جاباما
۴۵۹۶۸۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

فیلم «کوپال»، اثری حاضر در رقابت فیلم فجر ۳۵

فیلم سینمایی کوپال به تهیه کنندگی، نویسندگی و کارگردانی کاظم ملایی در بخش رقابتی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

خبرگزاری مهر: کاظم ملایی با فیلم اول خود با نام «کوپال» در بخش رقابتی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد؛ اثری که داستانی محیط زیستی را محور خود قرار داده است.

مراحل پیش تولید فیلم سینمایی «کوپال» که در بخش مسابقه ملی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر قرار دارد، از اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز شد و تا اواخر آذر به مدت ۸ ماه به طول انجامید. فیلمبرداری این پروژه نیز دی و بهمن‌ماه به مدت ۲ ماه صورت گرفته و در نهایت بعد از طی ۹ ماه مراحل مختلف پس تولید و فنی، فیلم با مدت زمان ۹۹ دقیقه آماده‌ نمایش شده است.
فیلم «کوپال»، اثری حاضر در رقابت فیلم فجر 35

داستان این فیلم در مورد یک شکارچی و تاکسیدرمیست به نام دکتر احمد کوپال است که درست قبل از تحویل سال نو دچار یک چالش بسیار غریب در زندگی‌اش می‌شود.

به گفته کاظم ملایی، یکی از ویژگی‌های مهم این فیلم داستان آن است که در پیرنگ اصلی آن به مسایل مهمی همچون حفظ محیط زیست و احترام به حقوق حیوانات پرداخته شده است. از دیگر ویژگی‌های مهم این فیلم محدودیت‌های آن است، به‌طوری که بخش اعظم فیلم تک بازیگر و تک لوکیشن بوده و قصه‌ آن در یک بازه زمانی بسیار فشرده رخ می‌دهد.

کاظم ملایی کارگردان فیلم‌های کوتاهی همچون «منها» و «دیلیت» است که توانست برای فیلم «منها» تندیس بهترین کارگردانی تجربی از چهاردهمین جشن خانه سینما در سال ۱۳۸۹ و برای فیلم «دیلیت» جایزه بهترین فیلم تجربی و بهترین فیلم تماشاگران از بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران را در سال ۱۳۹۰ کسب کند.

او به مدت سه سال متوالی بعد از دریافت مجوز کارگردانی، به دلیل متفاوت بودن دنیای قصه «کوپال»، موفق به پیدا کردن تهیه کننده‌ نشد.

کاظمی در این باره گفت: انگار امتیاز «کوپال» یعنی متفاوت بودن دنیای داستان تبدیل به نقطه ضعفش شده بود و به راحتی با واژه‌ خاص بودن سرش را می‌بریدند و دیگر به این باور رسیده بودم که این تهیه کنندگان ما هستند که سینمای ما را منفعل و محدود کرده‌اند.

فیلم سینمایی «کوپال» علیرغم وعده‌های مسئولان دولتی و یا حتی تهیه کنندگان بخش خصوصی، دست آخر بدون هیچگونه حمایت مالی به شکل کاملا شخصی تولید شده است.

عوامل اصلی این فیلم عبارتند از تهیه کننده، نویسنده و کارگردان: کاظم ملایی، مجری طرح: سیامک کاشف آذر، مشاور هنری و طراح صحنه: محمد اکبری، مدیر فیلمبرداری: مجید گرجیان، طراح چهره ‌پردازی: محمود دهقانی، مدیر تولید: میترا مهتریان، مدیر صدابرداری: حامد صمد زاده، طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان، موسیقی متن: بابک میرزاخانی، تدوین: عماد خدابخش، کاظم ملایی، دستیار اول و برنامه ریز: مهرنوش حسینی، طراح لباس: میترا آسیایی، جلوه‌های تصویری و عنوان بندی: امیر مهران، جانشین تولید: حسن شمس آبادی، منشی صحنه: صفورا برسان، دستیار دوم کارگردان: خلیل خسروانی، مدیر تدارکات: امید دارینی، مربی حیوانات: محمد طالبی، عکاس: علی دلک آبادی و مدیر روابط عمومی: هادی علی پناه.

لوون هفتوان، نازنین فراهانی، پوریا رحیمی سام، حسین شمس آبادی، وهان سلیم زاده، مجتبی علیزاده، حسین غایبی شباهنگ، شارون از جمله بازیگران این فیلم هستند.

فیلم «کوپال»، اثری حاضر در رقابت فیلم فجر 35
فیلم «کوپال»، اثری حاضر در رقابت فیلم فجر 35
فیلم «کوپال»، اثری حاضر در رقابت فیلم فجر 35
فیلم «کوپال»، اثری حاضر در رقابت فیلم فجر 35
فیلم «کوپال»، اثری حاضر در رقابت فیلم فجر 35
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج