۳۷۸۹۴۷
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

آدرس اشتباه در جیب کیمیا

پولادگر به همراه تکواندوکاران ایران به کشور برمی‌گردد؛ او دلگرم از مدال تاریخی کیمیا علیزاده که تنها مدال تاریخ زنان ایران در المپیک است، در فرودگاه، جملاتی را که خطاب به ایرانی‌های جمهوری آذربایجان به کار برده، تکرار می‌کند و از درخشش کیمیا علیزاده بی‌وفقه حرف می‌زند.

روزنامه شرق: «متأسفم برای کسانی که با پول مردم (ایران) رشد کرده و مثل مزدور به کشورهای دیگر می‌روند و در رویدادی بزرگ جلوی چشم مردمان ایران روبه‌روی یک هموطن می‌ایستند. پول چقدر ارزش دارد؟».
سرآغاز انحراف تکواندو از مسیر اصلی، همین جمله بود؛ جایی که محمدرضا پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندوی کشورمان، ناکامی مردان هوگوپوش ایرانی در بازی‌های المپیک ریو را توجیه کرد. پولادگر در حمله‌ای عجیب به میلاد بیگی و رضا مهماندوست، تکواندوکار و مربی ایرانی تیم جمهوری آذربایجان تاخت تا ضعف مفرط فنی و غیرفنی تکواندوکاران ایرانی را بپوشاند. صدالبته که پولادگر با «مزدور»خواندن ایرانی‌های جمهوری آذربایجان، هم مسیر را اشتباه رفت و هم به‌جای آرام‌کردن فضای ملتهب تکواندو، آتش‌بیار معرکه‌ای عجیب شد که بعدها «بازنده اصلی» و «ناکام المپیک» ریو لقب گرفت.
فلش‌بک اول: رضا مهماندوست سابقه درخشانی در عرصه مربیگری تکواندوی ایران و جهان داشت که مطرح‌کردنش در این مبحث نمی‌گنجد ولی مهماندوست در شرایطی که دو فرزند بیمار داشت، از سوی محمدرضا پولادگر از تیم ملی تکواندو ایران رانده شد. مهماندوست که برای خرج فرزندان بیمارش سختی زیادی کشیده بود، حتی از پس تهیه طلب ١٣‌میلیون‌تومانی‌اش از فدراسیون تکواندو و شخص پولادگر برنیامد. نتیجه آن شد که یکی از فرزندان مهماندوست مقابل دیدگانش، جان داد و درگذشت، ضربه روحی‌ سختی که تصورش هم غیرممکن است. به گفته مهماندوست، پولادگر، جو را علیه او طوری مسموم کرده بود که هیچ تیمی در ایران اجازه همکاری با سرمربی سابق تیم ملی را نداشت. تنها راهی که پیش‌روی رضا مانده بود تا جان دومین فرزندش را نجات دهد، قبول‌کردن پیشنهادات خارجی‌اش بود. رضا مهماندوست در نهایت سرمربی تیم ملی جمهوری آذربایجان شد و در جایی که تکواندو ایران ناکام مطلق بود، او توانست یک طلا و دو برنز برای آذربایجانی‌ها به دست آورد. افلاکی، یار شفیق مهماندوست در صحبت‌هایی که تسنیم منتشر کرده بود مدعی شده رضا مهماندوست حالا از مسئولان جمهوری آذربایجان چهار ‌میلیارد تومان فقط پاداش می‌گیرد. مهماندوست تنها طلای کاروان جمهوری آذربایجان در المپیک ٢٠١٦ ریو را به دست آورد و درست از سوی پولادگری که او را از تیم ملی ایران طرد کرده بود، «مزدور» خوانده شد.

به کیمیا آدرس اشتباهی دادند

پولادگر به همراه تکواندوکاران ایران به کشور برمی‌گردد؛ او دلگرم از مدال تاریخی کیمیا علیزاده که تنها مدال تاریخ زنان ایران در المپیک است، در فرودگاه، جملاتی را که خطاب به ایرانی‌های جمهوری آذربایجان به کار برده، تکرار می‌کند و از درخشش کیمیا علیزاده بی‌وفقه حرف می‌زند. این همه تعریف و تمجید اثرش را جای دیگری می‌گذارد. کیمیا، دختر ١٨ساله تکواندو ایران که به گواه بسیاری از کارشناسان امر، یکی از پدیده‌های ورزش ایران است، راه «آدرس اشتباهی» که به او داده‌اند را می‌رود. علیزاده درست پس از تنشی که رئیس فدراسیونش به بار آورده، با تنشی جدید-خواسته یا ناخواسته، با توصیه کسی یا بدون مشورت با کسی- و با «قربانی‌کردن» خودش فشار را از روی شانه‌های رئیس فدراسیون تکواندو ایران به صورت موقتی هم که شده برمی‌دارد. او پس از کسب مدال برنز در بازی‌های المپیک ریو، ویدئویی منتشر می‌کند و به‌صراحت می‌گوید که «کادر فنی نقشی در موفقیتش نداشته است». همین جمله آغازی می‌شود بر جدالی دیگر. این بار کسی جملات وحشتناک رئیس فدراسیون تکواندو را تکرار نمی‌کند و همه انگشت را به سمت «کادر فنی قبلی» کیمیا علیزاده نشانه رفته‌اند. کادر فنی سابق یک نفر بیشتر نیست: مینو مداح. مربی زحمتکشی که درست سه ماه مانده به شروع بازی‌های المپیک از سوی فدراسیون تکواندو به او خبر می‌دهند کیمیا علیزاده نیاز دارد با مربی دیگری - مهرو کمرانی، مربی فعلی کیمیا علیزاده - کار کند!

فلش‌بک دوم: «سه سال است که برای تیم ملی زحمت کشیده‌ام و مدام در اردو و تمرین بودم. برای فدراسیونی که این همه سابقه دارد، متأسفم چون نمی‌دانم با چه برنامه و تفکری این کار را کردند. تمام زحمات من نادیده گرفته شد. مربی‌ای که سه ماه آمده بود را جایگزین من کردند». این بخشی از صحبت‌های مینو مداح است که اوایل اردیبهشت و زمانی که به او خبر داده‌اند دیگر مربی کیمیا علیزاده نیست، به ایسنا گفته. مداح در شوک بزرگی است که فدراسیون تکواندو و شخص پولادگر به او داده؛ او که اولین مدال طلای گرندپری، اولین طلای یونیورسیاد و اولین مدال جهانی کیمیا را به دست آورده، به همین راحتی کنار گذاشته می‌شود تا مربی دیگری -که همه منفعل‌بودنش در بازی‌های المپیک ریو را دیدند- جایگزینش شود. مداح البته می‌گوید: قبلا هم کاری کرده‌اند که دوسال‌ونیم از تیم ملی دور شوم.

باز هم باید به کسی گفت «مزدور»!

پولادگر پس از آرام‌شدن نسبی تنشی که علیزاده به وجود آورده بود، دوباره درباره جملات شاهکاری که استفاده کرده، اظهارنظر و از شرایط روحی بدی که در آن قرار داشته، صحبت می‌کند. او با این حال حاضر نمی‌شود از دو ایرانی تیم جمهوری آذربایجان عذرخواهی کند و خیلی کلی از «مردم ایران» بابت اظهارنظرش (ظاهرا فقط خطاب به مهماندوست) عذرخواهی می‌کند! فرار رو به جلوی رئیس فدراسیون تکواندو با این حال بعید است راه به جای تازه‌ای ببرد چون ظاهرا با راهی که در پیش گرفته به نظر می‌رسد در آینده‌ای کوتاه باز هم مجبور شود «یک ایرانی را که خودش رانده مزدور خطاب کند»! پولادگر، مینو مداح، با آن سابقه درخشان را از کار برکنار کرده و ظاهرا شرایطی برایش به وجود آورده مشابه با شرایط رضا مهماندوست؛ مداح اجازه حضور در بازی‌ها به‌عنوان سرپرست و ناظر (به ادعای خودش) را هم ندارد و این مورد را فرمایشی از سوی فدراسیون می‌داند. حالا اگر فردا مینو مداح مربی تیمی خارجی شد و سر بزنگاه یکی از تکواندوکاران ایرانی را برد، آن وقت «مزدور» جدیدی در تکواندو دنیا متولد خواهد شد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این آقا چرا استعفا نمیده مگه فدراسیون ارث باباشه چرا هیچ نهادی به اینا نظارت نمیکنه این کاره نیستی داداش من تحویل بده یکی دیگه که هم عرضشو داشته باشه هم شخصیتشو

    • بدون نام

      چرادکش نمی کنن این مزدور خائن وطن فروش عزیز من برو.....................

    • بدون نام

      چرا رییس های فدراسیون مادام العمر هستند؟یعنی بهتر از این ادم پیدا نمیشه؟!اقایون ساعی و کرمی.....کجا هستند؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج