جاباما
۳۷۹۰۹۵
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

صنعت خودرو ایران احیا شد

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید احیای ساختار صنعت خودرو ایران بوده است.

خبرگزاری ایسنا: عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید احیای ساختار صنعت خودرو ایران بوده است.

امیرحسن کاکایی اظهار کرد: صنعت خودرو در سال ۱۳۹۱ مورد شدیدترین تحریم‌های خارجی قرار گرفت و حتی فعالیت شرکت‌های قطعه‌سازی خصوصی نیز با مشکل مواجه شد.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی در عملکردی استعمارگونه واردات مواد اولیه صنعت خودرو به ایران را تحریم اما واردات خودروهای آماده را آزاد گذاشتند، خاطرنشان کرد: جالب بود که در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ صنعت خودروی داخلی تحت شدیدترین تحریم‌های خارجی قرار گرفت اما همزمان واردات خودروهای آماده تولیدی کشورهای تحریم‌کننده به ایران، افزایش یافت.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: این وضعیت نشان می‌داد که کشورهای غربی می‌خواهند از یک سو با تحریم واردات مواد اولیه و از سوی دیگر با تسهیل شرایط واردات خودروهای تولیدی خود به ایران، صنعت خودروی داخلی را زمین‌گیر و نابود کنند.

وی افزود: نتیجه چنین اقدامات خصمانه‌ای پایین آمدن شدید کیفیت خودروهای تولیدی در ایران و همچنین کاهش تیراژ تولید بود که به موازات آن خودروسازان بزرگ داخلی نیز با زیان‌های چند هزار میلیارد تومانی مواجه شدند.

کاکایی با بیان اینکه در چنین شرایطی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و برخی تغییرات مدیریتی در خودروسازان بزرگ، احیای این صنعت در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد:‌ به دنبال اقدامات اصلاحی در سال ۱۳۹۳ حتی در شرایطی که هنوز برجام امضا نشده بود تیراژ تولید خودرو در حد قابل توجهی افزایش یافت.

وی ادامه داد: همچنین خودروسازان از اواخر سال ۱۳۹۳ و پس از رشد تیراژ تولید بر روی افزایش کیفیت خودروهای تولیدی تمرکز کردند که نتیجه آن جبران افت کیفی ایجاد شده در خودروهای تولیدی در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ بود.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت افزود: در نتیجه اقدامات اصلاحی دولت با اجرایی شدن برجام چندین قرارداد و تفاهم‌نامه بزرگ بین خودروسازان داخلی و خارجی منعقد شد که نتیجه آن رشد قریب‌الوقوع تنوع و کیفیت خودروهای تولیدی در ایران خواهد بود.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد افزایش کیفیت و تنوع خودروهای تولیدی به عنوان بخشی از مطالبات مردم از خودروسازان داخلی در حال تحقق است، تصریح کرد: البته مردم مطالبه دیگری در حوزه قیمت خودروهای تولیدی از خودروسازان دارند که با توجه به شرایط اقتصاد ایران چندان قابل تحقق نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سپاس فراوان

    • ناشناس

      قیمت خودرودرایران خیلی بالاست وکیفیت هنوز
      پایین

    • محمد نصیری

      گویا این کارشناس اشتباهی در مورد خودرو نظر داده .تا جایی که ما میدانیم در اثر تحریمها درخیلی از کارها به خودکفایی رسیدیم وکالاودستگاههایی را ساختیم که تا دیروز از خارج میومد ولی امروز بومی شده.این آشغالا چیه که ما داریم توش درجا میزنیم؟ خودرو مگه تولید داخل نیست.؟؟.حالا من میگم.کیفیت پایین خودرو بدلیل تحریمها نبود.دلالهای ایران خودرو که از همون کارمندان خودشان هستند میروند چین نمونه اصلی را میدهند واز تولید کننده میخوان با کیفیت پایینتر وارزانتر تولید کنند.چین هم میگویدمن تولید میکنم ولی استاندارد نیستا.توگمرک تایید نمیشه بعد دلاله میگه توکاریت نباشه من اداره استانداردو از قبل خریدم.خلاصه جنس تولید واز همان روابط وارد وبسته میشه روی خودرو.خب حالا خودتان قضاوت کنید این تحریم بود یا دزدی وباجان مردم بازی کردن

    • بدون نام

      میخوایم که ۱۰۰سال سیاه احیا نشه.با اون کیفیت مسخره و قیمتهای آنچنانیشون.درشون رو گل بگیرن بهتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج