۳۸۶۰۲۹
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

خواندنی ها با برترین ها (۹۵)

در این شماره از خواندنی ها با رساله استاندال نویسنده مشهور فرانسوی «درباره عشق»، رمانی جنجالی از نویسنده ای سوئدی، کتابی دیگر از برنده نوبل ۲۰۱۵...و آشنا شوید.

برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با رساله استاندال نویسنده مشهور فرانسوی «درباره عشق»، رمانی جنجالی از نویسنده ای سوئدی، کتابی دیگر از برنده نوبل ۲۰۱۵...و آشنا شوید.

درباره ی عشق

  • استاندال
  • ترجمه ی گلاره جمشیدی
  • نشر قطره
  • چاپ اول: ۹۵
خواندنی ها با برترین ها (95)
کتاب شگفت انگیز استاندال، درباره ی عشق، بیش از آن که درباره ی عشق باشد، به این سه مورد می پردازد: شیفتگی، زن و بخشی از تاریخ جامعه ی اروپا. این کتاب با ادراکی ادیبانه و فطری نگاشته شده است و رمانتیسیسم موجود در آن طعمی از واقع بینی و علم مداری قرن هجده میلادی را به همراه دارد. تحلیلی کاملا روان شناختی که حکایت، خاطره، بداهه، ستایش و اشتیاق در تاروپود و تمام صفحاتش را آذین بخشیده است.

استاندال برای رده بندی انواع گوناگون عشق پرشور، تنانه، خودخواهانه و... هفت مرحله ای را بازشناسی می کند که عاشقان در حین آن با جادوی احساس در می افتند. در این اثر می توان تلاش بی تابانه و عاجزانه ی نویسنده را برای تسکین و آرام سازی عشق دیده ی خود به نظاره نشست. نتیجه ی کار اثری است حیرت آور که تمام نشانه های شاهکار بعدی استاندال را در خود گنجانده است.


رهبری عملگرا

  • کارلو آنچلوتی
  • ترجمه ی امیرحسین فاضلی مقدم
  • نشر کوله پشتی
  • چاپ اول: ۹۵
خواندنی ها با برترین ها (95)
رهبری عملگرا بازتابنده ی دورانم در فوتبال، افکارم و فلسفه ای است که برای رهبری در حرفه ام نیاز است. علاوه بر این، این درس ها می تواند در سایر حرفه ها هم استفاده شود؛ شباهت هایی بین رهبران در تمام زمینه ها وجود دارد، چه آن هایی که در فوتبال هستند و چه در تجارت من به شدت به واردکردن دانش از دیگر سطوح باور دارم. مثل کاری که خودم کردم و تخصصم را به پاریس، لندن، مادرید منتقل کردم و حالا به مونیخ منتقل می کنم...

آنچلوتی نامی را برای شیوه ی رهبریش انتخاب کرده که بر مبنای خصوصیات شخصیتی وی است، آرام، خونسرد و با متانت شیوه رهیریش منحصر به خود اوست. در ادبیات مدیریت، رهبر عملگرا به فردی گفته می شود که به جای حرف زدن، بیشتر عمل می کند و این خود، یکی از اصول مهم رهبری کارلو است. کتاب نه فقط برای فوتبالی ها، بلکه می تواند برای هر رهبری در هر سازمانی مفید واقع شود.


مردی به نام اوه

  • فردریک بکمن
  • ترجمه ی فرناز تیمورزاف
  • نشر نون
  • چاپ اول: ۹۵

خواندنی ها با برترین ها (95)
از این قبیل آدم ها کم در این دنیا پیدا نمی شود: کسانی که مدام در محله گشت می زنند و مراقب هستند کسی اتومبیلش را جای اشتباه پارک نکند، به صاحبان حیوانات خانگی تذکر می دهند مراقب رفتار حیوانات شان باشند و مواظب اند که زباله ها درست تفکیک شوند. اُوه سوئدی هم، چنین آدم مراقب و بادقتی است. بهانه گیری اش بعد از مرگ زنش بیشتر می شود. چندین مرتبه دست به خودکشی می زند ولی بعد از چندین دفعه خودکشی ناموفق، بطور غیرمنتظره با کسانی آشنا می شود که زندگی اش را تغییر می دهند و به خودش ثابت می شود قلب بزرگی دارد!

از روی کتاب پرفروش "مردی به نام اُوه" فیلمی در سوئد ساخته شده که بعد از اکران در سینماهای این کشور، فروشش از آخرین فیلم "جنگ ستارگان" هم پیشی گرفت و حالا به عنوان فیلم نماینده از سوئد برای شرکت در رقابت ها در جایزه سینمایی اسکار برگزیده شده. البته این جای تعجب ندارد؛ "مردی به نام اُوه" داستانی تکان دهنده است که نشان می دهد دوستی و محبت می تواند چه کارهایی بکند! اقدام های اوه برای خودکشی و مردانگی اش به عنوان شخصیت اصلی، این داستان را به یک کمدی سیاه و خارق العاده تبدیل می کند.


بودای بزرگ کمکشان کن

  • آلکسی کازانتسف
  • ترجمه ی آبتین گلکار
  • نشربیدگل
  • چاپ اول: 95
خواندنی ها با برترین ها (95)
نمايشنامه بوداي بزرگ، كمكشان كن!(۱۹۸۴) تحت تاثير وقايع كامبوج و فجايع خبرهاي سرخ به رهبري پل پوت نوشته شده است، ولي در متن هيچ اشاره‌اي به اين رخداد تاريخي نمي‌شود و اثر به اين شكل خاصيت تعميم‌پذيري پيدا مي‌كند. كازانتسف در اين نمايشنامه به توصيف ضدآرمانشهري مي‌پردازد كه حاكمانش با اعمال زور و خشونت اتباع خود را به تدريج از پايين‌ترين درجات انسانيت نيز فروتر مي‌غلتانند تا جامعه آرماني خود را از صفر بنا كنند.


جنگ چهره ی زنانه ندارد

  • سوتلانا الکسیویچ
  • ترجمه ی عبدالمجید احمدی
  • نشر چشمه
  • چاپ اول: ۹۵
خواندنی ها با برترین ها (95)
«جنگ چهره‌ی زنانه ندارد» روايتِ پُرفرازونشيب اين مستندنگارِ بلاروسي‌ است از روزگار و خاطراتِ زنانی که در ارتشِ اتحاد جماهير شوروی در جنگ جهانی دوم جنگيدند و حالا بعد از سال‌ها از کابوس‌ها، تنهايی و هول‌های‌شان می‌گويند. او چندصد نفر از اين زنان را می‌يابد و با تمام‌شان حرف می‌زند. از هر قشری هستند؛ پرستار، تک‌تيرانداز، خلبان، رخت‌شور، پارتيزان، بی‌سيم‌چی و... و خاطرات تکان‌دهنده‌اند...
زنانی که پوتين پوشيدند و در ترکيبِ خاک و خون و ترس زنده ماندند... الکسيويچ با تدوين اين آدم‌ها کنارِ هم کليتی می‌سازد متناقض و شورانگيز، پُرهياهو و صامت... کتاب، گاه شامل چنان لحظاتی می‌شود که فراتر از خوانده‌ها و شنيده‌های مرسوم است درباره‌ی جنگ. بی‌پرده و عريان است و ناگهان مادری را به ما نشان می‌دهد که برای عبور از خط بازرسی آلمانی‌ها بچه‌اش را نمک‌اندود می‌کند تا تب کند و سربازان بهراسند از تيفوس و او بتواند در قنداق بچه‌ی گريان با پوست ملتهب سرخ‌شده دارو ببرد برای پارتيزان‌ها... و اين کتابِ چنين آدم‌هايی ا‌ست...
«مجله اینترنتی برترین ها» از تمامی ناشران، نویسندگان، مترجمان، منتقدان و علاقه مندان به حوزه نشر و کتاب دعوت می نماید مطالب خود را در حوزه معرفی و یا نقد و بررسی کتاب به آدرس زیر ارسال نمایند:

Bartarinha.editorial@gmail.com

همچنین برای ارتباط و هماهنگی های لازم می توانید با شماره 23051492 تماس بگیرید. منتظر پیشنهادات و انتقادات سازنده شما عزیزان می باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب و عالی، تشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج