۳۷۸۹۸۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

رقابت نهایی دو جناح برای ریاست «بهشت»

«امروز» روز سرنوشت ساز خیابان «بهشت» خواهد بود. «مسجد جامعی» و «چمران» دو گزینه نهایی جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا پس ازگذشت یک سال از ریاست شورا به نام و سلوک «مهدی چمران، رئیس فعلی»، برای سال آخر بار دیگر رودرروی هم قرار می‌گیرند تا رأی‌های سفید هر دوجناح و رأی ۴ نفر از اعضای مستقل، نتیجه انتخابات امروز را همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دهد!

روزنامه ایران: «امروز» روز سرنوشت ساز خیابان «بهشت» خواهد بود. «مسجد جامعی» و «چمران» دو گزینه نهایی جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا پس ازگذشت یک سال از ریاست شورا به نام و سلوک «مهدی چمران، رئیس فعلی»، برای سال آخر بار دیگر رودرروی هم قرار می‌گیرند تا رأی‌های سفید هر دوجناح و رأی ۴ نفر از اعضای مستقل، نتیجه انتخابات امروز را همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دهد!

انتخاباتی که البته ممکن است تحت تأثیر گزارش سازمان بازرسی کشور درباره تخفیف و تقسیط‌های میلیاردی محمد باقر قالیباف، شهردار تهران، نتیجه متفاوت و دور از معادلات مرسوم را رقم زده و کفه پیروزی اصلاح‌طلبان را سنگین‌تر کند، اگرچه نباید از رایزنی اصولگرایان برای انتخاب دوباره «آقای رئیس» هم غافل شد و یک رأی بیشترجامعه اصولگرایان را نادیده گرفت!اصلاح‌طلبان در این دوره۱۳ رأی و اصولگرایان ۱۴ رأی مشخص دارند. چهار ورزشکار شورای شهر هادی ساعی، عباس جدیدی، علیرضا دبیر و حسین رضا‌زاده می‌توانند در انتخاب رئیس شورا تعیین کننده باشند.

محسن سرخو، عضو شورای شهر تهران درباره نتیجه نهایی انتخابات امروز، با بیان اینکه گزینه قوی‌تر آقای مسجد جامعی است به «ایران» می‌گوید: ما انتظار داریم که اکثریت اعضا به «مسجد جامعی» رأی بدهند چراکه ایشان در سال اول شورای چهارم با تدوین برنامه ۵ ساله دوم شهرداری تهران کار بزرگی انجام داد و باعث شد اهداف کمی و کیفی برای شهرداری پیش‌بینی شود. بنابراین امیدواریم در سال آخر هم ایشان در صحن ریاست شورا پایش این کار را انجام دهند و بتوانیم گزارش پیشرفت برنامه را به استحضار مردم برسانیم.

محمد مهدی تندگویان، نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران هم در این باره با ابراز امیدواری از انتخاب آقای مسجد جامعی برای ریاست شورا می‌گوید: ما برای انتخاب آقای مسجد جامعی امسال بیشتر از «مستقل ها» روی «رأی‌های سفید» وقت گذاشتیم، براین اساس توانستیم با برخی از اعضای جامعه اصولگرایان وارد مذاکره شده و آنها را که متقاعد بودند قانع‌تر کنیم. البته فکر می‌کنم اقبال برخی اعضا نسبت به آقای چمران کمتر از قبل شده باشد و در مجموع جمع‌بندی مثبتی از انتخابات این دوره دارم.

وی با بیان اینکه شانس انتخاب مسجد جامعی این دوره قوی‌تر از قبل است، می‌گوید: پیش‌بینی ما هم حضور ایشان در سال آخر ریاست شورای چهارم است، البته پیش از این درباره اجماع رأی سفیدها امیدوار نبودم اما بعد از صحبت‌هایی که در این چند روز انجام شد و شاید هم بعد از ارائه گزارش سازمان بازرسی کشور درباره «تخفیف و تقسیط ها» نظرم تغییر کرد.

چمران رئیس باقی می‌ماند

اگرچه جناح اصلاح‌طلب همه تلاش خود را بر همراه کردن برخی اعضای اصولگرا (که موافقت چندانی با عملکرد چمران ندارند)، گذاشته اما اظهارنظر برخی اعضا همچون پرویز سروری نشان می‌دهد که جامعه اصولگرایان، اعتقاد و اطمینان زیادی به پیروزی مهدی چمران در سال آخر دارند.رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران دراین باره می‌گوید: تغییر چندانی در هیأت رئیسه شورای شهر ایجاد نمی‌شود و چمران به عنوان رئیس شورا باقی می‌‌ماند.سروری در گفت‌و‌گو با تسنیم درباره انتخابات امروز هیأت رئیسه شورای شهر تهران اضافه می‌کند: دلیل آن نیز عملکرد مثبت، علمی و غیر سیاسی هیأت رئیسه بویژه چمران است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در رابطه با چهارمین دوره از انتخابات ریاست شورای شهر به مهر گفت: ریاست شورا باید صبوری و پختگی بالایی برای اداره شورا در سال آخر داشته باشد.مرتضی طلایی همچنین درباره آرای ورزشکاران برای ریاست شورای شهر گفت: عده‌ای در تلاش هستند با عناوینی همچون «رأی اجاره ای» ورزشکاران را در موقعیت خاصی قرار داده و آنها را عصبی کنند اما واقعیت آن است که رأی تک تک اعضای شورای شهر تعیین رئیس شورا است و ورزشکاران شورا نیز مواضع صریح و شفافی در این رابطه دارند.

«حافظی» کاندیدای نایب رئیسی شورای شهر

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران از کاندیدا شدن خود برای نایب رئیسی شورای شهر تهران خبر داد.

رحمت‌الله حافظی با اشاره به انتخابات هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران می‌گوید: برای نایب رئیسی شورای شهر تهران کاندیدا خواهم شد.البته او خودش را مستقل و فارغ از هر دو جناح معرفی کرده است، با این حال گمانه زنی‌ها نشان می‌دهد که امروز «مرتضی طلایی» به عنوان کاندیدای جناح اصولگرا و «احمد حکیمی پور» هم از طرف اصلاح‌طلبان برای این سمت پیشنهاد داده شوند.

موضع چمران درباره واگذاری‌های شهرداری

رئیس شورای شهر تهران درباره اخبار منتشر شده مبنی بر واگذاری غیرقانونی املاک به افراد ویژه به فارس گفت: تصمیم گرفته شده که در این رابطه اعضایی که به آنها تهمت زده شده شکایت رسمی کنند. بنده به عنوان رئیس شورا، برای کل شورا ناراحت هستم و باید از‌ شأن و جایگاه شورا حمایت کنم.مهدی چمران افزود: نمی‌پذیرم که یک عده‌ای بیایند و به چند نفر شورایی دیگر دروغ و اتهام ببندند و این افراد فرقی نمی‌کنند که چه کسانی هستند.

وی گفت: اینکه عده‌ای از اعضای شورا پایشان وسط کشیده شده، بویژه اینکه از یک جناح سیاسی خاص بوده، یک حرکت کاملاً توطئه‌آمیز و قابل تأمل است، این حرکت به نظر بوی حرکت سیاسی را می‌دهد و غیرمنصفانه و غیراخلاقی است.

وی افزود: حمایت از کارکنان شهرداری به صورت آیین‌نامه به عهده شهرداری گذاشته شده، مثلاً ۲۰ درصد برای خانه‌دار شدن از تعاونی تخفیف بگیرند یا شهردار اختیار دارد که تخفیف را بیشتر بدهد، چنین مصوبه قانونی در دوره سوم شورا بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج