۳۶۱۰۶۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

۱۶+۲ نکته درباره کم تماشاگرترین بازی هفته

تیم فوتبال پیکان روز یکشنبه در ورزشگاه شهدای شهر قدس پذیرای تیم فوتبال صبای قم خواهد بود.

ورزش‌ سه: دو تیم پیکان و صبا در شرایطی در هفته دوم رقابت‌ها به مصاف هم می‌روند که در بازی قبلی خود به ترتیب برابر گسترش فولاد و صنعت نفت آبادان به نتیجه‌ای جز تساوی بدون گل دست نیافتند. با "ورزش‌سه" و ۱۶ به علاوه دو نکته از این بازی همراه ما باشید.

1- تیم فوتبال صبا و پیکان هر دو تیم‌های تهرانی بودند که در یک مقطع و تقریبا به صورت همزمان به استان‌های دیگر واگذار شدند. پیکان سال 1387 به قزوین رفت ولی سال 90 مجددا به تهران بازگشت. ولی تیم صبا پس از انتقال این تیم به استان قم در سال 1387، تا حالا در این استان ماندگار شده است.

۲- صمد مرفاوی سابقه مربیگری در هر دو تیم پیکان و صبا را در کارنامه دارد.

3- آخرین حضور پیکان در لیگ برتر با مربیگری صمد مرفاوی در این تیم همراه بود و با سرمربیگری صمد مرفاوی به دسته پایین‌تر سقوط کرد.

۴- تیم صبا از سال ۱۳۸۴ و صعود به لیگ برتر هیچ گاه به دسته پایین‌تر سقوط نکرده، ولی تیم پیکان نتوانسته روند حضور مداوم در لیگ برتر را به نام خود ثبت کند و در این سال‌ها بین لیگ آزادگان و لیگ برتر در حرکت بوده است، البته بیشتر حضور این تیم در لیگ برتر بوده است.

5- بهترین مقام پیکان در مسابقات لیگ برتر مقام پنجم در دومین دوره لیگ برتر می‌باشد و بهترین مقام صبا به مقام چهارمی این تیم در دوره پنجم لیگ بازمی‌گردد.

۶- دو تیم پیکان و صبا ۱۶ بار در مسابقات لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که سهم صبا ۶ برد و سهم پیکان تنها ۲ برد بوده و ۸ بازی هم به تساوی کشیده شده است.

7- بهترین برد صبا مقابل در دیدارهای این دو تیم به برتری 4 گل این تیم در لیگ دوازدهم باز‌می گردد و بهترین برد پیکان با اختلاف یک گل بوده است. یک نتیجه 4 بر 1 بها برد صبا و یک نتیجه 3 بر 2 به سود پیکان، پرگل‌ترین دیدارهای این دو تیم به حساب می‌آید.

۸- هر دو تیم با ترکیبی متفاوت از کادر فنی نسبت به فصل گذشته پا به لیگ شانزدهم گذاشته‌اند. صبا فصل قبل را با علی دایی به اتمام رساند و پیکان هم با علیرضا مرزبان جواز حضور در لیگ برتر را کسب کرد.

9- تیم صبا تنها تیم لیگ برتری به حساب می‌آید که بازیکن خارجی در ترکیب خود ندارد. در مقابل تیم پیکان گادوین منشا مهاجم نیجریه‌ای و لئون هایراپتیان ارمنستانی را در بین نفرات خود دارد.

۱۰- تیم صبا به دلیل مشکلات مالی و مشخص نبودن اسپانسر این تیم تا روز‌های انتهایی لیگ بلاتکلیف بود و همین موضوع باعث شد تا بسیاری از ستاره‌های این تیم مثل پیام صادقیان، فرید کریمی، جلال علی محمدی، ابوالفضل ابراهیمی و ... راهی تیم‌های دیگر شوند. در مقابل تیم پیکان پس از کسب مجوز حضور در لیگ برتر با حفظ جوانان آینده دار خود بازیکنان با تجربه‌ای مثل امیرحسین صادقی، رحمان احمدی ، علی حمودی و ... را هم به ترکیب خود اضافه کرد تا با موازنه‌ای از بازیکنان جوان و پا به سن گذاشته وارد لیگ شود. ضمن اینکه پس از ورود مرفاوی بازیکنانی مثل کیوان امرایی، رضا عنایتی، هاشم بیک زاده، قاسم دهنوی و .. به این تیم اضافه شدند.

11- امیرحسین صادقی و ابوالفضل ابراهیمی دو بازیکن تیم صبا در فصل گذشته بودند که در راستای سیاست‌های باشگاه پیکان و مشکلات تیم صبا به تیم پیکان پیوستند.

۱۲- امیرحسین صادقی و آرش برهانی در تیم استقلال شاگرد صمد مرفاوی بوده‌اند.

13- گران‌ترین بازیکنان صبا در این فصل کریم اسلامی و هاشم بیک زاده هستند و در مقابل در تیم پیکان مهدی شیری و علی حمودی بیشترین دریافتی را داشته‌اند.

۱۴- هفته اول لیگ شانزدهم با دو تساوی بدون گل همراه بود که صبا و پیکان دو تیم تشکیل دهنده این پازل بودند و هنوز موفق نشده‌اند در لیگ گلزنی کنند.

15- دو تیم در مسابقات لیگ برتر 33 گل برابر هم به ثمر رسانده‌اند که سهم صبا 21 گل و سهم پیکان 12 گل بوده است.

۱۶- کاپیتان تیم صبا رضا عنایتی و کاپیتان تیم پیکان رحمان احمدی است. هر دو کاپیتان فصل گذشته را در تیم‌های دیگری توپ می‌زده‌اند.

16+1. ترکیب احتمالی تیم پیکان: رحمان احمدی- امیرحسین صادقی- سیاوش یزدانی-لئون هایراپتیان- علی حمودی- بهادر عبدی- محمدصادق بارانی- سیامک نعمتی- آرش برهانی- مهدی شیری.

۱۶+۲. ترکیب احتمالی صبا: حامدلک-هاشم بیک‌زاده-حمید دیوسالار-داوود بهادری-یوسف سیف پناهی-وحید علی‌آبادی-قاسم دهنوی-علی فاطمی-رضا عنایتی-کیوان امرایی-کریم اسلامی.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج