جاباما
۴۵۹۰۲۵
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

آلودگی هوا، در فوت آیت الله هاشمی نقش داشت؟

روزنامه وقایع اتفاقیه نوشت: آلودگی هوا ضمن تشدید عوارض قلبی و تنفسی در مبتلایان به این بیماری‌ها، عوامل اصلی در بروز بیماری‌های قلبی و تنفسی در افراد سالم هم هست.

روزنامه وقایع اتفاقیه نوشت: آلودگی هوا ضمن تشدید عوارض قلبی و تنفسی در مبتلایان به این بیماری‌ها، عوامل اصلی در بروز بیماری‌های قلبی و تنفسی در افراد سالم هم هست.

در‌صورتي‌که غلظت آلاينده‌هاي هوا فراتر از ظرفيت تصفيه ريه انسان باشد، آلاينده‌ها به جريان خون وارد مي‌شوند و عوارض قلبي و تنفسي‌ای مانند اختلال در انتقال اکسيژن به بافت‌هاي بدن، افزايش ضربان قلب، سکته قلبي، کاهش ظرفيت شش‌ها، آسم، برونشيت و سرطان ريه به وجود مي‌آيد.

هميشه بيماري‌هاي قلبي علامت‌دار نيستند و شدت بيماري به حدي نيست که فرد را دچار مشکل کند؛ در نتيجه فرد نيز از بيماري خود بي‌اطلاع مي‌ماند. در اين مواقع، آلودگي هوا به‌عنوان يک فاکتور تسريع‌کننده باعث آشکار شدن بيماري‌های نهفته خواهد شد.

به گفته معاون درمان وزير بهداشت، آيت‌الله هاشمي سابقه بيماري قلبي داشته است؛ هرچند «سکته قلبي در اين سن دور از ذهن نيست.» آمار بهشت زهرا مي‌گويد: در روزهاي آلودگي هواي تهران، ۳۰ نفر به تعداد ورودي‌هاي گورستان اصلي پايتخت افزوده مي‌شود. این عدد بزرگي است وقتي بدانيم در روزهاي عادي، به‌طور متوسط ۱۶۰شهروند تهراني جان مي‌سپارند اما آلودگي هوا که حالا شده است يکي از بزرگ‌ترين معضلات زيست‌محيطي شهرهاي بزرگ ايران، حدود ۲۰ درصد ميزان مرگ‌و‌مير را افزايش مي‌دهد.

اکنون ياد و يادگارهاي آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني و کارنامه پربارش براي ما به يادگار باقي‌مانده است. وزير بهداشت هم گفته است: هيچ ابهام پزشکي‌ای، درباره مرگ ايشان وجود ندارد. پس بايد انتظار داشت در گواهي فوت ايشان، علت مرگ، ايست قلبي ذکر شود؛ مانند بسياري ديگر از شهروندان که قرباني آلودگي‌ هوا مي‌شوند و در گواهي فوت هيچ‌کدام نوشته نمي‌شود «علت مرگ: آلودگي هوا» اما شايد بايد آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني را بزرگ‌ترين قرباني آلودگي ‌هواي تهران دانست؛ معمايي که احتمالا هيچ‌وقت پاسخي داده نخواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد حسین

      خدا رحمت کند آقای هاشمی را در جاییکه آلودگی هوا ایشان را در بهترین و خوش آب و هوا ترین نقطه شمال تهران در میان انبوه درختان چنار و نارون و کاج و شمشاد و انواع اقسام بوته های گل و ریا حین و لاله زار را چنین از پا در آورد دیگر حساب ما بدبخت ها و پا برهنه ها و فقیر و فقرا و رعایا با کلام الکاتبین است و فاتحه و مرثیه ما خیلی وقتها پیش نواخته شده است بله سالها ی سال است که. کل الجمعین ملت عموما هزاران هزار بار است که میگویند بداد ما و به داد آلودگی هوای تهران برسید که عنقریب همگی می میریم از آلودگی از هزاران درد بی درمان آن داریم خفه میشویم و از نا و نفس افتاده ایم به انواع و اقسام مرض های مزمن ریوی و سرطانی و سرسام مبتلا و دچار آمده ایم و در قتلگاهی گرفتار آمده ایم که. جز فرار یا مرگ مفر دیگری نداریم از پا و از نا افتاده ایم بداد مان برسید بخاطر خدا و حداقل بخاطر خودتان هم شده اقدامی و راهکاری عملی میخواهد این مردم نجیب و شریف و قدر شناس و وفادار بیشتر از اینها حق رسیدگی و خدمت و اخقاق حمایت و آرامش هستند

    • بدون نام

      بله نقش داشت. پدر خانمم هم روزی که شاخص کیفیت خطرناک بود با لیست قلبی فوت کرد
      پدر خودم هم حالش خراب شد ولی بخاطر تجربه ای که داشتیم فوری بهش سرم زدیم که خون رقیق بشه.
      آلاینده ها وارد حون میشن باعث غلظت خون میشن و نهایت ایست قلبی را ایجاد میکنند.
      تا میتوانید آب بنوشید حتی شده به زور

    • بدون نام

      مقصر اصلی در مرگ هاشمی رفسنجانی و خیلی دیگر از مردم معصومه ابتکار است که باسهل انگاری و سیاسی بازی با جان مردم بازی میکند وهیچ برنامه ای برای رفع آلودگی هوا ندارد.

    • محمد حسین

      خوب دسته دسته و گروه گروه مردم میمیرند از آلودگی هوا و از وخامت و بحران لاینحل و از عوارضات و هزاران عواقب و امراض ریوی و سرطان که مولود بی توجهی و بی مدیریتی و عدم اهتمام به این مهم که مفر مان و اما نمان بریده و جز هلاکت و مرگ و یا فرار راهی نمانده و تدبیری ندارند و متهم اول و مقصر اصلی خانم ابتکار است که بر این مسند تکیه زده و نظاره گر و به تماشا ی هلاکت و نابودی مردم نشسته لااقل اگر خودتان چیزی در چنته ندارید از مملکت و کشورهای دیگر کمک و یاری بخواهید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج