۳۶۱۹۳۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

رپورتاژ آگهی

دکتر امینی - ایمپلنت جایگزینی برای دندان

ایمپلنت دندانی یک وسیله استوانه ای یا مخروطی از جنس تیتانیوم است که به جای ریشه دندان در داخل استخوان فک قرار می گیرد. تحقیقات باستان شناسی نشان می دهد که مایاها اولین کسانی بودند که از ایمپلنت دندانی استفاده کردند.


کاشت دندان

گاهی اوقات بیماران یک یا چند دندان خود را از دست می دهند و باید برای جایگزین کرد دندان های خود از کاشت دندان استفاده نمایند. برای کاشت دندان بخشی به عنوان ریشه داخل فک قرار می گیرد و تاج روی آن قرار می گیرد. برای کاشت دندان مانند روش های قدیمی احتیاجی به از بین بردن دندان های مجاور ندارید و فقط کاشت دندان در محلی که دندان وجود ندارد انجام می شود. برای کاشت دندان از سرامیک هایی که شبیه استخوان می باشد و یا فلزات مختلف که با ساختار بدن می باشد استفاده می کنند. از کاشت دندان به عنوان ریشه روکش های دندان استفاده می شود. برای کاشت دندان از بی حسی موضعی استفاده می شود و کاشت دندان در مطب دندانپزشکی انجام می شود.

دکتر امینی - ایمپلنت جایگزینی برای دندان

کاشت دندان برای تمامی افرادی که دارای سلامتی کامل بدن و همچنین سلامتی فک می باشند مناسب می باشد و کاشت دندان برای افرادی که تحت شیمی درمانی می باشند و یا سرطان دارند با احتیاط باید صورت گیرد و در صورت داشتن بیماری های دیابت و فرسایش دندان موفقیت در کاشت دندان کاهش می یابد. هزینه کاشت دندان با توجه با کشور سازنده آن متفاوت می باشد و می توان گفت کاشت دندان های ارزان صدمات جدی ای را برای شما به وجود می آورد و بهتر است از استاندارد های آن استفاده نمایید.

کاشت دندان مانند دندان های خودتان احتیاج به نگهداری و مراقبت دارد و مانند دندان های سالمتان باید تحت مراقبت باشد و هر چند ماه یکبار مورد بررسی قرار گیرد و طول عمر کاشت دندان نا محدود می باشد اما بستگی به شرایط نگهداری و نحوه مراقبت شما نیر دارد و برای مراقبت از کاشت دندان می توانید از متخصصین کاشت دندان راهنمایی بگیرید و همچنین به وسیله نخ دندان و مسواک اطراف آن را تمیز کنید.

ایمپلنت دندان جایگزین ریشه دندان می باشد. ایمپلنت یا کاشت دندان پایه ای قوی برای دندان دائمی یا متحرک است که با دندان های طبیعی مطابقت خواهد داشت.

دکتر امینی - ایمپلنت جایگزینی برای دندان

ایمپلنت مزایای فراوانی دارد؛ که برخی از آن ها عبارتند از:

  1. کاهش احتمال پوسیدگی دندان های کناری (به علت عدم تراش دندان ها)
  2. کاهش خطر مشکلات مربوط به عصب کشی (درمان ریشه) دندان های کناری
  3. افزایش زیبایی دندان های کناری (درمانی روی دندان های اطراف انجام نمی شود)
  4. افزایش قابلیت تمیز کردن سطوح کناری دندان های اطراف ایمپلنت تک دندانی
  5. کاهش حساسیت تماسی یا سرما و گرما در دندان های مجاور (به علت عدم تراش)
  6. مزایای روانی
  7. کاهش خطر از دست رفتن دندان پایه
  8. حفظ ساختار استخوان ناحیه بی دندانی توسط ایمپلنت دندان جایگزین شده

مزایای دیگر ایمپلنت :

بهبود ظاهر

ایمپلنت دندان مانند دندان طبیعی است و آن را همانند دندان خودتان احساس خواهید کرد. از طرفی چون به گونه ای طراحی شده که با استخوان ترکیب شود، به دندانی دائمی بدل خواهد شد.

دکتر امینی - ایمپلنت جایگزینی برای دندان

بهبود گفتار

با وجود دندان مصنوعی با اتصالات ضعیف، مشکل در گفتار پیدا خواهید کرد. در حالی که ایمپلنت به دلیل ثابت بودن روی فک، به شما اجازه می دهد بدون هیچ نگرانی صحبت کنید.

غذا خوردن آسان

عمل جویدن غذا با دندان مصنوعی می تواند دشوار باشد. ایمپلنت مانند دندان طبیعی شماست و اجازه خواهد داد که خواراک تان را به راحتی و با خیال آسوده بجوید و میل کنید.

بهبود اعتماد به نفس

ایمپلنت دندان لبخند تان را به شما باز می گرداند و به شما کمک می کند تا احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید.

دکتر امینی - ایمپلنت جایگزینی برای دندان

بهبود سلامت دهان و دندان

در ایمپلنت دندان، نیازی به تراش دندان های کناری نیست. از آنجایی که دندان های کناری نقشی در ایمپلنت ندارند، بیشتر دندان های شما دست نخورده باقی می مانند؛ که این در بهداشت طولانی مدت دهان و دندان تاثیر گذار است.

دوام و ماندگاری

ایمپلنت های دندانی بسیار با دوام هستند و ساله ای زیادی ماندگار خواهند بود. با مراقبت خوب، حتی خیلی از ایمپلنت ها تا آخر عمر باقی می مانند.

دکتر امینی - ایمپلنت جایگزینی برای دندان

پرسش های متداول:

بسیاری از مردم می پرسند بهترین متخصص ایمپلنت كیست؟

بهترین متخصص ایمپلنت یك كلمه است اما یك دنیا خصوصیت پشت آن است. اولاً متخصص ایمپلنت باید به هردو فاز درمان یعنی جراحی و پروتز كاملا مسلط باشد.

اما بهترین جراح ایمپلنت چه كسی است؟

حقیقت این است كه جراحی جزو هنرهای دستی است. علاوه بربار علمی دانشگاهی و تئوری كه لازم است جراح در درجه اول داشته باشد،باید استعداد خدادادی جراحی را در انگشتان خود داشته باشد مثل خوشنویسی یا نقاشی مثل مجسمه سازی. اما یك فارغ التحصیل هنر های زیبا الزاماً همیشه یك هنرمند زبر دست و مشهور هم نخواهد بود. پس بهترین متخصص ایمپلنت تا اینجا باید علاوه برپیشینه دانشگاهی، این هنر دست و این استعداد خدادادی را هم داشته باشد.

دکتر امینی - ایمپلنت جایگزینی برای دندان

اما فاكتور دیگری كه برای بهترین متخصص ایمپلنت لازم است تجربه بالا است كه كار نیكو كردن از پر كردن است. سابقه طولانی در درمان های ایمپلنت شرط مهمی است كه تضمین می كند متخصص ایمپلنت قبلاً با انواع ریزه كاری ها پیچیدگی ها و مشكلات مختلف در كیس های گوناگون روبرو شده است و راه های مختلف را پیموده است چرا كه متخصصین تمام رشته ها و نه فقط متخصص ایمپلنت بهر حال قسمتی از تجربه و كارآمدی خودرا با آزمون و خطا تكمیل می كنند. البته متخصص ایمپلنت در فاز جراحی باید از همان ابتدای كار با یك دیدگاه پروتزی جراحی اش را انجام دهد.

اما در فاز بعدی درمان، متخصص ایمپلنت باید به درمان پروتز كه در واقع از دیدگاه بیمار قسمت اصلی درمان ایمپلنت است، تسلط كافی داشته باشد. در این مرحله علاوه برپیشینه علمی و تجربه، دید فنی و ابتكار در ارایه طرح درمان مناسب برای هر بیمار خاص برای متخصص ایمپلنت لازم است.

دکتر امینی - ایمپلنت جایگزینی برای دندان

بطور كلی درمان ایمپلنت به دو صورت می تواند انجام شود:

١) هركدام از دو مرحله جراحی و پروتز ایمپلنت توسط متخصص مربوطه انجام شود. یعنی جراحی توسط متخصص جراحی فك وصورت ویا متخصص جراحی لثه انجام شود و درمان پروتز توسط متخصص پروتز های دندانی. در این حالت مساله مهم این است كه در این روش دو متخصص از نظر طرح درمان كلی ایمپلنت برای آن بیمار خاص اتحاد نظر و اتفاق سلیقه داشته باشند و متخصص جراح باید جراحی را بر اساس طرح درمان قبلی كه متخصص پروتز تعیین كرده است انجام دهد.

دکتر امینی - ایمپلنت جایگزینی برای دندان

٢) هردو مرحله درمان ایمپلنت توسط یك متخصص یا ایمپلنتولوژیست یا دندانپزشك انجام شود كه خود تسلط و تجربه كافی در هر دو مقوله جراحی و پروتز را داشته باشد. در اینجا متخصص ایمپلنت باید از همان ابتدا با دید پروتزی جراحی را به نحو احسن انجام دهد.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج