۳۷۸۴۳۸
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

طنز؛ گوزن می‌خواهی چه کار؟

آیدین سیارسریع در روزنامه ایران نوشت:

گزارشی بتازگی در مطبوعات و رسانه‌ها دیده می‌شود که به موضوع خرید و فروش حیوانات در ایران اختصاص دارد. خبرنگار از فروشنده می‌پرسد چطور می‌شود شیر را در خانه نگه داشت و فروشنده می‌گوید خیلی راحت! پول که داشته باشی هر حیوانی را که بخواهی می‌توانی به دست بیاوری. وارد جزئیات گزارش که می‌شوی می‌بینی ریچ کید بودن چه عوارض خطرناکی می‌تواند داشته باشد. این بزرگواران که دیگر نمی‌دانند چه خاکی باید بر سر پول پدر بریزند ،ده‌ها میلیون تومان خرج می‌کنند تا حیوان بیچاره را از جنگل‌های آفریقا و آمازون بیارند تو استخر خودشان و باهاش بازی کنند!
یعنی آن حیوان درنده بدبخت که در شاخ آفریقا برای خودش بروبیایی داشت و آن گربه سان خطرناکی که همه به سبیلش قسم می‌خوردند حالا باید صبح تا شب بنشینند توی ویلای ریچ کید مورد نظر و صحنه مشمئزکننده‌ای را شاهد باشد که یک بچه سوسول بهشان می‌گوید گوگولی مگولی! هاپوشکولی! تحقیقات نشان داده که «گرگ» به تعداد بالایی در تهران خریداری می‌شود.
من نمی‌دانم واقعاً پیش خودشان چه فکری می‌کنند که گرگ می‌خرند. احتمالاً فکر می‌کنند گرگ هاپویی است که خشن‌اش جذاب‌تر است. شواهد نشان می‌دهد این ریچ کیدهای بزرگوار بعد از خرید گرگ از ترس به زردی پاییز می‌گرایند و بعد از بردن حیوان به دامپزشکی می‌گویند: یه چیزی بزن آروم شه، اینجوری من اصلاً نمی‌تونم. گرگ ایشالا از هستی ساقطت کند که حیوانی که در روز کیلومترها باید بدود تا آرام شود را می‌آوری توی حیاط خانه ول می‌کنی! از دیگر حیواناتی که تقاضا شده است می‌توان به گوزن اشاره کرد. واقعاً یک انسان گوزن را می‌خواهد چه کار کند؟ الف) چون در باغ وحش گوزن گیر نیاورده که با سنگ منقرضش کند می‌خواهد بخرد و بیندازد در خانه که دق کرده و منقرض شود. ب) حساب کرده دیده گوزن ارزان‌تر از چوب لباسی در می‌آید. ج) با شقایق (گلش البته) می‌خواهد جفت بیندازد تا به منکران ثابت کند گوزن به شقایق (جمع شقیقه) ارتباط دارد.

به هرحال بنده پیشنهاد می‌کنم به جای اینکه آن حیوانات بخت برگشته را از جنگل و کوه و صحرا بیاوریم ایران، این ریچ کیدهای ناناز و شامپوسکولی را بفرستیم آفریقا که هم از نزدیک هرچقدر دلشان می‌خواهد جک و جانور ببینند هم کشور از دستشان راحت شود. مسئولان به این پیشنهادها فکر کنند لطفاً!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احسنگ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج