۳۷۹۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

نامه اعتراضی ۳۲۰ روزنامه نگار به لاریجانی

پس از ضرب‌وشتم خبرنگار پارلمانی روزنامه «ایران» از سوی نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در راهروهای مجلس که بازتاب رسانه‌ای بسیار زیادی پیدا کرد، حالا ٣٢٠ روزنامه‌نگار در نامه‌ای سرگشاده به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر به این موضوع و برخورد قانونی با نماینده‌ای شدند.

روزنامه شهروند: پس از ضرب‌وشتم خبرنگار پارلمانی روزنامه «ایران» از سوی نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در راهروهای مجلس که بازتاب رسانه‌ای بسیار زیادی پیدا کرد، حالا ٣٢٠ روزنامه‌نگار در نامه‌ای سرگشاده به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر به این موضوع و برخورد قانونی با نماینده‌ای شدند که پیش از این با حرف‌های توهین‌آمیز و شاذ خود به بانوان مجلس، تکدر خاطر آنها را فراهم کرده بود.

در بخشی از این نامه خطاب به لاریجانی آمده است: بی‌گمان اهانت و برخورد فیزیکی از سوی هر سیاستمدار و مسئولی، از هرگرایش سیاسی در مواجهه با هر خبرنگاری، از هر روزنامه و رسانه‌ای محکوم است و ما امضاکنندگان این نامه ضمن محکومیت شدید این اتفاق، از جنابعالی می‌خواهیم با رسیدگی دقیق و سریع این بی‌احترامی عظیم به ساحت خبرنگاری در «خانه ملت» را پیگیری كنيد تا هم کسی که مشت به صورت خبرنگار کوبیده و هم کسی که او را با امحاء مدارک و تهدید خبرنگار یاری کرده، به مجازات برسند.

در همین حال فراکسیون امید مجلس ضمن محکوم‌کردن درگیری نماینده ارومیه با یک خبرنگار در مجلس از جامعه خبری عذرخواهی کرد و خواستار پیگیری این موضوع از سوی رئیس و هیأت‌رئیسه مجلس شد. بهرام پارسایی، سخنگوی این فراکسیون اظهار کرد: اعضای این فراکسیون در حال تهیه نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس هستند تا با نماینده توهین‌کننده به خبرنگار روزنامه ایران برخورد شود. وی افزود: کسی نباید به خود اجازه دهد که احساس امنیت در کشور را خدشه‌دار کند تا جایی که یک خبرنگار در خانه ملت احساس امنیت نکند. وی ادامه داد: انتظار می‌رود هیأت‌رئیسه و رئیس مجلس این موضوع را پیگیری و به صورت شفاف در این زمینه موضعی اتخاذ کنند تا بار دیگر شاهد این اتفاقات نامیمون که موجب سوءاستفاده دیگران می‌شود، نباشیم. همچنین محمدرضا عارف طی یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود ضمن تأکید بر حفظ حرمت خبرنگاران از نمایندگان مجلس خواست در برخورد با اصحاب رسانه به گونه‌ای عمل نکنند که برخی خاطرات تلخ گذشته برای خبرنگاران تداعی شود.

اما غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس در پست اینستاگرامی خود با اشاره به درگیری روز یکشنبه نماینده ارومیه با یک خبرنگار در راهروی مجلس بر لزوم دلجویی و عذرخواهی از این خبرنگار تأکید کرد و نوشت: توسل به زور برای آنی که هم سن و‌سال فرزندمان است، قطعا دور از شأن جایگاه رفیع نمایندگی است مخصوصا که شعار نوکری ملت را می‌دهیم که صد البته مردم تناقض در گفتار و عمل را از ما نخواهند پذیرفت.

همچنین عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در کانال تلگرامی خود نسبت به خبر درگیری قاضی‌پور با یک خبرنگار پارلمانی واکنش نشان داد و این‌گونه نوشت: اصل این رفتار به هیچ‌وجه توجیه‌پذیر نیست و باید کرامت و شخصیت همه افراد مخصوصا خبرنگاران عزیز رعایت شود و بدانیم که حمایت از این قشر، حمایت از آزادی و نقد دلسوزانه است.

اما عبدالله رمضان‌زاده، سخنگوی دولت اصلاحات در واکنش به توهین قاضی‌پور به خبرنگار روزنامه ایران در صفحه اینستاگرام خود نوشت: رضاشاه هم جرأت نکرد در ملاءعام خبرنگاری را کتک بزند. برای دفاع از رکن چهارم دموکراسی وظیفه داریم از امنیت خبرنگاران دفاع کنیم. وکلای دادگستری دفاع از خبرنگاران مضروب را برعهده می‌گیرند تا نهادهای مدنی هم‌افزایی داشته باشند. فعالان سیاسی هم وظیفه دارند اقدام ضارب را محکوم کنند. موضوع آن اندازه اهمیت دارد که رئیس‌جمهوری هم موضع بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسنوند

      هرچیزکه بگنددنمکش زنندوای به روزی که بگنددنمک مسولین محترم بازتاب جهانی دارد صددرصدبرخوردشود

    • بدون نام

      بازی با ابروی ایران ان هم نماینده خدایا پس کی حضرت مهدی میاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج