جاباما
۴۵۹۵۰۰
۱۱ نظر
۵۰۹۱
۱۱ نظر
۵۰۹۱
پ

هشدار درباره نمایش سریال های کره ای در تلویزیون

عضو علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی می‌گوید: اگر بخشی از میراث و داشته‌های فرهنگی یک کشور به دیگران انتقال داده شود خوب است اما در بیشتر موارد، این انتقال صرفا تحریک‌کننده و تهییج‌کننده است و اندیشه‌برانگیز نیست.

خبرآنلاین: عضو علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی می‌گوید: اگر بخشی از میراث و داشته‌های فرهنگی یک کشور به دیگران انتقال داده شود خوب است اما در بیشتر موارد، این انتقال صرفا تحریک‌کننده و تهییج‌کننده است و اندیشه‌برانگیز نیست.

دكتر محمدرضا كلاهی، با حضور در كافه‌خبر در میزگردی با حضور بحران هوایت، به وضعیت فرهنگی و اجتماعی كشورمان اشاره و تاكید كرد: فكر می‌كنم موسیقی، سینما و به طور كلی هنر كشورمان پیشرفت بسیار زیادی داشته و اینطور نیست كه فرهنگ ما ارتقا نداشته باشد؛ اما مساله اینجاست كه گاهی حاكمیت با مداخلاتی كه دارد باعث می‌شود این موارد در مسیر درستی قرار نگیرند.

او با اشاره به این كه لازم است تشكل‌های مذهبی، فرهنگی، سیاسی و ... هر كدام بر اساس منطق درونی خودشان عمل كنند، صنوف تخصصی خودشان را داشته باشند و در حوزه‌های مختلف اجتماعی بتوانند اقداماتی را كه لازم است داشته باشند، گفت: این موضوع باعث می‌شود تولیدات مفیدی داشته باشیم و فرهنگ كشورمان را به كشورهای دیگر معرفی و عرضه كنیم. لازم است ممیزی‌ها از سر حوزه‌های مختلف كنشگری اجتماعی و فرهنگی برداشته شده و آنها اجازه عمل داشته باشند. عرصه‌های زیادی هست كه به آنها ورود نكرده‌ایم. معماری و غذای ایرانی یكی از اینهاست. ما حوزه غذا را دست‌كم می‌گیریم در حالی كه غنای غذایی داریم اما مردم كشور خودمان هم از آن بی‌بهره هستند و در رستوران‌ها كه می‌روند نمی‌توانند غذای مناطق مختلف كشورمان را انتخاب كنند در حالی كه با غذاهای خارجی طرفند؛ اینها مواردی است كه رفته رفته سبك زندگی افراد را می‌تواند تغییر دهد اما مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

این جامعه‌شناس همچنین درباره انتقال فرهنگ‌ها و تاثیرگذاری آنها بر همدیگر اظهار كرد: اگر بخشی از داشته‌های یك ملت به دیگران انتقال داده شود كه باعث غنای فرهنگ شود خیلی هم خوب است اما مساله اینجاست كه در بیشتر موارد، این انتقال صرفا تحریك كننده و تهییج كننده است و اندیشه‌برانگیز نیست. به عنوان مثال، هجوم فیلم‌های كره‌ای و سرالص‌های ضعیف در تلویزیون به چشم می‌خورد كه هر كدام می‌تواند بحران هویت ایجاد كند اما جالب است كه هیچ حساسیتی نسبت به آن وجود ندارد. به عقیده من این مسائل بسیار مهم است و در حالی كه حساسیت نسبت به آنها از بین رفته، می‌توانند بسیار ضربه‌زننده‌ باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • باران

      به نظرتون سریالهای ایرانی آب دوغ خیاری نگاه کنیم انسانهای غرق تجمل رو. جز چندتا سریال تاریخی بقیه سریالهای ایرانی ارزش دیدن ندارن

    • بی نام

      اول خودتون سریال و فیلم خوب بسازید بعد در مورد بقیه کشورا نظر بدید

    • طلبه

      فیلمای هندی رو کم کردن الان میخان ک کره ای رو بردارن فکر خراب دنیارو خراب میکنه خدا هدایت کنه

    • بدون نام

      سریال کره ای پزشکان جوان بسیار اموزنده و جذاب است

    • فصولباشی

      چیزی ازقلم افتادوان کنک کردن به تولیدکنندگان فیلم کره است که اجراخروی دارد اخیرادرموردگازترکمنها گفةه شده بودبرای کمک به انها گازشان رابانه برابرقیمت دریافت می کرده ایم

    • بدون نام

      به جای سریال های درجه سه کره ای بهتر نیست سریال های ترکیه ای مثل کلید اسرار .حلالم کن .قطره ای عبرت....که علاوه بر جذابیت نزدیکی زیادی نیز با فرهنگمان دارد پخش شود ؟

    • محمد

      چه عجب بالاخره یکی اعتراض کرد
      چی چیه انقدر فیلم چینی و کره‌ای و ژاپنی پخش میکنن.

    • محمدرضا بختیار

      شک ندارم این آقای دکتر فارغ التحصیل از دانشگاههای داخلی است چون یک دکتر به دلیل مطالعات وسیعش دیدش نیز وسیع تر می شود نه کوته بین و اینکه یک جامعه شناس تعامل و آشنایی با دیگر فرهنگ ها را هیچگاه مضر نمی داند بلکه باعث گسترش فرهنگ ها در ایجاد شناخت و رابطه با هم و تشخیص کاستی‌های جامعه می داند !!!خدایی این افراد که در ایران به عنوان دکتر معرفی می شوند واقعا دکتر هستند یا مدرک جعلی یا مدرک افتخاری دارند.

    • آریا

      چطور اونا میتونن سریال تاریخی بسازن از کشورشون ولی ما که تاریخی غنی داریم فیلم و سریال نسازیم؟آخه چرا...خب از تاریخمون سریال بسازید ببینید ملت چطور پای گیرنده میخکوب میشن.

    • بدون نام

      اول یک فیلم خوب و جذاب بسازین بهد بگین فیلم های کره یی نگاه نکنیم

    • مهدی

      با این اقای دکتر کاملا موافقم
      سریال های کره ای باعث دلباختگی نوجوون ها به کره جنوبی شده
      در ضمن سریال های ایرانی هم اموزنده تر و هم به خلقیات ما نزدیکتر هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج