۴۶۰۱۸۱
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

سفته‌ بازان مسکن از دور دیده می‌شوند

یک کارشناس اقتصاد مسکن گفت: تحلیل بازار مسکن از سال ۱۳۷۰ به بعد نشان می‌دهد هر زمان قمیت دلار افزایش پیدا کرده سوداگران به سمت بازار ارز می‌روند و پس از شش ماه تا یک سال وارد بخش مسکن می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس اقتصاد مسکن گفت: تحلیل بازار مسکن از سال ۱۳۷۰ به بعد نشان می‌دهد هر زمان قمیت دلار افزایش پیدا کرده سوداگران به سمت بازار ارز می‌روند و پس از شش ماه تا یک سال وارد بخش مسکن می‌شوند.

مهدی روانشادنیا اظهار کرد: در قسمت تقاضای مسکن سه گروه فعال در این بازار وجود دارد؛ گروه اول مصرف‌کننده‌ها هستند. گروه دوم سرمایه‌گذاران و کسانی که از مسکن به عنوان یک روش سرمایه‌گذاری بلندمدت استفاده می‌کنند. گروه سوم نیز سوداگران هستند که با رصد بازار، در دوره‌های رونق وارد این بخش می‌شوند و وقتی می‌بینند بهره‌برداری کم است بیرون می‌روند.

وی افزود: وقتی روند بازار مسکن از سال ۱۳۷۰ به بعد را تحلیل می‌کنیم درمی‌یابیم هر وقت دلار گران شده در مقطعی کوتاه گروه سوداگر از بازار مسکن خارج شده‌اند و به سمت بازار موازی دلار رفته‌اند که این اتفاق همسو با تورم رخ می‌دهد. این مدت کوتاه بسته به مدت تلاطم‌های بازار ارز دارد.

این کارشناس اقتصاد مسکن با بیان این‌که افزایش قیمت دلار در بلندمدت تاثیر خود را در نهاده‌های تولید مسکن می‌گذارد گفت: صعود نرخ دلار باعث گران شدن هزینه تمام شده مسکن می شود. هم‌چنین افزایش نرخ دلار باعث ایجاد انتظار افزایش قیمت در بخش‌های دیگر اقتصاد می‌شود که یکی از این بخش‌ها مسکن است.

روانشادنیا خاطرنشان کرد: روندهای گذشته نشان می‌دهد هر وقت رفتار بازار دلار ناگهانی بوده است، تاثیرات این رفتار شش ماه تا یک سال بعد در بازار مسکن بروز می‌یابد. این افزایش در کوتاه مدت، رکود مسکن را تشدید می‌کند؛ زیرا بخشی از سرمایه‌گذاران که سوداگران و سفته‌بازان هستند از این بازار خارج می‌شوند ولی در میان‌مدت و بلندمدت با ورود مجدد سوداگران، قیمت مسکن بالا می‌رود.

وی، پیش‌بینی از آینده نرخ ارز را دشوار دانست و گفت: قیمت دلار در هفته‌های اخیر حدود ۱۵ درصد رشد کرده است. با این وجود می‌توان انتظار داشت که در شرایط حاضر تا انتهای سال ۱۳۹۵ تغییر قیمتی را در بازار مسکن نداشته باشیم ولی احتمالا اگر صعود تدریجی نرخ دلار ادامه پیدا کند اثرات خود را در نیمه دوم سال ۱۳۹۶ در بازار مسکن نشان می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تهرانی

      جناب کارشناس!این بیست سالی که گفتی دوره و سیکلی بود که تموم شده و از سال ٩٢ یه بازی جدید شروع...بازی جدید...رفتار جدید! تحلیل های اون دوره دیگه جواب نمیده

    • بدون نام

      فکر کنم کارشناس این مطلب خودش دلال مسکن و سفته بازه چون خیلی دل پری داره
      برو کنار داداش من الکی میخوای جو بدی تحلیل غلط ارائه نکن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج