جاباما
۳۷۵۳۷۲
۵۰۴۴
۵۰۴۴
پ

شهر پر جنب و جوش

با قلب تپنده اکوادور آشنا شوید

گوایاکیول نه تنها قلب تپنده تجاری اکوادور است؛ بلکه شهر پر جنب و جوشی است که هر روز بر اعتماد به نفسش افزوده می‌شود. بزرگ‌ترین شهر اکوادور در حقیقت اصلی‌ترین بندر این کشور هم محسوب می‌شود و از دید جهانگردان به دروازه ورودی اکوادور معروف است.

وب سایت همشهری شش وهفت - فاطمه عسگری آزاد: گوایاکیول نه تنها قلب تپنده تجاری اکوادور است؛ بلکه شهر پر جنب و جوشی است که هر روز بر اعتماد به نفسش افزوده می‌شود. بزرگ‌ترین شهر اکوادور در حقیقت اصلی‌ترین بندر این کشور هم محسوب می‌شود و از دید جهانگردان به دروازه ورودی اکوادور معروف است.

در گذشته آژانس‌های مسافرتی از گوایاکیول به عنوان یک مقصد ثانوی استفاده می‌کردند،‌اما‌امروز با پیشرفت‌امکانات گردشگری یکی از شهرهای مطرح منطقه در زمینه جذب گردشگر شناخته می‌شود.
بخشی از بی اقبالی گردشگران به این شهر به بدنامی‌آن از نظر‌امنیت بر می‌گشت؛ زمانی گوایاکیول به عنوان خطرناک‌ترین شهر اکوادور معروف بود و به همین خاطر بسیاری از مردم برای نزدیک شدن به آن احتیاط می‌کردند،‌اما‌امروز با کمی‌احتیاط می‌توانید با خیال راحت از طبیعت بکر و جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی آن بهره مند شوید.
با قلب تپنده اکوادور آشنا شوید
هویت شهر بیش از هر چیزی به رودخانه ریو گوایس وابسته است در حالی که مرکز اصلی شهر در شاهراه اونیدا واقع می‌شود که محل کسب و کار کارمندان شهر محسوب می‌شود.
تعداد مراکز فرهنگی از جمله سالن‌های تئاتر، سینما و گالری‌های هنری در سال‌های اخیر افزایش بسیاری داشته و تاسیس چند دانشگاه به کلی چهره شهر را دستخوش تغییر کرده است. با توجه به نزدیکی جزایر گالایاگوس شما می‌توانید یک روز از سفرتان را هم به بازدید از این منطقه بی نظیر اختصاص دهید.
پر جمعیت‌ترین شهر اکوادور که یکی از بندرهای اصلی ‌آمریکای جنوبی در اقیانوس آرام شمرده‌می‌شود، نیمه اول سال آب و هوای گرم و در نیمه دوم با نسیمی‌خنک پذیرای مسافران است. اگر به بازیابی آرامش در طبیعت سرسبز و بکر علاقه مند هستید و دوست دارید در مراکز خرید مدرن ساعت‌هایی را سپری کنید یا حتی اگر دوستدار ماجراجویی در طبیعت هستید گوایاکیول می‌تواند مقصد ایده آلی برای شما باشد.

تقویم سفر

تا جایی که ممکن است گردشگران باید از سفر در فصل‌های بارانی به گوایاكیول که از دی آغاز و در فروردین پایان می‌یابد ، خودداری کنند. سفر به پرجمعیت‌ترین شهر اکوادور در این زمان به علت رطوبت و گرمای شدید هوا ممکن است آزاردهنده باشد. خوشبختانه در باقی فصل‌های سال گوایاکیول برای بازدید یک مقصد ایده‌آل محسوب می‌شود. در ماه اردیبهشت هوا کمی‌گرم است،‌اما این گرما هم آزاردهنده نخواهد بود. هر چه به سمت پاییز می‌رویم هوای شهر مناسب‌تر می‌شود. اگر آذر به این شهر سفر کنید از هوای دلپذیرش متعجب خواهید شد.

چگونه برویم؟

برای سفر به اکوادور ایرانیان نیاز به اخذ ویزا ندارند و می‌توانند به مدت 90 روز در این کشور اقامت داشته باشند. روادید به محض ورود در فرودگاه صادر می‌شود و هزینه‌ای هم نخواهد داشت. برای رسیدن به گوایاکیول می‌توانید از خطوط هوایی آذربایجان، کی ال‌ام، قطر ایرویز و‌امارات استفاده کنید.
با قلب تپنده اکوادور آشنا شوید
تاکسی و متروویا

برای گردش در بندر اکوادور گزینه‌های بسیاری دارید،‌اما متروویا(Metrovia) که یک اتوبوس سریع و مدرن است بهترین گزینه برای‌تان خواهد بود. این سامانه حمل و نقل عمومی، شمال شهر را به جنوب و شرق آن را به غرب وصل می‌کند. شما می‌توانید هزینه را به دو صورت نقدی یا کارت الکترونیک پرداخت کنید.
از آنجایی که همه اتوبوس‌ها در تمام ایستگاه‌ها توقف نمی‌کنند بهتر است قبل از سوار شدن به كمك نقشه ایستگاه مسیرتان را مشخص کنید. استفاده از اتوبوس‌های داخلی برای گردشگران چندان توصیه نمی‌شود؛زیرا شلوغی بیش از اندازه و مسیرهای مبهم هم ممکن است برای‌تان دردسر ایجاد کند. تاکسی‌های زردرنگ وسایل مناسبی برای گردش در شهر است،‌اما حواس‌تان باشد که شب هنگام حتما سراغ تاکسی‌های مطمئن بروید.
گرچه در اطراف محیط‌های گردشگری پلیس‌ها‌امنیت را برقرار می‌کنند،‌اما باز هم احتیاط را در طول سفر رعایت کنید. از سوی دیگر تاکسی‌ها علاقه دارند پول بیشتری از گردشگران بگیرند. بنابراین بهتر است قبل از سوار شدن در مورد قیمت توافق یا از روشن بودن تاکسی متر اطمینان حاصل کنید.
با قلب تپنده اکوادور آشنا شوید
پیش به سوی خرید

یکی از لذت‌های سفر به اصلی‌ترین بندر اکوادور خرید است؛ از اجناس محلی و صنایع دستی گرفته تا خرید از بازارهای لوکس و مدرن .در این شهر هر چیزی را که بخواهید می‌توانید با قیمت و کیفیت مناسبی بیابید. از آنجایی که خرید یکی از قسمت‌های مهم سفر را تشکیل می‌دهد در ادامه شما را با بهترین بازارهای این شهر آشنا می‌کنیم.

بازار صنعتگران: این بازار در مرکز شهر واقع شده است و بیش از ۱۷۰ مغازه دارد. بازار صنعتگران در حقیقت یک بلوک کامل از شهر را اشغال کرده است. در داخل این بازار شما می‌توانید انواع صنایع دستی محلی ساخته شده از مواد مختلف از جمله سفال، چرم، جواهر و پارچه را بیابید. در این بازار دنبال هر چیزی که بگردید پیدا خواهید کرد؛ از صنایع دستی گرفته تا غذای محلی. صاحبان مغازه دوست دارند با توریست‌ها ارتباط برقرار کنند و این بخشی از لذت‌های خریدتان خواهد بود.
با قلب تپنده اکوادور آشنا شوید
بازار گل: یکی دیگر از مراکز خرید جذاب شهر بازار گل است؛ بازاری که در آن زیبایی‌های طبیعی گل‌ها و گیاهان رخ نمایی می‌کند . بنابراین شما می‌توانید انواع مختلف گیاهان منطقه را در این بازار بیابید. بخش عمده گیاهان و میوه‌های این بازار از شهر ایبارا آورده می‌شود که برای جشنواره گلش شهرت بسیاری دارد.
بازسازی بازار گل بخشی از طرح بازسازی شهر بوده‌است. بنابراین تغییرات بسیاری را در این منطقه مشاهده خواهید کرد. دیوارها به تازگی رنگ و نقاشی و فروشنده‌ها تا حد زیادی ساماندهی شده‌اند. اگر از فروشندگان درخواست کنید حتما چند درصدی به شما تخفیف خواهند داد. تنوع گل‌های گرمسیری از انواع رز گرفته تا سوسن، ارکیده و اگزاتیک در این بازار وجود دارد.
با قلب تپنده اکوادور آشنا شوید
صنایع دستی: اگر به دنبال خرید صنایع دستی لوکس هستید بهتر است سری به مركادو آرتسانال(The Mercado Artesanal) بزنید. در این منطقه ۱۵۰ مغازه صنایع دستی وجود دارد که بخش اعظم صنایع دستی و آثار هنری اکوادور را در معرض فروش گذاشته است.
با قلب تپنده اکوادور آشنا شوید

بهترین مکان اقامت

بسیاری از بازدیدکنندگان حومه شمالی شهر را برای اقامت بر می‌گزینند،‌اما واقعیت این است که اقامت در این محدوده مزیت خاصی برای‌تان در بر نخواهد داشت. در عوض اگر محل اقامت شما در نزدیکی مرکز شهر باشد به جاذبه‌های شهر هم دسترسی بهتری خواهید داشت. به هر حال انتخاب با شماست،‌اما توجه داشته باشید هتلی که انتخاب می‌کنید از سامانه تهویه مناسبی برخوردار باشد تا در صورت گرمای هوا دچار مشکل نشوید.

امكانات ویژه

هتل شرایتون که در مقابل مرکز خرید دل سل و در پنج کیلومتری مرکز شهر واقع شده یکی از گزینه‌های مناسب اقامتی در شهر است. این هتل 5 ستاره با‌امکانات ویژه از قبیل استخر روباز، اینترنت پرسرعت و سالن تناسب اندام از مهمانانش پذیرایی می‌کند. اگر اهل ماساژ درمانی هستید در این هتل متخصصان بهترین خدمات را به شما ارائه خواهند کرد. رستوران لوفونته انواع غذاهای بین‌المللی را برای‌تان فراهم می‌کند . در کافه این هتل عصرها برنامه موسیقی زنده برپاست. برای اقامت در این هتل باید شبی 110 دلار بپردازید.

با قلب تپنده اکوادور آشنا شوید
مجلل و باشکوه

هتل جانسون تنها سه دقیقه از فرودگاه بین المللی شهر فاصله دارد و‌امکانات لازم برای اقامت در گوایاکیول را در اختیارتان می‌گذارد. این هتل مجهز به یک مرکز پرورش اندام و سلامت، اینترنت‌ ‌و پارکینگ رایگان است. اتاق‌های هتل هاوارد جانسون به شکل مجللی تزئین شده و دکوراسیون داخلی آن فریبنده است. تلویزیون کابلی، دستگاه قهوه ساز و میز کار در تمام اتاق‌ها وجود دارد. رستوران هتل با انواع غذاهای بین‌المللی و محلی از شما پذیرایی خواهد کرد. برای اقامت در این هتل 4 ستاره باید شبی 80 دلار بپردازید.
با قلب تپنده اکوادور آشنا شوید
در دسترس

گراند هتل در مرکز شهر واقع شده و دسترسی خوبی به مراکز گردشی شهر دارد. شاید نام اصلی هتل براساس مساحت زیاد آن انتخاب شده ‌باشد،‌اما به هر حال‌امکانات هتل برای مسافران مناسب است. این هتل مجهز به یک استخر، سالن بدنسازی روی پشت بام و سوناست. دو رستوران و یک کافه هم در آن وجود دارد. دکوراسیون داخلی هتل ساده و تا حدودی سنتی است. برای اقامت در این هتل 4 ستاره باید شبی 60 دلار بپردازید.
با قلب تپنده اکوادور آشنا شوید
مجهز و ارزان

هتل الکساندر در نزدیکی رودخانه و مرکز تجاری شهر واقع شده‌است. بنابراین مسافرانی که برای گردش یا‌امور تجاری به شهر ‌آمده‌اند می‌توانند با خیال راحت این هتل را انتخاب کنند. موکت‌های تیره هتل باعث شده اتاق‌های آن کمی‌کوچک‌تر از اندازه واقعی به نظر بیایند،‌اما اینترنت پرسرعت رایگان و سامانه تهویه مناسب این هتل را برای کسانی که بیشتر وقت‌شان را بیرون سپری می‌کنند و نمی‌خواهند هزینه زیادی متقبل شوند، مناسب کرده است. رستوران این هتل با انواع غذاهای محلی و بین‌المللی از مسافران پذیرایی می‌کند. برای اقامت در این هتل 3 ستاره باید شبی 30 دلار بپردازید.
با قلب تپنده اکوادور آشنا شوید
میگوی دوست داشتنی

شهر ساحلی گوایاکیول بهترین شهر برای صرف غذاهای دریایی در اکوادور است. مانند بسیاری از شهرهای‌ آمریکای جنوبی یکی از غذاهای محبوب در گوایاکیول ماهی مخلوط شده با آب مرکبات است. خورشت ماهی نیز غذای مشهور و خوشمزه این شهر محسوب می‌شود. از سوی دیگر اگر به دنبال غذاهای محلی نیستید می‌توانید انواع غذاهای بین المللی را هم در بزرگ‌ترین شهر اکوادور بیابید،‌اما توصیه ما این است که غذاهای محلی را از دست ندهید.
گرچه رستوران مارسیف ماریسکوریا کمی‌از مرکز شهر دور است،‌اما برای کسانی که به دنبال طعم خوب غذاهای محلی هستند قطعا یکی از بهترین رستوران‌های گوایاکیول محسوب می‌شود. در این رستوران اسپاگتی غذاهای دریایی را‌امتحان کنید که بسیار لذیذ است.

رستوران لو نوسترو(Lo Nuestro)یکی دیگر از رستوران‌های موفق اکوادور است که منوی فصلی دارد و بر حسب زمان سال انواع ماهی‌های لذیذ را سرو می‌کند. میگو نقش اساسی در منوی این رستوران بازی می‌کند؛ منویی که با انواع ادویه‌های محلی پخته شده و طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد.
رستوران آسیا د كوبا(Asia De Cuba) در منطقه مرکزی شهر واقع شده و شهرت خوبی برای طعم ویژه غذاهای آسیایی‌اش دارد. علاوه بر این فضای داخلی رستوران هم زیبا و دیدنی است. اگر دوست دارید تاثیر غذاهای هندی، تایلندی و پرویی را در آشپزی مردم آکوادور ببینید بهتر است سری به این رستوران بزنید.
با قلب تپنده اکوادور آشنا شوید
72 ساعت در بزرگ‌ترین شهر اکوادور

مهم نیست هدف شما از سفر به گوایاکیول چیست،چه دنبال تجارت باشید و چه برای گردش ‌آمده باشید، این شهر شما را شگفت زده خواهد کرد. شهری که با چشم‌اندازهای زیبای رودخانه مالکون -که به رودخانه گوایس می‌ریزد- تا حدود زیادی عاشقانه است و پارک‌ها و طبیعت اطراف آن ماجراجویانه. اگر علاقه مند به تاریخ و فرهنگ هستید، می‌توانید بخش مهمی‌از اکوادور را در این شهر بشناسید.
با قلب تپنده اکوادور آشنا شوید

روز اول

ماجراجویی در طبیعت

گوایاکیول بیشتر برای طبیعت شناسان جذابیت دارد؛ کسانی که از تماشای خزندگان لذت می‌برند و‌ آماده ماجراجویی در جنگل‌های بکر هستند.

رودخانه زیبا

مالکون ۲۰۰۰ یک گردشگاه عالی در‌امتداد ساحل رودخانه گوایس است.اینجا مکان محبوب گردشگرها و مردم محلی برای قدم زدن و بازیابی آرامش است. اگر از شلوغی شهر کلافه شده‌اید حتما سری به این منطقه بزنید. رشته‌ای از باغ‌های آراسته و حوضچه‌هایی در اطراف این گردشگاه قرار دارد که زیبایی آن را چند برابر کرده است. همچنین در این مكان می‌توانید مجسمه سیمون بولیوار و خوزه سن مارتین را که آزادی ‌آمریکای جنوبی مدیون آنهاست، ببینید. علاوه بر این تعدادی از عناصر زیبای معماری هم در اطراف این محدوده وجود دارد که نباید از آنها غافل شد.
با قلب تپنده اکوادور آشنا شوید
پارک خزندگان

پارک ایگوآنا(Iguana Park) گرچه از دور مانند بسیاری از پارک‌های شهری به نظر می‌رسد،‌اما درختان زیبا و مجسمه قدیمی‌سیمون بولیوار داخل آن حتما شما را به خود جذب خواهد کرد. اگر چند دقیقه داخل این پارک قدم بزنید از تماشای ایگواناهای غول پیکر شگفت‌زده خواهید شد. گرچه این خزندگان غول پیکر به تعامل با انسان عادت دارند،‌اما مسئولان پارک از آنها محافظت می‌کنند. اگر دوست دارید با آنها ارتباط برقرار کنید با خریدن یک انبه یا موز و دادن برش‌های کوچکی از آنها به این حیوانات بی‌آزار به خواسته‌تان خواهید رسید.
با قلب تپنده اکوادور آشنا شوید
تپه تاریخی

تپه سرو سانتا آنا(Cerro Santa Ana) که زمانی منطقه فراموش شده‌ای بود،‌امروز یکی از جاذبه‌های محبوب این شهر محسوب می‌شود؛ تپه‌ای که مملو از خانه‌های قدیمی‌قرن ۱۹ است و انگار چشم‌انداز پشت آن در سایه درختان نقاشی شده است. اگر از ۴۶۵ پله بالا بروید نمای شگفت انگیزی از فانوس دریایی مقابل‌تان سبز خواهد شد. در طول مسیر کافه‌ها و رستوران‌های جذابی برای از بین بردن خستگی‌تان نیز وجود دارد.
با قلب تپنده اکوادور آشنا شوید
روزدوم

اطراف شهر

گوایاکیول ساحل ندارد،‌اما از آنجایی که در نزدیکی اقیانوس آرام واقع شده است، می‌توانید سراغ سواحل اطراف شهر بروید یا از جزایر و جنگل‌های حومه شهر بازدید کنید.

ساحل پلایا

در ۶۰ کیلومتری شهر گوایاکیول ساحل پلایا قرار دارد که گزینه مناسبی برای گذراندن یک روز کامل است. در این ساحل می‌توانید از انواع تفریحات آبی لذت ببرید علاوه بر این که منظره زیبایی از اقیانوس را هم پیش روی‌تان دارید. ساحل پلایا یک مرکز مهم گردشگری است که با انواع کافه‌ها و رستوران‌ها از شما پذیرایی خواهد کرد.
با قلب تپنده اکوادور آشنا شوید
جنگل‌های سرو

جنگل‌های سرو بلانکو که در حومه گوایاکیول واقع شده از آخرین بقایای جنگل‌های خشک اکوادور است. با توجه به نزدیکی این منطقه به شهر، اسکان غیر قانونی و بهره برداری بی رویه باعث شده کل جنگل در معرض خطر قرار گیرد. قطع غیر قانونی درختان، آتش سوزی‌ و شکار بی‌رویه از خطراتی است که مردم منطقه برای این جنگل‌ها به وجود آورده‌اند،‌اما هنوز هم ۵۴ گونه پستاندار از جمله میمون، ۲۱ گونه خفاش و کواتی در این منطقه زندگی می‌کنند. ۲۱۹ گونه پرنده که هشت گونه آن در معرض انقراض جهانی است نیز در این جنگل خانه دارند.
با قلب تپنده اکوادور آشنا شوید
جزیره پرندگان

جزیره اسلا کورازون(SLA CORAZÓN) که‌امکان دسترسی به آن از طریق قایق‌های محلی مهیاست یکی از مکان‌های زیبا در نزدیکی گوایاکیول است. اگر به تماشای پرندگان در طبیعت زیبا علاقه مند هستید باید حتما سری به این جزیره شگفت انگیز بزنید. بعد از رسیدن به جزیره انتخاب با شماست؛ می‌توانید از قایق‌ پیاده شوید و در جنگل جزیره گشتی بزنید یا به قایق رانی اطراف جزیره ادامه دهید.
با قلب تپنده اکوادور آشنا شوید
روزسوم

گردش تاریخی

گوایاکیول از نظر تاریخی یکی از شهرهای مهم اکوادور به شمار می‌رود. شناسایی فرهنگ و تاریخ مردم و سبک زندگی روزمره آنها می‌تواند روز سوم سفرتان را خاطره انگیز کند.

کلیسای دوقلو

بازدید از کلیسای جامع دو قلوی گوایاکیول را که یکی از جاذبه‌های جدید مذهبی شهر هم به شمار می‌رود نباید از دست بدهید. ساختار معماری کلیسا نئوگوتیک است. روند ساخت کلیسا از سال ۱۹۳۷ آغاز شد و در سال ۱۹۵۰ پایان یافت. اگر به خرید صنایع دستی علاقه دارید در اطراف کلیسا دستفروشان بسیاری تلاش دارند تا محصولات خود را به شما بفروشند،‌اما فراموش نکنید که با آنها سر قیمت حسابی چانه بزنید.
با قلب تپنده اکوادور آشنا شوید
گورستان عمومی

گورستان عمومی‌شهر که سیوداد بلانکا(Ciudad Blanca) نیز نامیده می‌شود یکی از جاذبه‌های شهر محسوب می‌شود. بیش از ۲۰۰ آرامگاه تاریخی در این گورستان قرار دارد که تماشای سنگ قبرها و آرامگاه‌های آن شما را با هنر و تاریخ این سرزمین آشناتر خواهد کرد. اگر دوست دارید تمام نقاط دیدنی گورستان را ببینید بهتر است با تورهای ویژه آن همراه شوید؛ زیرا وسعت این مکان زیاد است و احتمال از دست دادن جاذبه‌ها در آن بسیار.
با قلب تپنده اکوادور آشنا شوید
موزه مردم شناسی

اگر نام اکوادور را در زمینه هنر جهانی چندان نشنیده‌اید، بازدید از موزه شگفت انگیز مردم شناسی گوایاکیول را به شما توصیه می‌کنیم. آثار قرن ۱۹ این موزه به خوبی چرخش هنر از مضامین مذهبی به سایر موضوعات را به نمایش می‌گذارد. در طبقه دوم این موزه ۵۰ هزار اثر با قدمتی ۱۰ هزار ساله نگهداری می‌شود که دیدنی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج