب

دوم. از همین‌جا شاید بتوان علت دشمنی غرب و شبکه‌ی داخلی حامیان غرب با نیروهای انقلابی و نهادهای انقلابی را فهمید؛ چراکه این یک «انسان انقلابی» است که «شجاعت دارد، اهل اقدام و عمل است، ابتکار می‌ورزد، بن‌بست‌شکنی می‌کند، گره‌گشایی می‌کند؛ از چیزی نمی‌ترسد، به آینده امیدوار است، به امید خدا به سمت آینده‌ی روشن حرکت می‌کند. ۱۲/۸/۹۵» سال گذشته که شبکه‌ی نفوذ غرب در ایران توسط سپاه پاسداران کشف شد و تعدادی از وابستگان داخلی آن دستگیر شدند، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از " ادرویس" رییس کمیته‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، از این اقدام سپاه به‌عنوان آخرین نشانه‌ی تحقیر آمریکا یاد کرد و نوشت: "باید سپاه پاسداران، تحت تحریم‌های شدیدتری قرار بگیرد. " روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست هم چندی پیش نوشت که "سران حزب جمهوری‌خواه در کنگره در حال تدوین طرح‌های قانونی علیه ایران هستند که به اعتقاد آنها به آسانی خواهد توانست نظر مساعد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا را جلب کند. برخی از دستیاران قانونگذاران آمریکایی گفته‌اند انتظار معرفی یک طرح قانونی در هفته‌های آتی را دارند که شرکت‌هایی که با تهران تجارت می‌کنند را با افزایش نرخ مالیات و وضع محدودیت‌های دیگر جریمه می‌کند. " این روزنامه سپس به تحریم سپاه پاسداران اشاره کرده و می‌نویسد: "نمایندگان آمریکایی به علاوه در حال بررسی طرح دیگری هستند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به بهانه حمایت از دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه هدف تحریم قرار می‌دهد. طرح قانونی دیگر، خواستار جلوگیری از معامله‌ی شرکت‌های هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس با شرکت هواپیمایی ایران‌ایر است. دنیس راس، مشاور اسبق رؤسای ‌جمهور آمریکا نیز صراحتا به مقامات آمریکایی بیان می‌کند که "پیشنهاد من این است اگر شما می‌خواهید بر موازنه قدرت بین آنها اثر بگذارید راهش کنار آمدن با کارهایی نیست که قاسم سلیمانی در منطقه انجام می‌دهد، بلکه باید هزینه‌ها بر ایران به خاطر اقدامات سلیمانی را افزایش داد. "

سوم. حسن باقری، مجید شهریاری، کاظمی آشتیانی، شهید احمدی روشن و قاسم سلیمانی، نمونه‌هایی از انسان‌های انقلابی هستند که نشان داده‌اند در هرکجا که از قوه فکر و عمل نیروی انقلابی استفاده شود، منشاء خدمات و برکات فراوان برای مردم‌اند. «ما در هرجایی که کار انقلابی کردیم، اینها را داریم. ببینید! کاری که شهدای هسته‌ای ما در زمینه‌های هسته‌ای که بسیار هم حسّاس است پیشاهنگش بودند، کاری که شهید طهرانی‌مقدّم پیشاهنگش بود، کاری که شهید کاظمی در زمینه‌ی سلّول‌های بنیادی پیشاهنگش بود، کارهای بسیار بزرگی است. در زمینه‌های فرهنگی [هم] کاری که شهید آوینی پیشاهنگش بود و در این اواخر [هم] مرحوم سلحشور -که اینها پیشروان کار انقلابی در این کشورند- اینها را باید ترویج کرد، اینها را باید تقدیر کرد و نام اینها را باید گرامی داشت. کار انقلابی این است. اینکه من بارها تکرار میکنم که نیروهای انقلابی را و نیروهای حزب‌اللّهی را باید گرامی بداریم و باید نگه بداریم، به‌خاطر این است؛ کار وقتی با روحیه‌ی انقلابی شد، پیشرفت خواهد کرد. ۱/ ۱/ ۹۵»

چهارم. اینکه مقامات غربی و آمریکایی، به شدت با نیروهاو نهادهای انقلابی مخالف‌اند و علیه نهادهایی چون سپاه، بسیج، شورای نگهبان، قوه‌ی قضائیه و... به‌طور مرتب خبرپراکنی می‌کنند نیز همین است. نهادهای انقلابی، برآمده از دل انقلاب‌ند و مظهر اقتدار کشور. پس برای از بین بردن روحیه انقلابی و کاهش اقتدار کشور، می‌بایست حملات را معطوف به این نیروها و نهادها کرد. به‌همین دلیل پربیراه نیست که اگر، فلان نویسنده‌ی بی. بی. سی فارسی برای طراحی فضای انتخابات سال آینده، چنین توئیت ‌کند که "با یک برنامه‌ی درست می‌توان انتخابات آینده را به چالش حقوق بشر و قوه قضایی بی‌طرف تبدیل کرد. " در مقابل این اقدام، می‌بایست بیش از گذشته «روح انقلابی» را در کشور زنده کرد، که «روح انقلابی، هر چه در ملت زنده‌تر و پویاتر باشد، روح نوآوری و ابتکار و خلاقیت زنده‌تر خواهد بود؛ همچنانی که خود انقلاب هم یک نوآوری بزرگ بود. ۱۴/ ۳/ ۸۷»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      سلام و رحمت خدا بر شهدا .درود بر رزمندگان اسلام ارتشی سپاهی انتظامی بسیجی.درست فرمودند خداوند سایه ایشان را بر سر ملت ایران مستدام بدارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج