۴۵۹۷۴۴
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

علی نصیریان؛ از شهرزاد تا امپراطور جهنم

لی نصیریان بیش از پنج ‌دهه است که در سینما، تئاتر و تلویزیون می‌درخشد. بازیگر نقش «بزرگ‌آقا» در سریال نمایش خانگی «شهرزاد»، به‌تازگی در فیلم سینمایی «امپراطور جهنم» ایفای نقش کرده و بار دیگر مقابل دوربین پرویز شیخ‌طادی رفته است.

روزنامه شرق - بهناز شیربانی: علی نصیریان بیش از پنج ‌دهه است که در سینما، تئاتر و تلویزیون می‌درخشد. بازیگر نقش «بزرگ‌آقا» در سریال نمایش خانگی «شهرزاد»، به‌تازگی در فیلم سینمایی «امپراطور جهنم» ایفای نقش کرده و بار دیگر مقابل دوربین پرویز شیخ‌طادی رفته است؛ فیلمی که از ابتدای ساخت با حواشی بسیاری درگیر شد و ظاهرا این حواشی ادامه‌دار خواهد بود. به همین بهانه با علی نصیریان گفت‌وگوی کوتاهی کردیم و از او درباره فعالیت‌های اخیرش پرسیدیم.
علی نصیریان؛ از شهرزاد تا امپراطور جهنم

«امپراطور جهنم» همکاری دوباره شما با پرویز شیخ‌طادی است. این فیلم از زمان ساخت حاشیه‌های بسیاری داشت و البته پرداختن به موضوعی که طبعا حاشیه‌ساز خواهد شد، نظر شما درباره این فیلم چیست؟

اساسا همیشه به حاشیه‌ها بی‌توجه هستم، وقتی به‌عنوان بازیگر در فیلمی حضور پیدا می‌کنم در حقیقت نقش را پسندیدم که در آن نقش بازی کردم، بنابراین از توضیحات اضافه درباره فیلم پرهیز می‌کنم و معتقدم در مقام بازیگر تنها می‌توانم درباره نقشم صحبت کنم.

پس کمی درباره نقش شما در این فیلم صحبت کنیم... .

در این فیلم نقش یک مفتی را بازی می‌کنم؛ یک مفتی عرب که در طول داستان درگیر ماجراهایی می‌شود و یکی از نقش‌های محوری قصه است.

درباره کار با پرویز شیخ‌طادی صحبت کنید. چه شد برای بازی در این فیلم پاسخ مثبت دادید؟

همیشه از کارکردن با پرویز شیخ‌طادی لذت می‌برم، آدم بافرهنگی است و یکی از خواسته‌ها یا علایقش این است که درباره موضوعات روز یا موضوعات سیاسی فیلم بسازد، اما قطعا بدون تحقیق و پژوهش کاری را آغاز نخواهد کرد و این یکی از دلایلی است که برای همکاری با او پاسخ مثبت می‌دهم، چراكه می‌دانم او بدون مطالعه به سراغ کاری نمی‌رود. در فیلم «شکارچی شنبه» نیز همین حساسیت‌ها را داشت و با تحقیق و مطالعه به سراغ ساخت فیلم رفت. هرچند که پروسه ساخت امپراطور جهنم سخت بود، اما من به‌عنوان بازیگر تعهدی دارم و باید کارم را انجام دهم، اما درباره نتیجه فیلم این مردم هستند که باید اظهارنظر کنند.

اما پرسش آخر خیلی به تجربه اخیر شما در بازی مرتبط نیست. سریال شهرزاد این روزها مراحل تصویربرداری فصل دوم را سپری می‌کند و حواشی بسیاری پیرامون این سریال وجود دارد، واکنش شما به این حواشی چیست؟

خیلی حاشیه‌ها را دنبال نمی‌کنم، اما وقتی سریالی موفق می‌شود و توجهات بسیاری را به خود جلب می‌کند، مردم و سازندگانش دوست دارند که سریال ادامه پیدا کند و به نظر من مانعی وجود ندارد. قصه سریال شهرزاد از جایی شروع می‌شود و خاتمه پیدا می‌کند و قطعا ادامه این داستان جذاب خواهد بود. ادامه ساخت این مجموعه چیز عجیبی نیست. من به حسن فتحی اطمینان کامل دارم و می‌دانم کارش را درست و دقیق انجام می‌دهد.

«امپراطور جهنم» چراغ خاموش می‌رود

شرق: تازه‌ترین اثر سینمایی پرویز شیخ‌طادی، «امپراطور جهنم»، در سکوت خبری مقابل دوربین رفت و مراحل ساخت را به پایان رساند؛ فیلمی که یک‌سال مراحل تحقیق آن زمان برده و شش ماه زمان صرف نگارش فیلم‌نامه آن شده و با رویکردی بر فعالیت‌های تروریست‌ها و داعش ساخته شده است. شیخ‌طادی آخرین‌بار با ساخت فیلم سینمایی «روزهای زندگی» توانست در جشنواره سی‌ام فیلم فجر بدرخشد و بخشی از تاریخ معاصر ایران را به تصویر بكشد. «ایران از جهت موقعیت جغرافیایی در منطقه شرایط ویژه‌ای دارد و از آنجا که ما از معدود کشورهای منطقه هستیم که صنعت سینمای پیشرفته داریم، در نتیجه می‌توانیم شرایط و اتفاقات منطقه را در قاب سینما به تصویر بکشیم، اما متأسفانه همین سینمای ارزشمند از مسائلی چون غزه و گروهک‌های تکفیری غافل مانده و منفعلانه عمل می‌کند».
این بخشی از صحبت‌های شیخ‌طادی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر است؛ جملاتی که تا حد زیادی از رویکرد شیخ‌طادی در فیلم جدیدش خبر می‌دهد. شیخ‌طادی از ابتدا هزینه چهار‌میلیاردی را برای ساخت این فیلم اعلام کرد؛ هزینه‌ای که ظاهرا سازمان سینمایی به‌تنهایی قادر به تأمین اعتبار پروژه نبوده و مایل به مشارکت در این پروژه بوده است. با همه اینها «امپراطور جهنم» مقابل دوربین رفت و از جمله پروژه‌های پرهزینه سینمای ایران لقب گرفت. محمد خزاعی، تهیه‌کننده این فیلم سینمایی، در جریان ساخت «امپراطور جهنم» درباره رویکرد این فیلم سینمایی گفت: «با تولید این فیلم به برخی از کسانی که وابسته به جریان صهیونیست هستند احساس ناخوشایندي دست خواهد داد، چراکه پشت پرده جریان تکفیری‌ها؛ یعنی صهیونیست برملا خواهد شد. این فیلم قصه یک مفتی است که دست به صدور فتواهای مختلف می‌زند و به طور ناخواسته در دام جریان صهیونیست گرفتار می‌شود و به آنها پناه می‌برد».

بازتاب ساخت فیلم

روزنامه «البناء» لبنان در مطلبی به بررسی ساخت فیلم سینمایی «امپراطور جهنم» در ایران پرداخته است. در گزارش «البناء» آمده: «پس از گذشت پنج سال از اکران فیلم «پادشاه شن‌ها»، به کارگردانی اسماعیل نجدت‌انزور، این روزها اخباری از برنامه ایران برای تولید فیلمی در راستای نقد آل‌سعود، رسوایی داعش و نمادهای تکفیری منتشر شده است». در این فیلم همچنین به رویدادهایی که به صورت مخفیانه در خاورمیانه، اروپا و آمریکا در جریان است، پرداخته می‌شود. فیلم «امپراطور جهنم»، بزرگ‌ترین پروژه ایران در عرصه جهانی محسوب می‌شود. محمد خزاعی، تهیه‌کننده و پرویز شیخ طادی نیز کارگردان این فیلم است. این فیلم فلسفه ایجاد داعش و گروه‌های تکفیری را روایت می‌کند و همچنین روابط سعودی‌ها با رژیم اسرائيل را نمایش می‌دهد.‌ این پروژه سینمایی به صورت مخفیانه و به‌دور از چشم رسانه‌های محلی و بین‌المللی تولید شده است و بدون‌شک این فیلم در ایران و کشورهای منطقه با مشکلاتی مواجه خواهد شد و جنجال‌های گسترده‌ای را در پی خواهد داشت».

سرانجام تازه‌ترین ساخته پرویز شیخ‌طادی

دلیل کنار گذاشته‌شدن این فیلم از جشنواره و از بخش رقابتی جشنواره فیلم فجر هنوز مشخص نیست و تا پیش از نمایش فیلم نمی‌توان نظر دقیقی درباره آنچه شیخ‌طادی در فیلم تصویر کرده است، داد، بااین‌حال در سال‌های گذشته بسیاری از فیلم‌هایی که با هزینه‌های خارج از عرف سینمای ایران مقابل دوربین رفته‌اند نیز نتوانسته‌اند آنچنان که باید در اکران عمومی با اقبال مواجه شوند و حتی راهی به فستیوال‌ها و کشورهای دیگر باز كنند و در نهایت حتی در اکران عمومی نیز با مشکل مواجه شده‌اند. به نظر می‌رسد «امپراطور جهنم» نیز مسیر پرفرازونشیبی در نحوه نمایش عمومی‌اش خواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج