آوینا_استیکی 2
adexo3
۴۴۴۷۹۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

برانکو، مساریچ را می‌خواهد

فوتبالی‌ها می‌گویند بعد از دروازه‌بان، مهم‌ترین و البته دشوارترین پست هر تیم دفاع میانی است اما پرسپولیس، صدرنشین لیگ ایران در این پست بشدت با کمبود بازیکن روبه‌روست.

ایران ورزشی: فوتبالی‌ها می‌گویند بعد از دروازه‌بان، مهم‌ترین و البته دشوارترین پست هر تیم دفاع میانی است اما پرسپولیس، صدرنشین لیگ ایران در این پست بشدت با کمبود بازیکن روبه‌روست. در حالی که هنوز شایعه جدایی انصاری سر زبان هاست حتی اگر این بازیکن ماندنی شود تیم برانکو به یک مدافع میانی باکلاس و سطح بالا نیاز دارد تا سرخ‌ها در کوران رقابت‌های نیم‌فصل دوم لیگ و لیگ قهرمانان آسیا در این پست حساس با کمبود بازیکن مواجه نشوند. برای این پست از گزینه‌های داخلی و خارجی هم نام برده می‌شود اما برانکو گزینه خارجی را می‌پسندد که اروپایی باشد که فعلا جذب چنین بازیکنی مقدور نیست.

بعد از رفتن آنتونی گولچ که پاسپورتی استرالیایی داشت و سهمیه آسیایی به حساب می‌آمد حالا پرسپولیس سه بازیکن خارجی دیگر دارد و چنانچه قصد جذب یک بازیکن خارجی دیگر داشته باشد با توجه به قانون ‌ای اف سی باید یک بازیکن آسیایی جذب کند. این شرایط وقتی تغییر خواهد کرد که با بیرون گذاشتن یکی از اواکرینی‌های ناکارآمد جا برای بازیکن خارجی و اروپایی جدید باز شود. از بین دو اوکراینی قطعا بازیکنی که به در خروجی نزدیکتر است الکسی پلی یانسکی است که در پست مدافع میانی هیچ کارایی برای تیمش نداشته و دو سه بار برای وقت تلف کردن و بستن خط دفاعی به میدان آمده تا مجموع حضورش در زمین طی ۱۴ هفته گذشته به ۳۱ دقیقه برسد.
برای جذب یک مدافع میانی اروپایی بهترین راه بیرون گذاشتن پلی یانسکی ناکارآمد است که ظاهرا برانکو با باشگاهش در این خصوص وارد چالشی مستقیم شده است. برانکو مدافع مد نظر خودش را می‌خواهد اما باشگاه به تازگی برای پلی یانسکی خانه اجاره کرده تا عملا نشان دهد علاقه‌ای به بیرون گذاشتن این بازیکن حتی با وجود ناکارآمدی و نیمکت‌نشینی‌ها و مصدومیت‌هایش ندارد. اما گزینه برانکو کیست؟ با توجه به اینکه برانکو علاقه‌ای به بازیکنان آسیایی وآمریکای جنوبی ندارد و تها اروپایی‌ها بخصوص کروات‌هایی که از آنها شناخت دارد را می‌پسندد دست روی لئونارد مساریچ بازیکن سابق فولاد گذاشته است. مساریچ ۳۳ ساله که طی دو فصل بازی برای فولاد ۵۲ بار با پیراهن این تیم به میدان رفت و حتی به بازوبند کاپیتانی این تیم رسید در حال حاضر برای تیم «رودش» در کشور خودش بازی می‌کند که صدرنشین لیگ دسته دوم کرواسی است. مساریچ تا اینجا ۱۱ بازی (۹۶۱ دقیقه) برای رودش انجام داده و یک گل هم به ثمررسانده است. او که قبل از آمدن به فولاد ۵ فصل برای تیم لکوموتیو زاگرب بازی کرده و در این بین یک سال برای دیناموزاگرب به میدان رفته مورد توجه برانکو است چرا که پروفسور دقیقا این بازیکن را می‌شناسد. مساریچ دو سال بعد از قهرمانی دینامو با برانکو به این تیم پیوست؛در فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۰ همان فصلی که سرتن چوک دستیار فعلی برانکو در مقطعی یک ماهه مربی موقت دینامو بود.

به هر حال با توجه به سهمیه خارجی‌های پرسپولیس تنها راه جذب مساریچ کنار گذاشتن پلی یانسکی است. مساریچ در فصل دوم حضورش در فولاد قراردادی ۲۵۰ هزار دلاری با این باشگاه بسته بود که نسبت به رقم امسال قرارداد پلی یانسکی با پرسپولیس حداقل ۵۰ هزار دلار کمتر است. برانکو ایوانکوویچ دیروز در جلسه هیات مدیره باشگاه پرسپولیس حاضر شد تا بار دیگر به حفظ انصاری و احتمالا جذب بازیکنان مد نظرش تاکید کند اما همانطور که از صحبت‌های پروفسور برمی‌آید باشگاه برای ترانسفر انصاری او را تحت فشار گذاشته و اگر انصاری برود و پلی یانسکی بماند پروفسور باید زانوی غم بغل بگیرد و به حال تیمش بگرید چرا که نه مساریچ و نه هیچ بازیکن خارجی دیگری را می‌تواند جذب کند نه در لیگ برتر خودمان مدافعی پیدا خواهد کرد تا جای خالی انصاری را پر کند و در سطح او باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج