۴۵۹۷۴۶
۴۹ نظر
۵۰۰۵
۴۹ نظر
۵۰۰۵
پ

هواپیمای «ایرباس A۳۲۱» به ایران تحویل داده شد

ایرباس در سایت رسمی اعلام کرد: تحویل هواپیما به ایران طی مراسمی با حضور رؤسای ایران‌ایر و ایرباس و سایر مسئولان این دو شرکت و نیز رسانه‌های بین‌المللی انجام شد.

خبرگزاری فارس: سایت رسمی ایرباس فرانسه تأیید کرد که ایران‌ایر نخستین هواپیمای سفارشی خود معروف به A۳۲۱ را طی مراسمی با حضور فرهاد پرورش مدیرعامل ایران‌ایر و فابریک برژیر رئیس ایرباس و همچنین گائل‌مهوست رئیس بخش فروش و بازرگانی، تام اندرز رئیس اداره اجرایی و رسانه‌های بین‌‌المللی از فرودگاه تولز فرانسه تحویل گرفت.

بر اساس این گزارش این نخستین هواپیمایی است که ایران بعد از سفارش ۱۰۰ فروند هواپیما به فرانسه تحویل می‌گیرد. این سفارش‌ها شامل ۴۶ فروند هواپیمای تک راهرو و همچنین ۵۴ فروند هواپیمای پهن بدنه است.

فرهاد پرورش مدیرعامل ایران‌ایر در این مراسم گفته است این لحظه باشکوه و نقطه عطفی برای نخستین گام عملی نوسازی ناوگان هواپیمایی مسافربری ایران‌ایر و نیز حضور قوی ایران در بخش هواپیمایی غیرنظامی بین‌المللی است.
هواپیمای «ایرباس A321» به ایران تحویل داده شد

پرورش همچنین گفته است مسافران ایرانی می‌توانند از این به بعد با انتخاب مدرن‌ترین هواپیمای تک‌راهروی جهان به خودشان ببالند.

وی همچنین در این مراسم اعلام کرده است که ما از ایران‌ایر و هر کسی که باعث شد تا این اقدام انجام شود تشکر و قدردانی می‌کنیم.

پرورش گفته است: امروز این اقدام علامتی برای همکاری بین‌المللی است و می‌توانیم به منافع و اهداف بازرگانی دوجانبه دست پیدا کنیم.

در ادامه این نشست فابریک برژیر رئیس ایرباس نیز اعلام کرد امروز لحظه خاصی است و تبریک می‌گویم به ایران‌ایر برای تحویل یک فروند هواپیما طی چند سال گذشته، از آنجایی که ما این گام را با هم برمی‌داریم آماده برای حمایت از پیشرفت و مدرن‌سازی ایران‌ایر هستیم.

رئیس ایرباس گفه است: واضح است کشوری که ۸۰ میلیون جمعیت دارد نیازمند به آخرین مدل پیشرفته هواپیمای مسافربری برای تأمین نیاز داخلی و همچنین تقاضای بین‌المللی است.

ایرباس همچنین در این گزارش تصریح کرده است که ایران در نظر دارد ۴۰۰ تا ۵۰۰ هواپیمای جدید برای تقویت ناوگان هواپیمایی کشورش و همچنین تأمین نیازهای داخلی و پروازهای بین‌المللی خریداری کند.

بر اساس این گزارش و طبق گفته مسئولان ایرباس، تحویل این هواپیما با ملاحظه همه قوانین بین‌المللی مرتبط انجام شده و تمام مقررات در ارتباط با ‌آمریکا و اتحادیه اروپا و هر جایی عدم نقض برجام را اطمینان می‌دهد، لحاظ شده است.

ایرباس همچنین به اقدام خود برای اجرای کامل تمام شرایطی که احتمالاً اوفک (کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا) انجام می‌دهد را رعایت خواهد کرد.

رسانه‌ها اعلام کردند که طبق برنامه این هواپیما با هدایت خلبانان ایرانی امروز از فرودگاه توروز فرانسه عازم تهران می‌شود و ساعت ۱۴:۳۰ در فرودگاه مهر‌آباد بر زمین می‌نشیند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بینام

      مرسی از مسئولان کشور

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ممنون از اینکه واسه ی خودشون
        و دوستاشون هواپیما خریدن.
        من همون بلیط اتوبوسم بتونم
        بخرم خوشحالم!!

    • فرزانه عباسی

      واقعا به کشورم میبالم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من به بلیط اتوبوس
        که میتونم بخرم میبالم :))

    • بدون نام

      مبارک باشه..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هه!مبارک کسایی باشه که سوارش
        میشن!

    • سلام

      درود بر پرزیدنت دکتر حسن روحانی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دولت اعتدال رتبه یک اشتغال زايي در غرب!

    • بدون نام

      دلوااپسان کا سبان تحریم ناراحت درود بر ظریف و روحانی و هاشمی

    • بدون نام

      به به مبارکه

    • بدون نام

      خوش آمدید بچهابااینکه بنده باهواپیمامسافرت نمیکنم ولی خوشحالم که ایران همیشه سربلندباشد.

    • فرهاد

      زمانی که جوونای ما بیکارن ومشکل اشتغال ومسکن دارن چطور دولت اولویت رو به هواپیمای لوکس فرانسوی اختصاص میده در حالی که 5درصد مردم از ناوگان هوایی استفاده میکنن وبقیه ریلی وزمینی.فعلن جوونای فرانسوی خونشون از ماها رنگین تره ومترقی تر.وای به حال ما !وای به حال ما که رای دادیم که اشتغال برامون ایجاد بشه اما به جاش آمریکاییها واروپاییها رفتن سرکار.بدبختی بالاتر از این.بالاغیرتا این کامنت رو بذارین

      پاسخ ها

      • ساره

        برادر گرامی چرا به این فکر نمی کنید که هر چیزی رو باید سر جای خودش حل کرد .
        مشکل بی کاری چه ربطی به خرید هواپیما داره ؟؟؟؟
        اونم تو شرایطی که ما به شدت به هواپیمای نو نیاز داریم .
        به خودتون نگاه نکنید که شاید اصلا از هواپیما استفاده نمی کنید به فکر اون هموطن هایی باشید که از محل کارشون کیلومترها دورن و هواپیما تنها وسیله رفت و آمد اونها به خونه و محل کارشونه.
        به اونهایی فکر کنید که نمی تونن 16 ساعت بشینن تو اتوبوس .
        به افراد سالمند ، بیمار و خانواده هایی که بچه کوچیک دارن.
        لطفا بیایید اینقدر خودخواه نباشیم.

      • مهدي

        دوست عزيز خريد هواپيما از چندين جهت مهم بود.شما فكر مي كنيد چرا ما 40 سال تحريم خريد هواپيما داشتيم.نكنه فكر ميكنيد دنيا ما رو تحريم هواپيما كرده بود تا اون چند نفر كه با هواپيما مسافرت ميكنن با اتوبوس برن!!!!برادران صنعت هواپيمايي زير ساخت توسعه كشوره.زير بناي صادرات هست. زيربناي صنعت توريسمه كه خودش موجب اشتغال ميشه.الان كشورهاي مخالف تمام سعي خودشون رو كردن ايران نتونه هواپيما بخره.بعد شما ميگيد ما كه سوار نميشيم؟مگه برايه سوار شدن شما دشمنا نگران بودن 40 سال تحريم كردن.چرا در مورد چيزي كه نمي دونيد نظر مي ديد.

    • بدون نام

      چند در صد جمعیت ایران از هواپیما استفاده میکنند؟؟این همه بوجه دادن برای خرید هواپیما در حالی که جادهای کشور کلا نابوده بهتر بود اول چاله چوله های خیابانها و کو چه ها را پر میکردن .به فکر سرمایه دارها نباشین .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم شما فکر کن 2درصد .
        مگه اون دو درصد ایرانی نیستند ؟؟
        مگه حق استفاده از امکانات این کشور رو ندارن ؟؟
        مگه مالیات نمی دن ؟؟
        چرا اینقدر نسبت بهم تنگ نظرانه برخورد می کنیم ؟؟

    • بدون نام

      ماکه نان شب ن


      میتوانم تهیه کنیم آن وقت شما از هواپیما می گید اقای وزیر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما برای اینترنت و موبایل و کامپیوتر پول نده برو نون شب تهیه کن!

    • بدون نام

      ایرباس شیک و نو رو موقع صدور بلیط بدین موافقان توافق . اون توپولوف های روس که نیاز به قطعه داشت موقع تحریم رو بدین مخالفان توافق

    • traveler

      صرفا جهت اطلاع برخی دوستان باید عرض کنم حمل و نقل وبخصوص حمل و نقل هوایی جزو اصلی ترین زیر ساخت های اقتصاده.

    • بدون نام

      کارمون به کجا رسیده برای اینکه تو آسمون آرامش داشته باشیم خوشحال میشیم . مثل زمانی شده تو کودکی وقتی پدر خانواده ماشین نو میخرید

    • نیما

      با سلام یه کارشناسی اورده بودن توی تلویزیون میگفت: اگه دیدن نزدیک انتخابات هوا پیمایی تحویل داده شد بدونید که اون دولت وابسته می باشد من که از این چیزا سر در نمیارم ولی اگه این نوع فعالیتها استقلال ملی مون رو زیر سوال نمیبره خیلی هم خوبه در ضمن ما برای اینکه در دنیا امروزی مفید باشیم باید تعاملات اقتصادی و سیاسیمون رو قوی کنیم به هر نحوی که شده جامعه ما باید این رو بدونه و بفهمه فقط و فقط خودمونیم که بدرد جامعه و خانواده و بچه هامون میخوریم نه بیرون از این مرز و بوم . با تشکر

      پاسخ ها

      • Mزهرا

        برای اون کارشناس ابله باید متاسف بود که نماینده ملت رو که از موانع سخت شورای نگهبان رد شده و مورد تایید رهبریه وابسته میدونه تا بتونه از قبل بعضی مواضع نون بخوره. تلویزیون که خیلی وقته امتحان خودشو پس داده و بدجوری رد شده. و یه آدم خیلی باید ساده باشه که چنین حرفی رو قبول کنه.

    • saeed

      من نمی دونم این دوستانی که پیام موافق گذاشتند چند درصدشون با هواپیما مسافرت میکنند ولی چیزی که دارم تو جامعه میبینم بدبختی و بیکاری خارج از تصور جوانان عزیز کشورمون و پشت سر هم ورشکستگی تولید کننده و کارخانه دار
      در مقابل حقوقهای نجومی مسئولین محترممون و دفاع جانانه رئیس محترم جمهور از اینها
      و وامهای هزارها میلیردی به خودروسازهای و خرید هواپیمای لوکس برای تبلیغات انتخاباتی به هر قیمتی!!!
      خواهشا کامنتو حذف نکن خسته شدم از اینهمه سانسور

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از احمدی نژاد و خاوری و رحیمی و.... چه خبر؟؟؟

    • علی خوارزمی

      واقعا خنده داره بجای اینکه رئیس ایرباس به خودش بباله بخاطر ساخت چنین هواپیمایی مسئولین ما به خودشون می بالن.قبول که زحمت کشیدین و بعد این همه سال تونستین هواپیمای بروز برای کشور تهیه کنید ولی لازم نیست اینقدر ذوق کنید چون یکی دیگه بسازه ما پزشو بدیم بهمون میخندن بجای بالیدن باید سرمونو بندازیم پایین و تلاش کنیم وسایلیو که خودمون نیاز داریم خودمون بسازیم

    • احمد

      آقای ریس جمهور مهمتر از هواپیما بیکاری جوانان است ،شما حاضرید برای بیکاران فرانسه کار ایجاد کنید ولی برای بیکاران ایرانی نه ،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم هرچیزی سرجای خودش.

    • بدون نام

      فردا ک یکی از همین نعش کش های روسی سقوط کرد و افتاد و دویست سیصد نفر رو کشت باز همین آقایون بیکار و ب نون شب محتاج میان اینجا اندر فواید خرید هواپیماهای جدید اظهار نظر می کنند

    • مصطفی کما

      وجدانن چقدر بدبختیم که با یه هواپیما به خودشون میبالن

    • بدون نام

      اینایی که اعتراض دارن همون 8 سال پیش که هواپیماهای توپولف یکی پس از دیگری میافتادن پایین هم نظرشون این بود که اصلا هواپیما مهم نیست و اشتغال و این حرفا؟؟؟
      به نظرم بهتره یه خرده راجع به مسائل اقتصادی مطالعه کنیم بعد همگی با هم بیایم راجع به درست و غلط بودن این مسائل نظر بدیم.

    • حسین شاهین

      این آقای روحانی فقط به فکر قشر اشرافی جامعه است آخه چند درصد جامعه ما از هواپیما استفاده می کند ، الویت اول مردم اشتغال جوانان ، بیکاری ، تورم و گرانی ، کاملا مشخص است که این دولت هیچ دغدغه ای نسبت به سفره های خالی مردم ندارند

    • محمد زمانی

      درود وخسته نباشید به حمایت رهبری از تیم مذاکره کننده هسته ای و رییس جمهور صبور وعزیز،و وزیر امور خارجه با تذبیر،به امید عزت ایران عزیز.

    • بدون نام

      عجب دورانی شده، ماها از چه چیزی خوشحال می شویم، خرید یک هواپیمای مسافربری. با یک نگاه عمیق میشه دید که چقدر از استاندارهای جهانی عقب افتادیم. کشوری که باید محل هواپیماسازی باشه، امروز از خرید یک هواپیما خوشحال می شود.

    • خسروی

      خوش به حال آقای روحانی وخانواده وزیران ودست اندرکاران که هرلحظه اراده کنند میتوانند سوار بر هواپیماهای خریداری شده از حقوق ملت شده واز ان بالا با شیدائی به ملت بخندند وذوق بزنند. وبرن دنبال عشق وحال ؛ ملت هم !!!!!!!

    • بدون نام

      حالا هی افراد بیهوده میگن تحریم هاسر جاشه هر روز یک هواپیما سقوط کرد فراموش کردن

    • فاطمه حسینی

      مبارک باشه آن شاءالله خدا ازین بهتر و بیشتر هم به ایران اسلامی بده

    • بدون نام

      چقدر بدبخت شدیم...

    • نکایی ریکا

      خریدن قطار خیلی بهتربود تاهواپیما............

    • بدون نام

      واقعاً . خجالت بکش. دوست عزیز. من الان خانمم باردار هسته. باور نمی کنی. حتی یک پول سیاه هم ندارم. .واقعاً رنج می برم. هر شب آرزوی مرگ می کنم. فقط با یارانه زنده هستم. در ضمن مستاجر هم هستم

    • محمدرضا

      این خوبه که ناوگان هوای قدیمی تازهسازی بشه ولی مهمتر اینه که معیشت مردم وبیکاری وضع خیلی بد مردم هم نوسازی بشه حالا شما دوست عزیز نظر خودت چیه بگو بدونیم

    • محمدیاورشیوا

      دست مسولین دردنکندواقعامتشکرم @ازشهرک سعیدیه

    • بدون نام

      همین الان پیامی بدستم رسید که این هواپیما بصورت لیزینگ اجاره بشرط تملیک با سود فراوان ودر قرارداد نشته شده در اختیار منابعی نباشه که نامشان در لیست تحریم هست وجنانچه اگر دوباره تحریم سخت برقرار شود ایران باید پلش رابهد یا هواپیما پس دهد خلاصه عجب شبر توشیره دوستان اگر از اصل قرارداد خبر دارید کامنت بزارین بدونیم

    • فرزند ایران

      حمدوسپاس بیکران خدارا که درنهایت ملت وامت غیور ایران کسانی را که روزی دشمن بودند باصبر وشکیبایی وتدبیر به دوست تبدیل کرده وامروز بر سر یک میز متفق القول خواستار بهروزی و پیشرفت ایران شدند....
      تبریک به دلیران ایران زمین...
      به امید شنیدن هر روز چند خبر مسرت بخش ، ان شاءالله.......

    • بدون نام

      بعضا که میگن بیلیط اتوبوس میخرم میبالم تو چه بادی هایی سیر میکنن.
      خب ملوم نمیتونی سوار شی هواپیما. چون دور ترین جایی ک رفتی قم بوده این مشکل مسعولانه!؟
      یعنی خیلی انسان کوته فکر باید باشه فکر کنه که همه کشور ها همه اقشارشان مرفح اند. یعنی بچه مایه هایی که میبینی مادر زادی مایع دار بودن!!!! چرا ما نبودیم. یکم فک کنی جوابش سادس. یا خودش تلاش کرده و از ابتکارش استفاده کرده. یا یکی از پدر یا پدر بزرگاشون تلاش و ابتکار داشتن. نشستین سرجاتون فقط غر میزنین. منم مثل شمام الان یتومن حقوق میگیرم اما اگ جربزه داسته باشم مرد باشم پیشترفت میکنم اگ نه. بلیط اتوبوسم نمیتونم بگیرم

    • الی

      من با برجام اصلا موافق نیستم ولی بعضی جاها میبینم واقعا به نفعمون بوده ودرکل بد نشده.هرچند تاحالاهواپیماسوارنشدم!!!!فقط یادمون باشه یک دونه هواپیما!مشکل مارو حل نمیکنه!ای کاش حداقل ما جوونا بجای این دعواها وغرزدنا تلاش کنیم....هواپیما بسازیم....موشک بسازیم....ماهواره بسازیم....شهرهامونو آباد کنیم....ناوگان حمل ونقلمونو درست کنیم.... فرهنگمونو اصلاح کنیم...وای!چقدر کارهست تواین مملکت که باید انجام بشه ولی هممون بیکاریم!!

    • بدون نام

      فلاکت مملکت تا کجا رسیده که برای یک جیز عادی باید خوشحال باشیم

    • بدون نام

      خریدن خوشحالی نداره ما جوانهای مستعد زیاد داریم میتونیم بسازیم .

    • احسان

      خرید هواپیما یا هر وسیله نقلیه عمومی یکی از تکالیف دولتهاست.اما در کشور ما دولتها آنقدر نسبت به امور رفاهی مردم بی اهمیت بودن که خرید یک هواپیما آنهم بعد از ۳۷ سال همه را ذوق زده کرد.تا جایی که مسئولین مربوط با فراموش کردن شعارهای خود(از قبیل.تحریمها اثری نداشته.ما خود کفاییم....)دقیقا مثل آنکه هواپیما ساخت خودشان است جشن گرفتندو تلویحا اقرار کردند که ما وابسته به تکنولوژی غرب هستیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج