۴۴۹۱۲۲
۱۳ نظر
۵۰۱۱
۱۳ نظر
۵۰۱۱
پ

نرخ بیکاری ۱۲.۷ درصد شد

تازه ترین گزارش مرکز آمار از نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در تابستان ۹۵ نشان می دهد، نرخ بیکاری در تابستان سال جاری با رشد ۱.۸ درصدی به ۱۲.۷ درصد رسید.

خبرگزاری تسنیم: مطابق آخرین گزارش مرکز آمار از نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در تابستان ۹۵، نرخ بیکاری در تابستان سال جاری با رشد ۱.۸ درصدی نسبه به تابستان سال گذشته به ۱۲.۷ درصد رسید. نرخ بیکاری در تابستان سال گذشته ۱۰.۹ درصد بوده است.

بر اساس این گزارش، نرخ بیکاری در تابستان امسال در نقاط شهری ۲.۲ درصد و نقاط روستایی۰.۶ درصد افزایش داشته است. در جمعیت مردان این نرخ ۱.۵ درصد و در بین زنان نیز ۲.۰ درصد افزایش یافته است.

نرخ بیکاری ۱۰ ساله و بیش تر در تابستان ۱۳۹۵ نسبت به بهار ۱۳۹۵، ۰.۴ درصد افزایش یافته است.این شاخص در نقاط شهری ۰.۷ درصد افزایش و در نقاط روستایی۰.۳ درصد کاهش یافته است. همچنین تغییرات این نرخ دربین مردان ۰.۱ درصد و دربین زنان ۱.۵ درصد افزایش یافته است.

بنابراین گزارش، طی تابستان سال جاری نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله به ۳۰.۲ درصد ، جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله به ۲۶.۷ درصد و نرخ بیکاری در گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ ساله به ۳۱.۹ درصد افزایش یافته است.

در گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ ساله، ۲۶.۶ درصد مردان و ۵۰.۶ درصد زنان بیکارند.

نسبت اشتغال نشان می دهد که چند درصد در سن کار، شاغل هستند. نتایج به دست آمده در فصل تابستان نشان می دهد نسبت اشتغال جمعیت ۱۰ ساله و بیش تر ۳۵.۳ درصد بوده است. این نسبت برای مردان به مراتب بیش تر از زنان است به طوری که نسبت مذکور در بین مردان ۵۸.۲ درصد و در بین زنان ۱۲.۵ درصد به دست آمده است.
همچنین نسبت اشتغال جمعیت 10 ساله و بیشتر در نقاط روستایی بیش تر از نقاط شهری بوده است. به نحوی که این نسبت در نقاط روستایی 38.8 و در نقاط شهری 34.0 درصد بوده است.

بررسی میزان اشتغال در بخش های عمده ی فعالیت نشان می دهد بیش ترین درصد شاغلان در بخش خدمات و کم ترین درصد شاغلان در بخش کشاورزی مشغول به کار بوده اند. سهم شاغلان 10ساله و بیش تر در بخش خدمات 49.1 درصد و در بخش صنعت 31.5 درصد و در بخش کشاورزی 19.4 درصد بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بینام

      دروغ دروغ دروغ زیر پنجاه درصد نیست. آمارهای کشکی.

    • بدون نام

      پس چرا من بیکارم!!!

    • بدون نام

      رقم واقغی بیكاری بیش از این است كسی كه یك ساعت در هفته كار میكند شاغل نیست ولی شاغل بشمار میاید

    • بدون نام

      باش ما هم که چشم نداریم ببینیم چه خبره

    • بدون نام

      این امار مربوط به خانواده مسوولین کشوره واسه مرده ۶۰ درصده

    • سرفراز

      بیکاری بیکاری لعنت به بیکاری
      لطفا همه توانتون رو به کار بگیرید تا ملت از بیکاری خلاصی یابند کارآفری کنید و به اونایی که سرمایه دارند و راه کار و کسب رو بلد نیستن کلاس آموزشی رایگان بزارید
      اگه از بیکاری بیرون بیاییم میشیم یه کشور فوق توسعه یافته

    • بدون نام

      باز هم دروغ دروغ مردم ایران بیش از 60/درصد بیکار هستند آمار دروغ نگو

    • بدون نام

      سلام: جای تعجب است چهار نفر از یک خانواده که همگی لیسانس هستند بیکارند همه رو همینطوری بگیر

    • مهدی

      خیلی بیش از این صحبتهاست...

    • بدون نام

      خخخخخخخ
      امار رو از کجا در اوردی

    • بدون نام

      من آمار بیکاران ایران رو نمی توانم بدم فقط میتونم آمار مسوولین دروغگو رو اعلام کنم 98درصد مسوولین دولت بی تدبیر دروغگو هستند. اون دو رصد هم از بس دروغ شنیدن بی طرف شدن وروز شماری میکنند عمر دولت بی تدبیر به پایان برسد.برن دنبال مسافرتهای خارجی

    • بدون نام

      کمتر از ۵۰ درصد نیست .آمار و ارقام روحانی کشکه .تورم بیکاری همه الکیه

    • کیوان

      من نمیدانم مسولین مامگردرایران زندگی نمیکنند افغانیهارا اخراج کنید هم رشد بیکاری متوقف میشود وهم جرم وجنایت کم میشود تمام مردم بیکارن این اعدادوارقام بدرد خودتان میخورد امار بیکاری سرسام اوراست نه12.7دارید سرخودتان کلاه میگزارید مردم عاقل ترازاین صحبت هاهستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج