جاباما
۴۵۹۷۴۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

۱۵+۱ نکته از بازی نفت و استقلال

دو تیم آبی و قرمز تهرانی کمتر از یک ماه بعد از بازی جنجالی دوباره برابر یکدیگر قرار گرفتند.

ورزش سه: نفت و استقلال تهران بعد از بازی پرحاشیه ۳۰ آذر این بار در جام حذفی با غایبان زیاد برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت. بازی این دو تیم در جام حذفی حواشی عجیبی به همراه داشت که همچنان دامن گیر این دو تیم است و البته بازی آنها در دور رفت لیگ برتر نیز کم حاشیه نبود. با ۱۵+۱ نکته از این بازی همراه ورزش سه باشید:

۱.این دو تیم تاکنون ۱۳ بازی در لیگ برتر انجام دادند. در این دیدارها استقلال ۵ برد و نفت تهران۴ برد به دست آوردند و در نهایت ۴ بازی نیز به تساوی رسیده است.

۲.در میان بازیکنان استقلال ابراهیمی، رحمانی، رضایی،برزای و انصاری برابر نفت تهران گلزنی کرده اند که در این میان امید ابراهیمی و جابر انصاری با پیراهن استقلال در لیگ برتر برابر این تیم گلزنی کرده اند.

۳.فخرالدینی، آل نعمه، قاضی، مبعلی و مطهری بازیکنانی هستند که پیش از این برابر استقلال موفق به گلزنی شده اند. ارسلان مطهری با دو مرتبه گلزنی با پیراهن نفت برابر استقلال در لیگ در این میان بهترین عملکرد را دارد.

۴.یعقوب کریمی، قربانی، زکی پور، غفوری، پادوانی، حق دوست و حاج محمدی بازیکنان حال حاضر استقلال هستند که تجربه بازی برای نفت تهران را در کارنامه خود دارند.

۵.میلاد فخرالدینی، محمد قاضی و ایمان مبعلی نیز از جمله بازیکنان حال حاضر نفت تهران هستند که در گذشته با پیراهن استقلال در لیگ برتر به میدان رفته اند.

۶.علی دایی و منصوریان در لیگ برتر تا به امروز هیچگاه با برد دایی به پایان نرسیده است. در ۴ دیدار گذشته این دو سرمربی یک دیدار با برد منصوریان و ۳ دیدار با تساوی به پایان رسیده است. البته آخرین نبرد این دو تیم در جام حذفی بود که در پایان وقتهای اضافه، این علی دایی بود که توانست منصوریان را شکست دهد اما دایی هنوز در لیگ برتر موفق به شکست منصوریان نشده است.

۷.دایی در دوران سرمربی گری تا به امروز ۱۷ دیدار برابر استقلال انجام داده است که ۵ برد، ۷ تساوی و ۵ شکست نتیجه این دیدارها بوده است.

۸.آرش برهانی از استقلال با ۴ گل زده، بهترین گلزن تاریخ بازی های این دو تیم در لیگ برتر است. برهانی که پس از نیم فصل حضور در پیکان از جمع شاگردان جلالی جدا شد، با پیراهن استقلال این ۴ گل را به ثمر رسانده و پس از او، رضا نوروزی و مطهری از نفت با ۲ گل بهترین گلزنان این بازی هستند.

۹.تورج حق وردی داور دیدار نفت تهران و استقلال است. حق وردی در نیم فصل اول برای نفت تهران قضاوتی انجام نداده اما داور دیدار استقلال و ماشین سازی در هفته پنجم لیگ برتر بوده است. استقلال در این بازی با نتیجه تساوی در خانه متوقف شد.

۱۰.استقلال در دیدارهایی که در ورزشگاه تختی برابر نفت تهران انجام داده، عملکرد خوبی ندارد. آبی های تهرانی در ۴ دیداری که در لیگ برتر برابر این تیم به میدان رفته اند، ۳ شکست و ۱ تساوی به دست آوردند که این موضوع نشان می دهد استقلال برای برد در تختی نیاز به طلسم شکنی دارد.

۱۱.منصوریان و دایی در این بازی دو طرف یک دوئل بزرگ هستند. این دو که پیش از بازی جام حذفی رابطه خوبی با یکدیگر داشتند، بعد از این بازی بارها از خجالت یکدیگر در آمدند اما در ابتدای هفته با شروع کلاس های مربی گری حرفه ای و با وساطت تنی چند از دوستان مشترک، رابطه دوستانه خود را از سر گرفتند.

۱۲.در میان بازیکنان نفت تهران میلاد فخرالدینی و ارسلان مطهری انگیزه های متفاوتی دارند. فخرالدینی در ابتدای فصل در لیست مازاد استقلال قرار گرفت و حالا برای سومین مرتبه بعد از جدایی از آبی ها دوباره برابر این تیم قرار می گیرد. او البته هیچگاه درباره علت جدایی از استقلال صحبت نکرد اما پس از بازی در لیگ برتر گفت که عده ای به جز منصوریان در این جدایی نقش داشتند. ارسلان مطهری دیگر بازیکن با انگیزه این بازی است. مطهری همواره از علاقه خود به استقلال صحبت کرده و البته نمایش قابل قبولی با دو بار گلزنی برابر این تیم داشته است. مطهری مطمئنا در این بازی که شاید آخرین بازی او برابر استقلال باشد، انگیزه های زیادی دارد و امیدوار است تا با ادامه درخشش برابر استقلال مسیر خود برای استقلالی شدن را هموار کند.

۱۳.اختلافات رحمتی و منصوریان از بازی جام حذفی برابر نفت علنی شد و حالا دوباره خیلی زود استقلالی ها باید در تختی برابر نفت تهران قرار بگیرند. تمرینات استقلال در روزهای گذشته نشان می دهد که منصوریان در این بازی نیز به رحمتی بازی نخواهد داد و باید دید که دروازه بان و کاپیتان استقلال این بار چه واکنشی به نیمکت نشینی در استقلال خواهد داشت. منصوریان اگر در این بازی به رحمتی بازی بدهد، مطمئنا انتقادات میان این دو نفر به پایان خواهد رسید و نفت می تواند آغاز و پایان اختلافات آبی ها باشد.

۱۴.کاوه رضایی یکی از بازیکنانی است که قطعا سوژه ی جذاب این بازی خواهد بود. رضایی در دو هفته گذشته کمتر از انگشتان یک دست در تمرین استقلال حاضر شده اما مطمئنا در این بازی از ابتدا در ترکیب استقلال حضور خواهد داشت. اتفاقی که می تواند باعث شود تا بسیاری بعد از این بازی از بازی دادن بازیکنی که در هفته های گذشته با بی نظمی در تمرین حاضر نشده، از منصوریان انتقاد کنند.

۱۵.ایمان مبعلی بازیکنی است که منصوریان علاقه زیادی به او دارد. مبعلی در لیست منصوریان نیز حضور داشت و بسیاری امیدوار بودند تا نفت تهران رضایت نامه این بازیکن را برای حضور در استقلال صادر کنند اما مسئولان نفت از انجام این کار خود داری کردند. مبعلی که در بازی گذشته این دو تیم پایه گذار دو گل از سه گل این تیم بود، در این بازی نیز مطمئنا نگاه های زیادی او را دنبال خواهند کرد.

۱۵+۱. علی دایی در این بازی بزرگترین غایب نفت خواهد بود. دایی برابر استقلال نمی تواند نفتی ها را از روی نیمکت همراهی کند و مطمئنا خلا او در کنار خط احساس خواهد شد. دایی که حضور پررنگ و رفتارهای او در کنار خط یکی از توانایی های منحصر به فرد او به شمار می رود، باید این بازی را از روی سکو تماشا کند. اتفاقی که می تواند باعث جنجال های زیادی در این بازی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج