adexo3
۳۹۰۳۴۷
۵ نظر
۵۰۰۹
۵ نظر
۵۰۰۹
پ

یک خیابان در تهران به اسم نویسنده لبنانی

معبر مشرف به سفارت لبنان در منطقه ۶ تهران با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه، سفیر لبنان و جمع دیگری از مسئولین کشوری به نام "جرج جرداق" نویسنده لبنانی نامگذاری شد.

خبرگزاری ایسنا: معبر مشرف به سفارت لبنان در منطقه ۶ تهران با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه، سفیر لبنان و جمع دیگری از مسئولین کشوری به نام "جرج جرداق" نویسنده لبنانی نامگذاری شد.

مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران بعدازظهر یکشنبه در مراسم نامگذاری این معبر به نام این نویسنده مسیحی نام‌آشنا برای مسلمانان درباره روند این نامگذاری گفت: در سومین دوره شورای اسلامی شهر تهران و در زمان حیات این نویسنده مسیحی شیفته امام علی (ع)، تصمیم داشتیم مکانی مذهبی فرهنگی و یا یکی از معابر شهر تهران را به نام وی نامگذاری کنیم که متاسفانه در این دوره این کار محقق نشد تا به امروز و در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران و پس از وفات این نویسنده این امر محقق و معبر مشرف به سفارت لبنان در تهران به نام این نویسنده برجسته نامگذاری شد.

وی افزود: اگر جرج جرداق هزاران کتاب می‌نوشت ولی کتاب معروف خود در مورد امیرالمومنین(ع) را نمی‌نگاشت هیچ‌گاه نامش این‌گونه در دنیا مطرح نمی‌شد.

در ادامه مرتضی طلایی، نایب رییس شورای شهر تهران نیز در تشریح علت این نامگذاری گفت: تصور می‌کنم این نامگذاری‌ها پیام ملت ایران در ارتباط با تعامل و زندگی توام با دوستی، انسانیت، اخلاق و معنویت را به ملت‌های دنیا منتقل می‌کند.

وی افزود: با توجه به نسبتی که میان دو ملت ایران و لبنان وجود دارد و با توجه به جایگاه ویژه این نویسنده مسیحی لبنانی شیفته امیرالمومنین، لازم بود به طور برجسته از وی تجلیل شود. در حقیقت با چنین اقداماتی نشان می‌دهیم قدردان شخصیت‌های علمی، صاحبان قلم و آنان که به دنبال حق و حقیقت می‌روند خواهیم بود.

وی تاکید کرد: جرج جرداق با وجود اینکه از نظر دینی پیرو دین مسیحیت بود اما شیفته شخصیت امیرالمومنین شد و در حقیقت عدالت و حق را در امام اول شیعیان یافت.

جرج جرداق ۳۰ جلد کتاب تالیف کرده‌ است. یکی از مهمترین آثار وی که به فارسی هم ترجمه شده‌ «الامام علی صوت العداله و الانسانیه» است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمدی ی

      تو این کشور قحط الرجال است که خیابان بنام نویسنده لبنانی ثبت ميشه.... خدایا به این مسئولان یه کم فهم عطا بفرما

    • موسوی

      این نویسنده مسیحی لبنانی همانند یک شیعه و شایدبهتر از یک شیعه از ولایت و امام علی علیه السلام تمجید و تکریم کرده و در اثار فاخر خود از امام علی به عنوان قطب عدالت یاد کرده است.
      روحش شاد و یادش گرامی

    • مهدی

      اینم شد اسم کلی عالم ایرانی داریم اونوقت ...

    • کریم

      واقعا این نویسنده و محقق لبنانی را دوست دارم.
      روحش شاد و یادش گرامی

    • مرگ بر سانسورچی

      خوشحالم که هرچه سانسور میکنید، بازهم لایک ها و دیسلایکها گویای تنفر اکثریت مردم از تفکرات متحجرانه شماست! راستی آزادی بیان که میگید در کشور ما هست! تا این حد مضحک و تمسخرآمیز است که علیه یک نویسنده لبنانی هم نمیشود حرف زد!؟ حالا که اینگونه یک لبنانی را به هموطن خود ترجیح میدهید... جانم فدای ایران، جانم فدای ایران، جانم فدای ایران.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج