۳۶۱۰۶۱
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

مکارم شیرازی:

حقوق نجومی در مسیر تولید به کار گرفته شود

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: اگر مسائل اقتصادی و فرهنگی زنده باشد جامعه به سعادت می‌رسد، مسائل اقتصادی بر موضوعات فرهنگی تاثیر می‌گذارد و مسائل فرهنگی بر اقتصاد تاثیر دارد.

خبرگزاری ایسنا:‌ آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: اگر مسائل اقتصادی و فرهنگی زنده باشد جامعه به سعادت می‌رسد، مسائل اقتصادی بر موضوعات فرهنگی تاثیر می‌گذارد و مسائل فرهنگی بر اقتصاد تاثیر دارد.

این مرجع تقلید شیعیان در جمع زائران بارگاه رضوی اظهار کرد: اگر وضعیت اقتصاد مردم مساعد نباشد سرقت، خیانت و تجاوز به حقوق دیگران زیاد می‌‎شود و مسائل ضدفرهنگی به وقوع می‌پیوندد که این موضوعات مولود نابسامانی اقتصادی است، در این صورت است که حقوق‌های نجومی و مفسدان اقتصادی به وجود می‌آید و مردم به هم خیانت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کتاب علم اقتصاد نیست ولی در آن اصولی وجود دارد که به وسیله آن اقتصاد جامعه اصلاح می‌شود. مهم‌ترین اصول در قرآن مساله تولید است، اگر تولید سامان پیدا کند اقتصاد شکوفا می‌شود. اکنون اعلام می‌شود که تورم از ۴۰ درصد به ۹ درصد تنزل یافته است، این آمار درست است اما باز هم اثری نمی‌بینیم زیرا مساله تولید حل نشده و مراکز تولیدی فعال نشده است.

این مرجع تقلید گفت: ای کاش این حقوق‌های نجومی، یارانه‌های بی‌دلیل و حقوق‌های کلان برای آرای انتخاباتی در مسیر تولید به کار گرفته می‌شد.

وی با استناد به آیات قرآن که به تولید تصریح کرد: در آیه ۲۵ سوره حدید خداوند می‌فرماید و أَنْزَلْنَا الْحَدِیدَ فِیهِ بَأْسٌ شَدِیدٌ. پروردگار اشاره دارد که ماده صنعتی را در اختیار شما قرار دادم. تولید از شما و آهن از خدا، دعوت به تولید در صنایع مختلف دیگر دیده می‌شود.

مکارم شیرازی افزود: در آیه ۸۰ سوره انبیاء خداوند می‌فرماید وَعَلَّمْناهُ صَنْعَةَ لَبُوس لَکُمْ لِتُحْصِنَکُمْ مِنْ بَأْسِکُمْ فَهَلْ أَنْتُمْ شاکِرُونَ. در این آیه از یک پیامبر بزرگ الهی دعوت برای تولید می‌کند و به حضرت داوود می‌فرماید که از آهن زره ببافد. همچنین باید به پیام سوره یوسف نیز اشاره کرد. این سوره تنها به عفت اشاره ندارد بلکه به کم مصرف کردن و اقتصاد مقاومتی نیز اشاره دارد.

وی ادامه داد: تعبیر خواب پادشاه مصر که ۷ گاو فربه هفت گاو لاغر را می‌خوردند، به ۷ سال تلاش برای ذخیره گندم و هفت سال خشکسالی، اشاره به اقتصاد مقاومتی و صرفه‌جویی دارد و اگر این برنامه‌ریزی نبود شاید ۵۰ درصد مردم مصر می‌مردند.

این مرجع تقلید اظهار کرد: جوانانی که به دانشگاه می‌روند بعضا ۶ تا ۸ سال مشغول علم‌آموزی می‌شوند اما در حوزه علمیه یک دیپلمه باید ۱۶ سال درس بخواند تا به اولین مرحله اجتهاد برسد لذا چاره‌ای نیست جز اینکه از بیت المال استفاده کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خداوکیلی باتوجه به اینکه گرفتن این حقوقها محکوم هست سرجمعش چقدر میشهکه می فرماینددرمسی تولیدبه کار گرفته شود، دزدیهای قبل چندهزاربرابر این حقوقها بوده دم نزدید

    • شهروند

      تازه این حقوصهای نجومی کف روی ابه این اب رو اگه هم بزنن بوی تعفن همه جارو میگیره .بحق رهبر فرموده اند که رسانه ای نشه تا بلکه اینا توبه کنن .

    • بدون نام

      شما حقوق نجومی بدین قول میدم در مسیر تولید ازش استفاده کنم

    • بدون نام

      واقعا درسته

    • بدون نام

      بریزیدبحساب ملت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج