جاباما
۳۶۲۷۳۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

مذاکرات برای دسترسی به اطلاعات شخصی

انگلیس و آمریکا در حال انجام مذاکراتی هستند که دسترسی انگلیس به اطلاعات طبقه‌بندی‌شده شرکت‌های ارتباطی بزرگ، چون فیس‌بوک و گوگل را فراهم می‌کند.

وب سایت سایبربان: انگلیس و آمریکا در حال انجام مذاکراتی هستند که دسترسی انگلیس به اطلاعات طبقه‌بندی‌شده شرکت‌های ارتباطی بزرگ، چون فیس‌بوک و گوگل را فراهم می‌کند.
مذاکرات برای دسترسی به اطلاعات شخصی

انگلیس در پی دستیابی به توافقی جامع برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران انگلیسی شرکت‌های ارتباطی چون فیس‌بوک و گوگل است. دولت انگلیس ادعا دارد هدف از این برنامه شناسایی موارد مشکوک و مبارزه با تروریسم است. در صورت رسیدن دو دولت به توافق مذکور، انگلیسی به اطلاعات طبقه‌بندی‌شده‌ی شهروندان خود در این شبکه‌های اجتماعی دسترسی می‌یابد.

البته آمریکا نیز شروطی را برای تحقق این امر مطرح نموده است. درصورتی‌که شهروند آمریکایی در جریان تحقیقات و بررسی‌های دولت انگلیس قرار گیرد، بریتانیا نمی‌تواند بی‌واسطه و مستقیماً به اطلاعات وی دست یابد و این امر مستلزم طی شدن روند اداری معمول در آمریکا است.

برخی حقوق‌دان‌های انگلیس و آمریکا بر این باورند که این امر می‌تواند تهدیدی جدی برای حریم شخصی افراد محسوب شود. این در حالی است که مقامات ارشد مسئول که در جریان مذاکرات قرار دارند، مدعی شده‌اند دولت انگلیس در اجرای این طرح، قویاً به حفظ حریم شخصی افراد اهتمام خواهد ورزید.

سازوکاری که انگلیس برای درخواست اطلاعات شخصی در نظر دارد، به اجازه‌ی مراجع قضایی نیازی ندارد و وزارت کشور می‌تواند در صورت تشخیص وضعیت اضطراری برای امنیت ملی یا جلوگیری از وقوع جرائم سازمان‌یافته، اقدام به اخذ این اطلاعات از شرکت‌های یادشده کند.

قرار بر این است که در صورت قطعی شدن توافق، شرایط مشابه انگلیس برای آمریکا نیز در نظر گرفته شود. این بدان معناست که ایالات‌متحده نیز می‌توانند درخواستی مشابه را در مورد اطلاعات اتباع خود از سرویس‌دهنده‌های انگلیسی داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج