جاباما
۳۷۸۹۹۲
۷ نظر
۵۰۱۰
۷ نظر
۵۰۱۰
پ

بخشش داماد، قبل از قصاص

داماد جوان ۷ سال پس از قتل همسرش، با رضایت پدر و مادرزنش از قصاص نجات یافت. این درحالی بود که متهم هرگز به قتل اعتراف نکرد اما مدارک و مستندات موجود در پرونده، باعث شد قضات جنایی حکم قصاص‌اش را صادر کنند.

روزنامه ایران: داماد جوان ۷ سال پس از قتل همسرش، با رضایت پدر و مادرزنش از قصاص نجات یافت. این درحالی بود که متهم هرگز به قتل اعتراف نکرد اما مدارک و مستندات موجود در پرونده، باعث شد قضات جنایی حکم قصاص‌اش را صادر کنند.

رسیدگی به این پرونده از اواسط اردیبهشت ۸۸ با انتقال پیکر خونین زن جوانی به بیمارستان هفتم تیر، شهرری آغاز شد. این زن که هدف ضربات متعدد چاقو قرار گرفته بود پس از چند روز کما سرانجام تسلیم مرگ شد.از سوی دیگر پدر دختر جوان با تسلیم شکایتی، دامادش را عامل قتل دختر ۱۹ ساله‌اش معرفی کرد و گفت: وقتی دخترم مهریه‌اش را اجرا گذاشت، اختلاف‌های آنها شدت گرفت و سرانجام شوهرش او را کشت.مادر قربانی هم گفت: نیمه شب حادثه داخل کوچه دخترم مریم را دیدم. او در حالی که غرق درخون بود گفت: از سوی شوهرش هدف قرار گرفته است.

بدین ترتیب دستگیری همسر مریم در دستور کار پلیس و تیم جنایی قرار گرفت. سرانجام متهم به قتل ۲۱ فروردین ۸۹ دریکی ازمحلات قزوین شناسایی و بازداشت شد.مرد ۴۶ ساله پس از انتقال به شعبه دوم دادسرای جنایی تهران منکر قتل شد. اما بعد از صدور کیفرخواست و پایان جلسات بازپرسی، پرونده برای محاکمه به شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد، با این حال متهم همچنان منکر قتل همسرش شد.این درحالی بود که مریم قبل از مرگ به صراحت اعلام کرده بود توسط همسرش هدف قرار گرفته است.

از سوی دیگر شوهرش پس از قتل گریخته بود و هیچ رد و سرنخی هم به جا نگذاشته بود. ضمن اینکه زن وشوهر با داشتن یک فرزند خردسال، باهم اختلاف‌های جدی داشتند.
بدین ترتیب با توجه به مدارک موجود، مرد جوان به قصاص محکوم شد و پس از تأیید حکم در دیوان عالی کشور، پرونده برای طی مراحل اجرایی به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی فرستاده شد. اما اولیای دم پس ازمراجعه به دادسرای جنایی تهران ودرحضور قاضی دشتبان- سرپرست اجرای احکام - از قصاص دامادشان گذشت کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرد 46ساله زن 19ساله
      خب انتظار داشتین اختلاف نداشته باشن؟؟پدری ک دخترشو به کسی میده 27سال بزرگترهس اسمش پدرهست فقط
      آینده دخترشو تباه کرده

    • احسان

      ۴۶ ساله؟؟؟ ۱۹ ساله؟؟؟ خوب معلومه از نظر اخلاق،رفتار،کردار وووو خیلللللی با هم اختلاف دارن و این خانم حتی میشه دختر یا نوه این اقا!! چطور قبول کرده همسرش بشه؟؟ اگه واقعا قاتل هست پس چرا تو این چند سال اعتراف نکرده؟؟؟ اگه قاتل بوده باید اعتراف میکرده چون با التماس ک ازش اعتراف نمیگرن وقتی بعد از اونهمه شکنجه اعتراف نکرده شاید واقعا بیگناه بوده؟؟ با اینکه حکم قصاص براش صادر شده ولی بازم اعتراف نکرده؟؟؟ اونا اگه مطمئن بود قاتله چرا رضایت دادن؟؟ من میگم پدر و مادر دختر هم مطمن نبودن و بخاطر همین رضایت دادن ولی خدا بهتر میدونه و ما نمیتونیم قضاوت بکنیم

    • فریبرز نحریر

      سلام،داماد46ساله،عروس19 ساله...
      تردیدی نیست که خدا بیامرز به عشق دریافت مهریه27سال تفاوت سنی را پذیرفته،ولی فکر اینجاشو نکرده بود،و یقینا پدر و مادر بهتر از جانش به نوایی رسده اند!

    • نویسنده

      حضرات کاسه داغتر از آش /بی نام /احسان /فریبرز، شما که دم از معرفت و شعور و درک و فهم دین میزنید چطوری به خود این نا اجازه را پشت سر میت و مرده میگویید بخاطر مهریه با اختلاف 27سال پذیرفته غافل از اینکه پدرومادر به مال و نوایی میرسند طبیعتا پدرومادر وارث اولاد هستن اما شما دوستان عزیز نباید این چنین حرفی را برای میت ناکام و جوان بزنید خدا شماها را ببخشد وبه راه درست و راست هدایت کند توبه کنید و مواردی که خبر ندارید پست سر هیچکس نگویید و به منبر نروید این معصیت کبیره و نابخشودنی است من برایتان دعا کردم خودتان استغفار کنید من دشمن شما نیستم بلکه دوستان دارم و الا چه ربطی بمن دارد دوستتان دارم چون کامنتهای خوبتان را خونده ام حیف است که اینطوری بگید خدا ببخشد والسلام

    • بدون نام

      دو کلام بشنوید از مادر عروس..!! آقای نویسنده!
      مهندس، نویسنده، شاعر!!!
      این پدر اگه پدر بود که اولا دختر نوزده ساله رو حالا بهردلیلی به ی آدم چهل و...ساله نمیداد
      دومأ اگه احساس پدری داشت که رضایت نمیداد!
      مگه دختر بیگناه گوسفندبوده که باباش بخاطر مهریه دادش؟ حتمآ الانم بخاطر پول رضایت داده! خوشا به غیرت نداشتش... دوسر سود کرده!

    • حسن بلفکه

      نویسنده محترم این عزیزان نظرشونو دادن لطف کن تونظرمردم دخالت نکن

    • احسان

      نویسنده واقعا برات متاسفم دو سطر اول متنت همش کنایه و توهینه ولی من نشنیده میگرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج