۴۶۰۲۷۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

علم‌الهدی: هیچ چهره‌ای را کنار امام(ره) قرار ندهید

امام جمعه مشهد گفت: امروز این حجت خدا بر ماست که هیچ چهره‌ای را کنار چهره امام(ره) نباید قرار بدهیم، هیچ نظر و اندیشه‌ای را در کنار نظر و اندیشه امام نباید قابل پیروی بدانیم.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، با اشاره به سالروز انتصاب رهبر معظم انقلاب از سوی امام خمینی(ره) به امامت نماز جمعه تهران، اظهار کرد: باید برای برادران و خواهران جوان ما که نسل سوم انقلاب هستند و بسیاری از واقعیت‌های تاریخی انقلاب و نظام را یا در دنیا نبودند و یا در دوران طفولیتشان صورت گرفته است، این واقعیت‌ها بازخوانی و تحلیل شود تا موقعیت‌های امروز سیاسی کشور برای آنان روشن شود.

وی ادامه داد: آن روزی که امام حکم امامت نماز جمعه تهران را برای مقام معظم رهبری صادر کردند، در آن روز یک خصوصیاتی بود که وقتی امروز، آن خصوصیات زمانی و موردی را بررسی می‌کنیم، واقعیت‌هایی برای جریان سیاسی امروز ما کشف می‌شود که بر حسب آن واقعیت‌ها به‌خوبی می‌توانیم هم راهبرد سیاسی در زندگانی خودمان اخذ و هم خط ‌و ربط سیاسی خودمان را بر اساس آن واقعیت‌ها حفظ کنیم.

امام جمعه مشهد با بیان این‌که در آن زمان، تریبون نماز جمعه تهران تنها تریبون انقلاب بشمار می‌رفت، افزود: زمانی که امام بزرگوار، مقام معظم رهبری را به امامت نماز جمعه تهران انتخاب کردند، اولاً در آن زمان نماز جمعه تهران تنها تریبون نظام بود، غیر از تهران جز یک یا دو شهر دیگر از شهرهای بزرگ کشور که نماز جمعه منعقد می‌شد، در سراسر کشور نماز جمعه‌ای وجود نداشت.

وی با تأکید بر این‌که نماز جمعه تهران تریبون منحصربه‌فرد نظام و انقلاب بود، اظهار کرد: چون در آن زمان یعنی درست یک سال بعد از پیروزی انقلاب، صداوسیما در اختیار بازمانده‌های پوسیده و تفاله دوران ستم‌شاهی بود، همه کارگزاران و عوامل دوران طاغوت بر صداوسیما حاکمیت داشتند.

علم‌الهدی با اشاره به این‌که رسانه‌های مطبوعاتی هم در آن روز در دست گروهک‌های التقاطی و الحادی بود، یادآور شد: به سراغ هر رسانه و جریده‌ای در کشور می‌رفتیم، منافقین و یا کمونیست‌ها در آنجا نفوذ داشته و مسلط بودند و تنها رسانه و تریبون منحصربه‌فرد نظام، فقط نماز جمعه تهران بود، فضای مجازی هم که در آن زمان اصلاً وجود نداشت.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که امام این حکم را برای مقام معظم رهبری صادر کردند، امام‌جمعه تهران آقای منتظری بود که به‌عنوان امید امت و امام در کشور شناخته‌شده بود و بعد از امام به‌عنوان نفر دوم مورد اعتقاد انقلابیون قرار داشت، این آقا امام‌جمعه تهران بودند که نه استعفا داد و نه کناره‌گیری کرد، با وجود این‌که استعفا نداد و کنار نگرفت، امام ایشان را دفعتاً با مفهوم نصب مقام معظم رهبری به مقام امامت امام‌جمعه، در حقیقت ایشان را عزل و مقام معظم رهبری را به امامت امام‌جمعه نصب کردند که این حرکت امام یک پیام قطعی داشت.

امام جمعه مشهد با بیان این‌که انتصاب رهبر معظم انقلاب به امامت نماز جمعه تهران با حضور افراد باسابقه انقلاب دارای پیام‌هایی بود، خاطرنشان کرد: در آن روزی که امام به امامت مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران حکم دادند، بسیاری از شخصیت‌های سابقه‌دار برجسته انقلابی حضور داشتند، حتی افرادی که فکر می‌کردند از نظر سابقه انقلابی از مقام معظم رهبری هم جلوتر هستند، مرحوم شهید بهشتی هنوز شهید نشده بود، آقای هاشمی بود، مرحوم آقای مهدوی هم بود، همه این‌ها اطراف امام حضور داشتند و در بعضی جریانات بعضی از این آقایان حتی از مقام معظم رهبری هم در فعالیت‌های نظام جلوتر بودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌رضوی افزود: در میان همه این چهره‌های انقلابی حتی چهره‌های سابقه‌دار دیرین انقلاب که در خدمت امام بودند، امام خمینی(ره) مقام معظم رهبری را برای امامت جمعه تهران انتخاب کردند و حکم را به ایشان دادند، با این خصوصیات وقتی بررسی می‌کنیم، می‌بینیم از همان اول در نظر امام، شخص دوم انقلاب، مقام معظم رهبری بود.

وی با اشاره به این‌که از صبح پیروزی انقلاب دغدغه اصلی امام خمینی(ره) بقای انقلاب و تداوم آن بود، گفت: چیزی که به وسیله امام برنامه‌ریزی شده بود برای تداوم و بقای انقلاب بود، زمانی که آقای منتظری به‌عنوان امید مردم شناخته می‌شد و شهید بهشتی و شخصیت‌های باسابقه دیگر نیز حضور داشتند، امام(ره) دست روی پیشانی مقام معظم رهبری می‌گذارند و تداوم انقلاب را در دست با کفایت ایشان می‌دیدند.

علم‌الهدی با تأکید بر این‌که امام(ره) برای تداوم انقلاب یک محور انتخاب کردند و آن محور مقام معظم رهبری بود، افزود: هیچ چهره‌ای در مقابل ایشان نمی‌تواند عرض اندام کند و هیچ‌کس نمی‌تواند در مقابل رهبری برای خود هم‌وزنی قائل شود، زمانی که بحث رهنمود و راهبرد است وظیفه داریم بر حسب ایمان به انقلاب و امام(ره) چشم‌مان به رهبری باشد و پشت سر ایشان راه برویم.

علم‎الهدی خاطرنشان کرد: بیست و چند سال است که امام(ره) در قبر آرمیده‌اند اما حجت را بر ما که امروز در عرصه سیاسی کشور در بحران‌های برخورد و نبرد با استکبار قرار داریم ما تمام کرده است، این‌که امام فرمودند با قلبی آرام و روحی شاد به جایگاه ابدی سفر می‌کنم، آیا تعارف کردند و شعار دادند، ایشان واقعیت را گفتند، امام(ره) انقلاب را به دست کسی سپرد که خاطرشان جمع شد و دلواپس نبودند.

وی با تأکید بر این‌که امام خمینی(ره) حجت را بر مردم تمام کرد، گفت: مردم اگر بخواهند مسیر دیگری بروند دیگر حجتی در درگاه خدا ندارند، این پیام عملی امام بود، پیام قولی‌شان هم آنچه مرحوم آیت‌الله هاشمی در مجلس خبرگان رسماً اعلام کرد، خبرگانی که هنوز جنازه امام روی زمین بود، این‌ها تشکیل دادند، در بهت و حیرت برای رهبری چه کنند، امام این پیام عملی را داده بود، وقتی این پیام عملی برای آنان قابل‌تحلیل نبود، پیام قولی امام(ره) اعلام شد که به آقایان سران نظام گفتند رهبر آینده در میان شماست و فرمودند همین آقای خامنه‌ای که من می‌گویم.

وی یادآور شد: امروز این حجت خدا بر ماست که هیچ چهره‌ای را کنار چهره امام(ره) نباید قرار بدهیم، هیچ نظر و اندیشه‌ای را در کنار نظر و اندیشه امام نباید قابل پیروی بدانیم، در هیچ جناحی، با هیچ حزب و تشکیلاتی که با رهبری زاویه دارد، نباید همکاری کنیم و با هیچ‌کسی که با رهبری زاویه‌ دارد نباید طرح دوستی و رفاقت بریزیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج