۳۷۸۹۵۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مجموعه امید

به تیم ملی ایران زل می زنیم و تغییر نسل را به وضوح لمس می کنیم. یک دگردیسی کامل در جمع پسران کی روش رخ داده.

ایران ورزشی: به تیم ملی ایران زل می زنیم و تغییر نسل را به وضوح لمس می کنیم. یک دگردیسی کامل در جمع پسران کی روش رخ داده. تیمی که از گذشته نه چندان دورش در جام جهانی با روند شتاب آلودی تغییرات را آغاز کرد و دامنه آن روز به روز گسترش یافت تا جایی که از ترکیب تیمی که دو سال پیش در برزیل به میدان رفت، حالا باید ذره بین برداشت و نفرات آن را در تیم ملی جست وجو کرد. تیم ملی آشکارا پوست انداخته و این پوست اندازی در تمامی نقاط زمین به چشم می آید. دیگر برای یافتن نام های جدید نیازی نیست که با چشمان مسلح و با ریزبینی ترکیب تیم ملی را زیر و رو کنیم و در کاوش های خود به دنبال یک نام تازه و هیجان انگیز باشیم. دگردیسی تیم ملی امروز به اندازه ای روشن و عیان است که با چشم بسته نیز می توان آن را لمس کرد. تیمی لبالب از جوانان باطراوت و باانگیزه که جای خود را در دل مربی سختگیری چون کی روش باز کرده اند و برای حضور در ترکیب اصلی عطشی سیری ناپذیر دارند.

در این مجموعه تازه، جایگاه پدیده های لیگ نیز محفوظ است و کی روش برخلاف گذشته که تنها نگاهش معطوف خارج از مرزهای ایران بود، نیم نگاهی هم به لیگ و ستاره هایش انداخته. سرمربی ایران اگرچه مثل همیشه زیربنای تیمش را بر پایه لژیونرهای ریز و درشت گذاشته اما گوشه چشمی هم به لیگ داشته و به اندازه کافی نیز این ساختمان نوساز را با تک ستاره های داخلی تکمیل کرده تا یک ترکیب نسبتا کامل را داشته باشیم. آنچه یک دلخوشی امیدوارکننده محسوب می شود.

در هیاهوی جولان ستاره های تازه وارد، اما یک واهمه مستتر نیز ته دلها را خالی می کند و به رویاهای دور و نزدیک هاشور می زند. هر اندازه که بابت تغییر نسل و حضور ستاره های جدید، ذوق می کنیم، از خلا تجربه در ترکیب نونوار تیم ملی دلشوره داریم. تجربه ای که در مسیر سنگلاخی و پرپیچ و خم صعود به جام جهانی در بزنگاه های کلیدی یک پیش نیاز بزرگ است. آنجا که تفاوت ها در میلی مترها مشخص می شود و تجربه همان عنصر تعیین کننده ای است که این میلی مترها را در برمی گیرد.

مرور گذشته دور و نزدیک و سابقه ما در ادوار جام جهانی نشان می دهد که این عنصر تا چه اندازه کلیدی و سرنوشت ساز است. آنجا که صعودهای یک در میان به جام جهانی را مرور می کنیم و سال های ناکامی را به یاد می آوریم که یکی از دلایل آن همین پوست اندازی بعد از جام جهانی قبلی بوده است. اتفاقی که امروز هم در تیم ملی شاهد آن هستیم و همین سایه های تردید را بیشتر می کند.

با این وجود تمامی دلشوره ها و تردیدها زمانی رنگ می بازند که نگاهمان از مستطیل سبز و جوان های تازه وارد آن به سمت نیمکت میل می کند. جایی که کارلوس کی روش ایستاده. مرد سرد و گرم چشیده ای که با یک چمدان تجربه و البته فراست، همانند یک فرمانده تمام عیار پسران جوانش را کنترل و هدایت می کند.

این تجربه و این ابهت و کاریزما و آن نگاه تیزبین و جدیت و جان سختی کی روش کافی است تا ته دلمان قرص شود. قرص از اینکه صعود به جام جهانی با این پسران تازه کار هم امکان پذیر و در دسترس است و برای نخستین بار یک صعود متوالی به جام جهان نما را تجربه خواهیم کرد. با کی روش، بلیت روسیه از همین حالا قطعی شده. چون خلبان این هواپیمای نونوار اوست و خوب می داند چگونه آن را در فرودگاه مسکو به زمین بنشاند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج