۳۷۸۹۸۵
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

جفا به جایگاه مجلس

محمدجواد حق‌شناس. فعال سیاسی در روزنامه ایران نوشت: زمان زیادی از روز خبرنگار نگذشته است که اخبار عجیب و تأسف‌بار ضرب و شتم یک خبرنگار توسط آقای نادر قاضی‌پور نماینده مجلس باعث جریحه‌دار شدن احساسات ملت می‌شود.

محمدجواد حق‌شناس. فعال سیاسی در روزنامه ایران نوشت: زمان زیادی از روز خبرنگار نگذشته است که اخبار عجیب و تأسف‌بار ضرب و شتم یک خبرنگار توسط آقای نادر قاضی‌پور نماینده مجلس باعث جریحه‌دار شدن احساسات ملت می‌شود.

اگر در جامعه‌ای یک نماینده مجلس در پاسخ به سؤال یک خبرنگار به جای پاسخ منطقی مشت و لگد حواله کند و قلم بشکند یعنی باید نگران بود و احساس خطر کرد و اگر نهادهای قانونی و مدنی جامعه در مقابل چنین رفتاری سکوت کنند باید نگران افول همه ارزش‌های انسانی و اخلاقی و عقلانی آن جامعه در ورطه فلاکت بود.

یک خبرنگار پیش از هر چیز یک انسان است، انسانی که شغل و ممر معاشش خبرنگاری است. خبرنگار در عین حال سمبل پرسش و تحلیل و اطلاع‌رسانی و ارتقای سطح آگاهی و بینش جامعه است. اهمیت خبرنگار در اهمیت انسانیت یک انسان و نیز در اهمیت رسالت رسانه‌ها است و رسانه سمبل آگاهی و دانش و فرهنگ مردم و مردم‌سالاری در یک جامعه است. روا نیست که یک انسان برای انجام شغل و وظیفه‌اش مشت و لگد بخورد و روا نیست که حرمت و عزت یک خبرنگار به جرم پرسش لگدکوب شود و روا نیست که رسانه‌های این کشور تا این حد تحقیر شوند و بی‌پناه بمانند.

انتظار می‌رود نمایندگان محترم مجلس ضمن اتخاذ موضعی قاطع در قبال این رخداد، موضوع تأمین امنیت شغلی اصحاب رسانه را با جدیت کامل در دستور کار مجلس قرار دهند. رفتار یک نماینده در ضرب و شتم یک خبرنگار در راهروهای مجلس فقط حرمت‌شکنی و ظلم به رسانه و خبرنگار و یک انسان نیست.

چنین رفتاری ظلم به شأن و منزلت و جایگاه مجلس و تک تک نمایندگان آن، ظلم به آرا و حیثیت مردم حوزه انتخابیه آن نماینده و ظلم و حرمت‌شکنی نسبت به ساحت کل جامعه و کل نظام جمهوری اسلامی ایران است. لطمه‌ای که چنین رفتاری به حیثیت مردم و نظام در عرصه جامعه بین‌المللی می‌زند جبران‌ناپذیر است.

قطعاً وجدان بیدار و نابیدار جامعه داخلی و جهانی و بویژه فعالان عرصه رسانه‌ و نهادهای مدنی منتظر نحوه برخورد نهادهای مسئول بویژه مجلس و قوه قضائیه در قبال این رفتار ناپسند است و امید و انتظار این است که هیچ مسئولی به هیچ قیمتی در قبال این موضوع سکوت نکند چون تبعات منفی و خطرناک چنین سکوتی بیش از آنچه تصور بکنیم به تک تک اعضای این جامعه در هر کسوتی و با هر گرایش فکری بسیار نزدیک است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای مجلس راباچاله میدان اشتباه گرفته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج