۳۷۸۵۸۷
۲۱ نظر
۵۰۰۸
۲۱ نظر
۵۰۰۸
پ

اقساط جدید وام‌ ۸۰ تا ۱۶۰ میلیونی مسکن

با کاهش مجدد نرخ سود تسهیلات مسکن از این پس سودهای پرداختی برای وام‌های صندوق پس‌انداز یکم (خانه‌اولی‌ها) تک رقمی و به ۹.۵ درصد می رسد که در این شرایط وام های این بخش ارزانتر از قبل در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری ایسنا: با کاهش مجدد نرخ سود تسهیلات مسکن از این پس سودهای پرداختی برای وام‌های صندوق پس‌انداز یکم (خانه‌اولی‌ها) تک رقمی و به ۹.۵ درصد می رسد که در این شرایط وام های این بخش ارزانتر از قبل در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهور امروز از تحقق وعده تک رقمی شدن نرخ سود در تسهیلات وام مسکن خبر داده است. این اعلام روحانی شامل تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم بوده و وام‌های ۸۰ تا ۱۶۰ میلیون تومانی که نیاز به سپرده‌گذاری دارد را شامل می‌شود.

در حالی نرخ سود تسهیلات صندوق پس‌انداز کاهش می یابد که از خردادماه سال گذشته که این صندوق راه‌اندازی شده تا کنون با ریزش حدود ۴.۵ درصدی نرخ سود همراه بوده به طوری که از حدود ۱۴ درصد به ۹.۵ درصد رسیده است. در پایان سال قبل با کاهش نرخ سود در شبکه بانکی به ۱۸ درصد، بانک مسکن نیز نرخ سود تسهیلات این بخش را به ۱۳ درصد رسانده بود که در تیرماه امسال با تغییر دوباره در نرخ سود و ریزش آن به ۱۵ درصد، سود در صندوق پس‌انداز یکم نیز به ۱۱ درصد کاهش یافت. با این حال به دنبال انتقادات نسبت به بالا بودن سود وام مسکن و مشکلات موجود در پرداخت اقساط و سود کلی این تسهیلات چندی پیش بود که بت‌شکن -مدیرعامل بانک‌مسکن - وعده تک رقمی شدن نرخ سود تسهیلات در صندوق پس‌انداز یکم و همچنین آمادگی برای کاهش سود تسهیلات از محل خرید اوراق را مطرح کرد.

تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم که خاصه خانه اولی‌ها است در دوبخش پرداخت می شود؛ اول گروهی که هم زوجین و هم غیرزوجین را شامل شده و تسهیلات آن ۸۰ میلیون برای تهرانی‌ها، ۶۰ میلیون برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و ۴۰ میلیون تومان هم برای سایر مناطق است. گروه دوم هم زوجین هستند که چندی پیش بانک مسکن این تسهیلات را در این سه بخش برای زوجین به طور خاص افزایش داد و به ترتیب براساس مناطق جغرافیایی به ۱۶۰، ۱۲۰ و ۸۰ میلیون تومان رساند.

اقساط وام‌ها کم شد

گرچه هنوز مشخص نیست که سودهای جدید از چه زمانی در پرداخت تسهیلات مسکن اعمال خواهد شد؛ اما محاسبات نشان می‌دهد که با سود ۹.۵ درصدی اختصاص یافته به وام‌های صندوق پس‌انداز یکم و بازگشت ۱۲ ساله، متقاضی وام ۸۰ میلیونی ماهانه حدود ۹۳۰ هزار تومان قسط و در مجموع ۵۴ میلیون تومان سود به بانک مسکن برمی‌گرداند. همچنین برای وام ۶۰ میلیونی ماهانه حدود ۷۰۰ هزار تومان و سودمجموع ۴۰ میلیون تومان و برای وام ۴۰ میلیونی که اقساط نزدیک ۴۶۰ هزار تومانی دارد سود کل ۲۷ میلیون تومانی تعیین می‌شود.

اما برای زوجین تغییرات سود به این ترتیب است که متقاضیان وام ۱۶۰ میلیونی باید ماهانه تا یک میلیون و ۸۶۰ هزار تومان قسط پرداخت کرده و در مجموع ۱۰۰ میلیون تومان سود بپردازند. همچنین وام ۱۲۰ میلیونی زوجین نیز اقساط ماهانه یک میلیون ۴۰۰ هزار تومانی و سود مجموع ۸۱ میلیون تومان را در بر می‌گیرد.

این در حالی است که با سود ۱۱ درصد قبلی، ‌ سود مجموع وام ۱۶۰ میلیونی تا ۱۲۸ میلیون تومان و قسط ۲ میلیون تومانی بود. برای وام ۱۲۰ میلیون تومانی هم باید تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قسط و سود مجموع ۹۶ میلیون تومانی پرداخت می شد. وام ۸۰ میلیونی نیز قسط یک میلیونی و سود نزدیک به ۶۴ میلیون تومان را شامل می شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • منم

      از کجا بیارم

      پاسخ ها

      • ali

        اخه ای بی.... قانون کار توی این کشوره چنده ؟؟؟؟
        چطور میای اقساد نمیدونم 1/5 میلیونی میزای ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        مسخره ها

    • اکبر

      پس ما که 12 میلیون اوراق خریدیم تا 70 میلیون وام بگیریم .. که باید 160 میلیون سود برگردونیم.

    • مریم

      هنوز سودها بالاست، برای رفع همیشگی معزل مسکن سودها بیش از این باید کاهش پیدا کنه. دو ساله عقد هستم به خاطر این مشکل، همسرم فوق لیسانس برق داره و منم دانشجوی دکترا. مشکلات مالی همه تمرکزمون رو گرفته، با این وضعیت خانه دار شدن برامون یک منبع استرس شده. چرا کسی به فکر این مردم نیست؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درد شما درد همه ملت ماست...فارغ التحصیل های بهترین دانشگاه های ایران دارن فشارهای زیادی رو تحمل میکنن.کاش یه کم به فکر ما جوونا بودن

    • بدون نام

      پس بانگهای دیگه چی می شوند وچقدر سود میگیرند

    • بابک

      خدایش این بی انصافیه . برای خریداران اوراق هم باید این اعمال شود . حداقل از ابتدای سال 95. چرا واقعا برای اوراق اعمال نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • حقیقت

      فریب نخورید .روحانی با این ترفند برای انتخابات داره رای جمع میکنه .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ... احمدی نژاد با این همه اختلاس و بدبختی هایی که به بار آورده و با وعده یارانه 250 هزار تومنی دوباره خام این مرد باشید.

      • بدون نام

        همشون سر تا پا یه کرباسن همش بازی سیاسی هست بابا

    • بدون نام

      بانک جیب ادم رو میزنه

    • بدون نام

      اگر بانک مسکن منحل شود و سایر بانک ها وارد اعطای وام مسکن شوند ، هم رکود کم میشود هم مشکل مسکن بهتر حل می شود رانت بانک مسکن بی نظیر است.

    • بدون نام

      ما که دیگه داغون شدیم با مستاجری 10 سال از این خونه به اون خونه . اجاره خونه بالا . آخه اونی که وام میگیره باید توانایی پرداخت داشته باشه از این ور وام بگیریم خونه بخریم ی سال بعد خونه رو بفروشیم وام رو کمپلت تسویه کنیم . اینا دلشون واسه قشر ضعیف نسوخته فقط خودنمایی

    • علیرضا

      ماشاله سود بانکی هم که بیداد میکنه چرا باید مردم را با وام دادن سرکیسه کنند؟ دولت با این کارش یه جوری داره کاسبی میکنه . اصل وام که بر میگیرده سودش برای کی هست؟

    • امین

      با این حقوق ها کاملاً اقساط منطقی هست !!! کسی که دریافتی ماهانه اش یک میلیون نمیشه حداقل باید 980 هزارتومن قسط بده ! ممنون بابت این ابتکارتون !!!

    • علی

      .. با این وام هاتون.

    • dیونس

      وام نگیریم سنگین تریم. یعنی چی یه وام رو بگیری چند برابرشو پس بدی. این نه شرعیه و نه قانونی . تو دین ما سود بیشتر از 4 درصد ربا محسوب میشه. نمیدونم چرا کسی رسیدگی نمیکنه به این اوضاع بانکداری ما.

    • صمد از تبریز

      اخ کدام خانه اولی می تواند این همه قسط پرداخت کند چطوری یه زوج جوان می تواند ماهانه دو میلیون پرداخت کند مگر اینکه از باباها پول کلانی برسد که در ان صورت هم نیازی به این وام سنگین نخواهند داشت

    • بدون نام

      من نمیدونم چراپولی که بابت خریداوراق مشارکت پرداخت میشه راجزو حساب نمیارنندیعنی به جای اون ماچ قبوله

    • بی نام

      اونی خونه اولیه خب معلومه حقوقش رومرزیک تومن یک وپونصدحالابیادیک تومن قسط وام بده خخخخ.شماجیب مارونزنیدوام نمیخایم

    • Yassin

      همه ریخ.تن تهران، توقع هم دارن همه همان روز اول صاحب خانه بشن!!!
      اگر قرار بود همه صاحب خانه بشن توی تهران که الان تهران جای راه رفتن هم نبود
      همه اول زندگی توقع صاحب خانه شدن
      صاحب ماشین و...
      عزیز من
      من خودم بعد از 12 سال مستاجری، با بدب.ختی و وام تازه یه خانه 75 متری همین اطراف پیروزی خریدم.
      هم خودم و هم همسرم فوق لیسانس داریم، از صبح تا غروب هم کار میکنیم.
      ضمنا هر چی هم خواستین من.فی بدین، این نظر من بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج